Cum vrea Uber să atragă clienţi într-un oraş unde vârsta medie a unui pasager este de cel puţin 70 de ani

Postat la 01 noiembrie 2016 108 afişări

Cum vrea Uber să atragă clienţi într-un oraş unde vârsta medie a unui pasager este de cel puţin 70 de ani

Uber Technologies a dezvoltat o strategie atipică într-un oraş mic aflat pe o coastă a Mării Japoniei. Potrivit Bloomberg, vârsta medie a unui pasager Uber din Tangocho, a cărui populaţie este de 5.914 persoane, este de cel puţin 70 de ani. Chiar mai ciudat decât atât este că majoritatea clienţilor mai în vârstă nu au un telefon inteligent, astfel că locuitorii acestui oraş sunt nevoiţi să sune pe cineva care are un astfel de dispozitiv pentru a putea fi luaţi cu o maşină a Uber.

Aceasta nu este o piaţă tipică pentru compania americană - obişnuită să intre pe pieţe mari din toată lumea, pline cu mileniali cu gadgeturi.

În aceste condiţii, succesul lui Uber în oraşul abandonat este modest - odinioară acesta furniza materialele pentru chimono-urile din vechea capital japoneză Kyoto, aflată la trei ore distanţă cu autobuzul. Decenii de depopulare au lăsat Tangocho cu o populaţie îmbătrânită. Există o singură linie de autobuz care duce spre acest oraş, care îşi face drum prin traseul stâncos o data pe oră, făcând din ce în ce mai greu pentru rezidenţi să îşi ducă la îndeplinire comisioanele zilnice.

”Uber devine din ce în ce mai important pentru mine”, spune Miyoshi Azuma, o locuitoare a oraşului care are 84 de ani. După ce soţul ei a murit, ea nu şi-a reînnoit permisul de conducere, astfel că fără Uber, izolarea ei ar fi iminentă. ”Fiii mei îmi spun să conduc atent - ar fi îngrozitor dacă aş cauza un accident la vârsta aceasta.”

Tangocho este unul dintre cele două locuri din Japonia în care aplicaţia Uber poate fi folosită de un şofer în regim part time - un serviciu cunoscut drept UberX în Statele Unite ale Americii şi UberPop în Europa.

Acest lucru se întâmplă fiindcă în Japonia serviciile de ride-sharing sunt permise doar în locuri prea mici pentru ca transportul public să fie susţinut.  În restul Japoniei, doar şoferii cu licenţe de taxiuri pot furniza astfel de servicii, lăsând astfel serviciile Uber din Tokyo în urmă spre comparaţie cu cele din San Francisco, Londra sau Mexic.

Jurnaliştii Bloomberg remarcă faptul că Uber este plină de surprize zilele acestea - din anul în care a fost fondată, 2009, CEO-ul companiei, Travis Kalanick a capitulat rareori în faţa unor bătălii - fie că a fost vorba de francizele de taxi sau guvernele diferitelor ţări în care compania este prezentă.

În august anul acesta, Uber a cedat compania din China lui Didi Chuxing, cel mai mare rival al companiei de pe respectiva piaţă, după ce a pierdut mai mult de două miliarde de dolari în doi ani.

Până acum, Kalanick i-a permis lui Masami Takahashi, preşedintele din Japonia al Uber, libertatea de a creşte serviciile Uber în afara centrelor metropolitan importante. Dacă această strategie va avea succes, Tangocho ar putea deveni un model pentru cucerirea locurilor din provincie de către Uber, oferind astfel companiei prilejul de a asalta premiul cel mare al Japoniei: piaţa de servicii de taxi de 1, 73 de trilioane de yeni (cca. 17 miliarde de dolari). 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.