LIVE: ZF REAL ESTATE by Storia.ro - Pariul pe turismul românesc

Cum a pierdut un antreprenor un imperiu al băuturilor şi ce a făcut după eşec

Autor: Ioana Matei Postat la 31 decembrie 2017 789 afişări

Grec Steltepohl este un pionier în domeniul FMCG. El pierdut însă aproape totul după ce prima lui companie a trecut printr-o criză de proporţii, potrivit unui articol publicat de BBC. El a creat nu una, ci două companii producătoare de sucuri naturale.

Cum a pierdut un antreprenor un imperiu al băuturilor şi ce a făcut după eşec

Este cofondator al Odwalla, cel mai cunoscut brand de sucuri şi smoothie-uri din Statele Unite, punând bazele afacerii împreună cu nişte prieteni, doar pentru a-şi susţine cariera de cântăreţ de jazz pe care o avea atunci. O epidemie cauzată E.Coli a fost asociată cu unul dintre sucurile brandului în 1996, iar vânzările au scăzut. Fondatorii au făcut o nouă investiţie pentru a sta la linie de plutire şi au pierdut controlul companiei, pierzându-şi poziţiile în consiliul director al acesteia.

În interval de cinci ani, Steltenpohl a fost nevoit să renunţe la business, iar Odwalla a fost vândută către Coca-Cola în schimbul a 181 de milioane de dolari.

”Nu sunt un evanghelist împotriva imperiilor corporate. Dar aceste firme au tendinţa să ţintească businessurile mai mici precum Odwalla fiindcă nu pot să genereze noi idei intern. Problema este că ajung să distrugă ceea ce făcea ca acele branduri să fie unice”, spune în interviul BBC Steltenpohl.

Antreprenorul în vârstă de 62 de ani încearcă să genereze un nou record cu un alt pariu, compania Califia Farms. Lansată în 2010, aceasta are ca linie principală de business vânzarea migdalelor şi a laptelui de cocos,  fie simple, fie în combinaţii cu ceaiuri, ghimbir sau curcuma. Compania, cu sediul în Los Angeles, vinde şi cafea îmbuteliată şi sucuri naturale, toate produsele având cantităţi reduse de zahăr.

În prezent, industria produselor naturale şi organice generează vânzări de 69 de miliarde de dolari anual în Statele Unite.Companii mari din industria FMCG pierd din cota de piaţă în favoarea celor mai mici care oferă produse artizanale, nişate.Totuşi, Steltenpohl spune că marile companii intră şi ele pe aceste nişe, iar cele mai mici trebuie să facă faţă acestei competiţii. El vrea ca acum să păstreze Califia Farms independentă cât de mult timp posibil, reiese din interviul lui acordat BBC.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.