Cum scoate China milioane de dolari de pe urma unui simbol naţional

Autor: Dorin Oancea Postat la 02 august 2013 282 afişări

Cea mai recentă noutate pe scena marketingului urşilor panda este iPanda, (www.ipanda.com) un portal care oferă imagini video, 24 din 24, ale urşilor aflaţi în diferite puncte ale globului – grădini zoologice sau centre de cercetare. Este dor vârful aisbergului, partea vizibilă a unei mari afaceri conduse de Guvernul chinez, scrie publicaţia electronică Quartz.

Pe scurt, grădinile zoologice din întreaga lume trebuie să "închirieze" urşii panda. O pereche de urşi ce se pot reproiduce costă în jur de 500.000 de dolari. Respectiva sumă a fost plătită în cazul a trei grădini zoologie din Statele Unite care au negociat cu Beijingul în 2008; de fapt americanii au obţinut reducerea contractulor şi înjumătăţirea milionului de dolari pe care trebuiau să îl plătească iniţial.

Aproape de fiecare dată acordurile de acest tip sunt însoţite de angajamente în proiecte ecologice sau de conservare a speciei, în valoare de milioane de dolari, care cresc cheltuielile legate de deţinerea unor urşi din această specie.

Alte sume, şi ele de ordinul sutelor de mii de dolari sunt plătite de parcurile zoologice în momentul în care un pui vine pe lume. Mai mult, aceşti pui nu aparţin grădinilor zoologie; animalele sunt returnate chinezilor, obiectivul declarat fiind eliberarea urşilor în sălbăticie. În prezent numărul urşilor panda este estimat la circa 1.600. Eforturile de conservare a speciei par a nu avea mare succes, în special din cauza reducerii zonelor sălbatice din cauza urbanizării.

În prezent există peste 40 de urşi panda împrumutaţi de chinezi în lume, fără a-i pune la socoteală pe cei din Hong Kong şi Taiwan.

Pe de altă parte, iPanda este în măsură să aducă urşilor noi şi noi fani – să nu uităm de sutele de milioane de oameni care s-au uitat la "The Sneezing Baby Panda" pe Youtube sau de popularitatea lui Tai Shan, născut la National Zoo din Washington, Partye a unui contract pe zece ani, în valoare de 10 milioane de dolari.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/cum-scoate-china-milioane-de-dolari-de-pe-urma-unui-simbol-national-11197376
11197376
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Dezvoltatorii vor lua în vizor hotelurile vechi pentru a le demola şi pentru a dezvolta hoteluri şi blocuri noi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.