LIVE: ZF REAL ESTATE by Storia.ro - Pariul pe turismul românesc

Cum plănuieşte regele cafelei din Israel să detroneze Starbucks vânzând cafea cu 1 dolar

Autor: Florin Casota Postat la 15 decembrie 2016 2644 afişări

Cum plănuieşte regele cafelei din Israel să detroneze Starbucks vânzând cafea cu 1 dolar

Aviz Katz a inaugurat prima cafenea în 2013, iar în doar trei ani a creat cel mai mare lanţ de cafenele din Israel, dar planurile lui nu se opresc aici. Recent a deschis o cafenea în Piaţa Roşie din Moscova şi începe asaltul asupra Starbucks-ului, informează Bloomberg.

În Israel a ajuns la 161 de localuri, iar pentru Rusia are plănuite 1000 de cafenele, dar vrea să deschidă şi în alte pieţe unde cafeaua este foarte populară precum Marea Britanie sau Turcia.

Katz nu a început cu cafea, iar în 2008 şi-a vândut lanţul de magazine pentru 47 de milioane de dolari. În următorul an a fondat fondul de investiţii Hagshama Fund, prin intermediul căruia micii investitori au ocazia să investească în proiecte imobiliare globale. Fondul are acum 23,000 de investitori şi are două birouri, unul în Israel şi altul în Londra. Potrivit presei israeliene, fondul de investiţii are un randament mediu de 15%.

El a deschis prima cafenea într-o perioadă când preţul unui cappuccino era extrem de mare. A implementat un model de business foarte simplu, care se manifestă şi pe plan local prin intermediul cafenelelor 5 to go, sacrificarea spaţiului şi a preţului cafelei pentru volum. În Rusia, de exemplu, o cafea se vinde cu 82 de cenţi. "Pentru a face bani din cafea trebuie să vinzi foarte mult", a declarat Katz. "Chiar şi Starbucks îşi împarte profitul de-a lungul a 23,000 de cafenele de pe glob."

Cafenelele au un preţ de 6-9 ori mai mare pentru un cappuccino decât costul ingredientelor realizării unei ceşti de cappuccino (40 de cenţi), potrivit firmei de cercetare Allegra, scrie Bloomberg.

În România, Radu Savopol, prin 5 to Go, va bifa anul acest pragul de 5 milioane de euro după deschiderea a 100 de locaţii, scria Business Magazin în vara anului 2016. Modelul de afacere al 5 to go a adus pentru prima dată în România conceptul de preţ fix al cafelelor la pachet, comercializate în spaţii stradale.

Despre afacerea de succes a românului puteţi citi mai multe aici

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.