Familia care schimbă total piaţa imobiliară din Bucureşti. Ei construiesc acum un nou tip de apartamente şi locuinţe speciale pentru bonele filipineze

Autor: Ioana Matei Postat la 20 februarie 2020 1394 afişări

Într-o piaţă imobiliară efervescentă, cu proiecte noi anunţate constant, o familie de dezvoltatori vrea să se diferenţieze prin construirea unui complex rezidenţial care să aducă detaliile unui butic pentru peste 300 de apartamente. „WIN Herăstrău este cel mai mare complex imobiliar rezidenţial tip butic pe care eu l-am văzut, cu detalii care se regăsesc acum în proiecte cu

20 de apartamente. Spre exemplu, parasolarele cu care vor fi dotate logiile vor avea o valoare totală de 860.000 de euro”, descrie Cristian Pascu (35 de ani), CEO al

PSC Group, cel mai nou pariu al afacerii de familie pe care acum o conduce.

Proiectul presupune dezvoltarea, pe o suprafaţă de 11.500 de metri pătraţi din Cartierul Francez, din proximitatea parcului Herăstrău, a unui complex rezidenţial format din şase clădiri. Valoarea de piaţă a proiectului este estimată de dezvoltator la 70 de milioane de euro. Primele cinci imobile din complexul rezidenţial WIN Herăstrău vor cuprinde 252 de apartamente cu 2 până la 5 camere, structurate pe un regim de înălţime de tipul 2S plus D plus P plus 5E. Cel de-al şaselea – pentru care vor obţine autorizaţiile anul acesta – va include încă 50 de apartamente, evaluarea de 70 de milioane de euro fiind pentru întregul proiect. În prima fază a fost cumpărat terenul aferent pentru dezvoltarea a cinci dintre clădiri, iar ulterior, la finalul anului trecut, a fost suplimentată achiziţia lotului de teren pe care se va construit cel de-al şaselea corp de clădire. Valoarea terenului, la preţul actual al pieţei, ar fi de 1.500 euro/mp, preţul total situându-se astfel la o valoare de piaţă de 3 milioane de euro, potrivit lui Pascu.

Termenul de finalizare a proiectului este estimat la martie 2021 pentru primele patru clădiri, iar pentru clădirea 5, la septembrie 2021, cea de-a şasea clădire urmând a fi livrată în martie 2022. Preţul de vânzare a pornit de la 1.700 euro/mp, iar pe măsură ce au avansat lucrările, a ajuns la 2.100 euro/mp. Proiectul include însă şi penthouse-uri de până la peste 340 de metri pătraţi, pentru care preţul porneşte de la 2.700 de euro/mp. Până acum, dezvoltatorul a vândut 101 apartamente, cu o medie a avansului primit de la clienţi de 53%. „Dintre clienţi, 35-40% sunt investitori. Există  şi persoane care au plătit integral, eu am cerut 20% avans, dar pentru că şi-au dorit discount, a venit această propunere din partea lor. Apartamente în regim normal am vândut încă înainte de a avea autorizaţie 20 de bucăţi (cu 1.700 - 1750 euro/mp)“, spune Cristian Pascu. „Proiectul e gândit ca 30-35% să se finanţeze din vânzări, nu am luat în calcul să se finanţeze doar din surse proprii 100%“, adaugă el.

PSC Group include şi firma  PSC Property Management, care administrează apartamentele vândute în regim de investiţie. Dezvoltatorul promite astfel clienţilor care îşi doresc achiziţia unui apartament în scop investiţional, administrat prin firma lor de property management, un randament de 7%. „Randamentul este calculat la valoarea totală investită – la un apartament de 150.000, calculăm 7%, garantat, în fiecare an“, explică el. Cel de-al cincilea imobil din complex este cel gândit, încă din stadiul de proiectare, pentru clienţii orientaţi pe investiţii – fiind format mai ales din apartamente cu două camere, dar care va include şi 17 garsoniere: „Este din ce în ce mai la modă tendinţa bonelor filipineze – poate două familii vor să împartă o bonă filipineză, care va sta într-o garsonieră“, descrie Pascu argumentul structurării imobilului astfel.

Compania lucrează cu BTD Construct în prezent, care este antreprenorul general al proiectului, în condiţiile în care firma cu care au demarat proiectul, grecii de la Octagon Group, au intrat în procedură de insolvenţă după demararea proiectului. „Am discutat cu Octagon şi cu administratorul lor judiciar să ne lase utilajele, să ne lase oamenii, iar cu utilajele lor şi oamenii lor, dar plătiţi de noi, am executat lucrările sub coordonarea noastră. Am devenit constructori peste noapte. A fost şi o ambiţie de a demonstra că de fapt un proiect ţine foarte mult de dezvoltatorul lui, nu de firma de construcţii, firmele de construcţii pot să păţească multe şi nu pot să răspund eu de ele în faţa clienţilor. Am predat amplasamentul constructorului BTD aşa cum se predă unui antreprenor general“, descrie Cristian Pascu modul în care au realizat fundaţiile speciale ale proiectului.

El reprezintă cea de-a doua generaţie de antreprenori a businessului de familie românesc – un grup fondat în 1997, format din opt companii care acoperă o sferă de discipline printre care se numără construcţiile, proiectarea, arhitectura, project managementul, finanţarea şi consultanţa juridică. Grupul are încasări totale de circa 15-20 milioane de euro, potrivit lui Pascu.

Afacerea a fost înfiinţată de tatăl lui Cristian Pascu, Dumitru Pascu, de profesie inginer în construcţii, precum şi de naşul său, Costi Ştefănescu, care a înfiinţat fabrica de tâmplărie şi aluminiu WIN Impex. După Revoluţie, tatăl său a fost şef de şantier la spitalul municipal din Bremen, apoi a revenit în ţară, unde naşul său punea bazele uneia dintre primele fabrici de tâmplărie PVC şi aluminiu din ţară, respectiv WIN Impex, prezentă şi acum în grupul de companii pe care îl conduce. În 2007, când a terminat studiile, a făcut echipă cu ei, tatăl său concentrându-se pe aspectele tehnice ale afacerii, iar el, pe strategie. Nu sunt străini însă de proiectele imobiliare – printre acestea se numără un complex de imobile şi la Piteşti, în Băneasa – Stejari, cât şi în Baloteşti şi, ca orice dezvoltator imobiliar cu vechime, au fost şi ei afectaţi de criză. „Cred că nu ajungeam la WIN Herăstrău dacă nu era corecţia din piaţă generată de criză”, spune tânărul care a intrat în imobiliare chiar în plin avânt al acestora, în 2007, la 22 de ani. 


CONTEXT:

Piaţa imobiliară îşi continuă efervescenţa, cu noi proiecte anunţate de către dezvoltatori pe toate segmentele acesteia. Dezvoltatorii din rezidenţial par să fi învăţat din lecţiile crizei şi construiesc acum proiecte prin care să se diferenţieze, pe care să le vândă mai ales clienţilor cu venituri medii spre mari.  


DECIZIE:

Dezvoltarea de către PSC Group a unui complex rezidenţial în regim de înălţime redus, în zona Parcului Herăstrău, care va include circa 300 de apartamente, dar care va prezenta caracteristicile unui butic de câteva zeci de apartamente.

Finanţarea proiectului – din fonduri proprii şi din banii investitorilor (circa 35%), care ar trebui să primească un randament de 7% pentru investiţia

într-un apartament. 


CONSECINŢE:

PSC Group a vândut deja 101 de apartamente, din fazele incipiente ale proiectului, cu un avans mediu de 53%. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.