Criza aviatică din Europa, şansa aeroportului Otopeni de a se afla într-un clasament european: Cu doar 10% zboruri întârziate şi 1,7% anulate, Otopeni ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai bune aeroporturi din Europa

Autor: Miruna Diaconu Postat la 20 iulie 2022 47 afişări

Aeroportul Otopeni ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai bune din Europa, conform unui top ce analizează aeroporturile cu cele mai puţine zboruri întârziate şi anulate în această perioadă de vârf şi totodată de haos în ceea ce priveşte traficul aerian, conform unei analize realizate de publicaţia americană Bloomberg.

Criza aviatică din Europa, şansa aeroportului Otopeni de a se afla într-un clasament european: Cu doar 10% zboruri întârziate şi 1,7% anulate, Otopeni ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai bune aeroporturi din Europa

♦ În ultimele trei luni, traficul aerian de pe Otopeni a înregistrat o scădere de 4-5% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, fiind foarte aproape de a atinge nivelul de dinainte de pandemie.

Aeroportul Otopeni ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai bune din Europa, conform unui top ce analizează aeroporturile cu cele mai puţine zboruri întârziate şi anulate în această perioadă de vârf şi totodată de haos în ceea ce priveşte traficul aerian, conform unei analize realizate de publicaţia americană Bloomberg. Prezenţa aerogării Otopeni într-un astfel de top ar putea fi un caz singular, având în vedere că acesta este cel mai mare aeroport din România, dar cu un trafic foarte mic comparativ cu alte terminale din Europa.

Aeroportul Otopeni a avut întârziate în luna iulie doar 10% din totalul zborurilor şi doar 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile cele mai mari din Europa, care se confruntă cu probleme majore în această vară, primul sezon estival cu trafic relativ normal post-pandemie. La polul opus, în cap de listă, se află Aeroportul din Bruxelles, care are 72% din zboruri întârziate şi 2,5% anulate. Această aerogară se află pe locul întâi în clasamentul Bloomberg al celor mai „rele“ aeroporturi din Europa în vara lui 2022.

„Datele par să sugereze că aeroporturile regionale sunt mai bine echipate pentru a absorbi şocurile perturbărilor din această vară, datorită atât volumului lor mai scăzut de pasageri, cât şi de zboruri. Printre cele mai performante se numără terminalele mici precum Aeroportul Gran Canaria din Spania şi Aeroportul Fontanarossa din Catania, Italia. Acesta din urmă, aflat în Sicilia, are doar în jur de 300 de zboruri pe zi, în timp ce Heathrow (n.red. Aeroportul Londra Heathrow), prin comparaţie, are 1.300 de zboruri pe zi“, scrie în analiza Bloomberg.

Totodată, acesta este şi cazul aeroportului Otopeni, care are un volum mult mai mic de pasageri şi de zboruri comparativ cu marile aerogări din Europa. Ceea ce în alţi ani reprezenta principalul dezavantaj, acum acesta este un plus comparativ alte aeroporturi. În medie, într-o zi normală, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă sunt operate circa 300-400 de zboruri.

La începutul lunii iulie, George Dorobanţu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live faptul că aproape 17% din totalul zborurilor au o întârziere mai mare de jumătate de oră, iar o bună parte ajung chiar să fie anulate. Până acum, zborurile aveau un grad de încărcare de 50-60%, însă în prezent, acesta a depăşit 90%.

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, circa 60% din trafic este dat de companiile low cost Ryanair şi WizzAir, de altfel şi cei mai mari operatori aerieni din piaţa locală după numărul de pasageri transportaţi dinspre şi înspre România. Compania WizzAir este responsabilă pentru mai bine de o treime din traficul de pe aeroportul din Otopeni.

Creşterea traficului aerian în această vară se poate observa şi în datele de la Eurocontrol. Dacă în primele luni din an scăderea traficului aerian pe Otopeni în funcţie de numărul de zboruri era în jur de 15-20% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, în ultimele trei luni declinul este de doar 4-5%, ceea ce arată o apropiere faţă de nivelul de dinainte de pandemie, considerat un etalon.

În primele trei luni din acest an, Aeroportul Otopeni a înregistrat aproape 2 milioane de pasageri, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut când au fost doar 630.000 de. Spre comparaţie, în anul de referinţă 2019, aeroportul avea 3 milioane de pasageri în primele trei luni.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
otopeni,
clasament,
europa,
aeroport,
zboruri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.