Doi antreprenori din Moldova vând pijamale în valoare de 2,75 milioane de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 18 noiembrie 2015 2763 afişări

După doi ani în care au produs pulovere, doi antreprenori din Moldova şi-au orientat afacerea pe nişa producţiei vestimentaţiei de interior. 20 de ani mai târziu, Sofiaman controlează o reţea cu opt magazine, cu afaceri de aproape 3 milioane de euro şi cu planuri de ieşire în afara graniţelor.

Sofiaman a fost înfiinţată în anul 1994, în Bacău, de antreprenorii Mihai Mihăiliasa, fost cadru militar, şi Teodora Mihăiliasa, de profesie învăţătoare. Timp de doi ani, afacerea de familie a fost axată pe producţia de pulovere, iar în anul 1996, odată cu relocarea în Târgu-Neamţ, antreprenorii au decis să treacă la producţia de articole de îmbrăcăminte de interior. „În anii următori, businessul Sofiaman a crescut constant, începând cu extinderea colaborării cu partenerii şi continuând cu deschiderea de magazine proprii în centre comerciale din întreaga ţară“, spune Florin Cucu, directorul general al Sofiaman, care s-a alăturat afacerii în 1999, cu scopul dezvoltării mărcii.

Antreprenorii au început să comercializeze produsele prin vânzarea către distribuitori, ajungând la acoperire naţională în 2003. Trei ani mai târziu au deschis primul magazin Sofiaman, în Iaşi, în centrul comercial Moldova Mall. În 2008, au mutat producţia într-o nouă fabrică, cu o capacitate de peste 1.500 de unităţi/zi, iar în acelaşi an au deschis primul magazin outlet Sofiaman din Bucureşti, cât şi magazinul Sofiaman din Grand Arena Berceni. Compania a ajuns să producă producă anual peste 400.000 de articole de vestimentaţie de interior, îmbrăcăminte de noapte, lenjerie intimă, articole pentru bebeluşi şi copii, cât şi tricouri casual de bărbaţi şi bluze de damă.

Toate sunt comercializate în reţeaua de opt magazine proprii din Bucureşti, Iaşi, Târgu-Neamţ, Suceava, prin cele două magazine deschise în sistem de franciză, printr-un magazin online, cât şi prin intermediul a peste 300 de unităţi ale distribuitorilor. Circa 14% din producţie ajunge în afara graniţelor prin exporturi în ţări precum Slovenia, Croaţia, Cehia, Slovacia şi Spania. Printre cele mai recente investiţii făcute de companie se află deschiderea magazinului Sofiaman din Mega Mall, obiectul unei investiţii de circa 100.000 de euro, şi relocarea magazinului din Polus Center Cluj, în urma unei investiţii de 80.000 de euro. „Afacerea a pornit cu cinci angajaţi, iar în prezent numărul lor a ajuns la 170, dintre care 120 lucrează în producţie. Pe lângă aceştia, se mai adaugă alţi 100 de angajaţi în alte fabrici partenere“, descrie Cucu evoluţia afacerii prin prisma numărului de angajaţi ai companiei.

Cea mai mare investiţie realizată de companie, de circa 650.000 de euro, a fost făcută în intervalul 2007-2008 şi a avut ca obiect retehnologizarea fabricii şi modernizarea procesului de fabricaţie.

Sofiaman a înregistrat creşteri constante, chiar şi pe timp de criză, evoluând de la o cifră de afaceri de circa 1,5 milioane de euro în 2009, la venituri de  de 2,5 milioane de euro în 2015, iar anul acesta vor înregistra de o creştere de circa de 10%, ajungând la 2,75 milioane de euro, potrivit lui Florin Cucu, directorul general al companiei. În ce priveşte planurile de extindere a mărcii, acestea vizează creşterea reţelei de magazine, atât în mod direct, cât şi în sistem de franciză şi prin magazinul online. De asemenea, antreprenorii şi-au propus ca în viitorul apropiat să se îndrepte şi către pieţele externe şi să deschidă cel puţin un magazin în străinătate. „Concomitent cu planurile de extindere, intenţionăm şi o creştere a capacităţii de producţie şi diversificarea ofertei cu produse noi“, spune directorul general al Sofiaman.

 Exporturile de textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte sunt a doua industrie din România după cea auto ca aport la exporturile totale ale României, în valoare de 52 de miliarde de euro, reprezentând aproximativ 10% din acestea (circa 5,7 mld. euro) – producătorii români ce produc în sistem lohn, cât şi fabricile achiziţionate de străini pe piaţa locală sunt principalii factori care determină această valoare. Pentru zona Moldovei, ultima la capitolul investiţii străine atrase, industria confecţiilor şi încălţămintei reprezintă principalul motor de creştere. Sofiaman face parte dintr-un domeniu dominat atât în Neamţ, cât şi la nivel naţional de Rifil, liderul pieţei producătorilor de textile şi articole de îmbrăcăminte, cu o cifră de afaceri de peste 300 de milioane de lei la un număr mediu de 705 salariaţi, şi Yarnea, cu o cifră de afaceri de 162,5 milioane de lei şi un număr mediu de 382 de salariaţi anul trecut, potrivit celor mai recente informaţii publicate pe site-ul Ministerul de Finanţe. Atât Yarnea, cât şi Rifil sunt companii private cu capital italian, Rifil fiind de altfel prima societate cu capital străin înfiinţată pe piaţa locală.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/doi-antreprenori-din-moldova-vand-pijamale-in-valoare-de-2-75-milioane-de-euro-14890151
14890151
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.