Deloitte: Companiile nu pregătesc suficient angajaţii pentru a patra revoluţie industrială, dominată de roboţi, IoT şi AI; schimbările climatice urcă în topul îngrijorărilor liderilor de business

Autor: Roxana Rosu Postat la 04 martie 2020 48 afişări

Companiile, inclusiv cele din România, nu pregătesc suficient angajaţii pentru cea de-a patra revoluţie industrială şi nu profită îndeajuns de avantajele pe care le poate genera aceasta, deoarece liderii de business nu înţeleg pe deplin ce abilităţi sunt necesare pentru a avea succes într-o lume dominată de noile tehnologii digitale, care comunică, analizează informaţii şi pot acţiona pe baza acestora, arată un studiu Deloitte.

Deloitte: Companiile nu pregătesc suficient angajaţii pentru a patra revoluţie industrială, dominată de roboţi, IoT şi AI; schimbările climatice urcă în topul îngrijorărilor liderilor de business

Companiile, inclusiv cele din România, nu pregătesc suficient angajaţii pentru cea de-a patra revoluţie industrială şi nu profită îndeajuns de avantajele pe care le poate genera aceasta, deoarece liderii de business nu înţeleg pe deplin ce abilităţi sunt necesare pentru a avea succes într-o lume dominată de noile tehnologii digitale, care comunică, analizează informaţii şi pot acţiona pe baza acestora, arată un studiu Deloitte.

„În contextul în care companiile româneşti raportează creşteri susţinute ale veniturilor şi ale profiturilor, trebuie să nu uităm că performanţa nu mai poate fi măsurată doar după criterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitiv asupra clienţilor, angajaţilor şi asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum şi din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriaşă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificată numai prin abordări strategice şi cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementarea de noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere şi a culturii organizaţionale, precum şi adaptarea constantă a competenţelor angajaţilor”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România şi Moldova.

Cea de-a patra revoluţie industrială reprezintă fuziunea elementelor fizice şi a tehnologiilor digitale – precum roboţi, drone, vehicule autonome, imprimante 3D, inteligenţă artificială (AI), Internet of Things (IoT), cloud computing, nanotehnologie – care comunică, analizează informaţii şi pot acţiona pe baza acestora, oferind mai multă flexibilitate organizaţiilor, clienţilor şi societăţii şi permiţându-le să-şi reducă timpul de răspuns şi să ia decizii inteligente bazate pe analizarea datelor.

În ceea ce priveşte impactul diverselor tipuri de tehnologii, liderii de business se aşteaptă ca IoT, AI, soluţiile cloud şi big data/analytics să aibă cele mai mari efecte asupra organizaţiilor, urmate de nanotehnologie, robotică şi senzori.

Raportul privind gradul de pregătire pentru Industia 4.0 arată şi că tot mai mulţi lideri consideră acum că responsabilitatea pentru dezvoltarea angajaţilor este şi a lor, nu doar a individului. De aceea, peste 80% din respondenţi au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaţionale care facilitează învăţarea pe tot parcursul vieţii.

În acest context, atunci când pregătesc programe dedicate angajaţilor, companiile investesc cu prioritate în training şi dezvoltare (74%), în înţelegerea competenţelor necesare în viitor (59%) şi în atragerea şi retenţia angajaţilor (28%).

În acelaşi timp, schimbările climatice au devenit una dintre principalele îngrijorări ale liderilor din toată lumea.

Nouă din zece respondenţi se tem că efectele modificărilor climatice ar putea avea efecte negative asupra organizaţiilor lor, iar mulţi dintre ei implementează programe care încearcă să ofere soluţii pentru resursele tot mai limitate şi pentru protejarea mediului.

Pe de altă parte, companiile încă nu profită pe deplin de potenţialul Celei de-a patra revoluţii industriale, din cauză că nu au o abordare strategică în acest sens. Doar 10% din liderii care au participat la studiu spun că au o strategie cuprinzătoare privind Industria 4.0, iar aproape jumătate dintre ei au o abordare ad-hoc.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
refuz,
lideri,
companii,
deloitte

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.