Metrorex alocă 38 milioane de lei în 2015 pentru linia spre aeroport. Termenul de punere în funcţiune este 2020, la cererea UEFA

Autor: Ioan Dornescu Postat la 18 februarie 2015 0 afişări

La Bucureşti se vor desfăşura în 2020 patru meciuri în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal.

Compania care administrează metroul bucureştean a avut alocată anul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investiţii, nivelul stabilit în 2015 fiind de 1,74 miliarde lei, potrivit datelor Metrorex remise MEDIAFAX.

Cuantumul investiţiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu suma 188,5 milioane lei, bani obţinuţi din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă elaborat de Ministerul Transporturilor. După aprobarea actului normativ, bugetul de investiţii pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei.

România primeşte certificate de emisii de gaze cu efect de seră întrucât este semnatară a Protocolului de Kyoto, al cărui scop este reducerea poluării.

Companiile care primesc certificatele le pot vinde altor producători de energie care poluează mai mult decât au estimat. Banii obţinuţi din vânzarea certificatelor trebuie investiţi exclusiv în tehnologii mai puţin poluante.

Din cei 188,5 milioane lei, suma de 150 milioane lei va fi utilizată pentru lucrări pe tronsoanele Nicolae Grigorescu II - Anghel Saligny, respectiv secţiunea Parc Bazilescu - Lac Străuleşti.

"În cadrul proiectului, sunt preconizate următoarele lucrări: lucrări structură şi instalaţii la depoul Lac Străuleşti şi Park & Ride; lucrări instalaţii de automatizare trafic (siguranţa circulaţiei, informare dinamică a călătorilor, sonorizare); lucrări instalaţii televiziune cu circuit închis, radiocomunicaţii, instalaţii pentru detectarea incendiilor şi antiefracţie", arată Metrorex.

Pentru magistrala 6, unde va fi direcţionată diferenţa de 38,5 milioane lei, Metrorex vizează servicii de proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică în vederea începerii procedurilor de achiziţie a lucrărilor de execuţie structură staţii şi tunele.

"Finalizarea proiectului «Magistrala 6 - Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti» până în anul 2020 este o condiţie impusă de UEFA determinată de faptul că România va fi gazdă pentru desfăşurarea Campionatului European de Fotbal", se arată în proiectul de OUG iniţiat de Transporturi.

Capitala va găzdui, pe Arena Naţională, patru meciuri, trei din faza grupelor şi unul din optimile de finală, în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal din 2020, alături de alte 12 oraşe.

În decembrie 2012, UEFA a decis să organizeze, sub sloganul "EURO pentru Europa", un turneu final de-a lungul întregului continent, pentru a marca 60 de ani de la prima ediţie a Campionatului European.

Premierul Victor Ponta afirma în octombrie 2013 că linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de Bucureşti este, din păcate, ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia.

Şeful Executivului a făcut această afirmaţie în timp ce aştepta ca scutul de forare să străpungă peretele staţiei de metrou Orizont, pe şantierul de construcţie al liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, în contextul în care anunţase că pentru linia de metrou spre Aeroportul Henri Coandă-Otopeni au fost alocaţi bani doar pentru studii de fezabilitate.

Cu două luni înainte, premierul anunţa că proiectul magistralei 6, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, început în 1999, va fi finalizat doar după ce autorităţile vor încheia lucrările la tronsonul Drumul Taberei-Universitate şi linia spre Lacul Străuleşti.

La acel moment, Ramona Mănescu, fost ministru al Transporturilor, s-a întâlnit cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, subiectul central al discuţiei fiind proiectul magistralei 6 care, începând din 2010, beneficiază de un sprijin important din partea guvernului Japoniei, printr-un împrumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat României.

Administratorul reţelei de metrou a lansat în mai 2012 anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.

Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Cel mai important proiect de investiţii derulat în prezent de Metrorex este construcţia magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor al acestei magistrale urmează să fie finalizat în al doilea semestru din 2016, iar întregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene şi bani de la buget.

Lungimea reţelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiţi pe patru linii magistrale şi 51 de staţii. Metrorex are aproximativ 4.200 de angajaţi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
METROREX,
INVESTIŢII,

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/metrorex-aloca-38-milioane-de-lei-in-2015-pentru-linia-spre-aeroport-termenul-de-punere-in-functiune-este-2020-la-cererea-uefa-13846506
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Mediafax
Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19 Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19
Imagini terifiante: Trupurile oamenilor morţi de COVID-19, abandonate pe străzile unui oraş din Ecuador | VIDEO
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.