Combinatul siderurgic Liberty Galaţi livrează oţelul necesar pentru construcţia noului pod peste Dunăre de la Brăila

Autor: Roxana Rosu Postat la 27 februarie 2020 415 afişări

Combinatul siderurgic Liberty Galaţi a început livrările de oţel pentru podul peste Dunăre de la Brăila, construit de asocierea dintre companiile Astaldi şi IHI Infrastructure Systems, proiect cu o valoare totală de circa 500 milioane euro, incluzând drumurile de acces.

Combinatul siderurgic Liberty Galaţi livrează oţelul necesar pentru construcţia noului pod peste Dunăre de la Brăila

Combinatul siderurgic Liberty Galaţi a început livrările de oţel pentru podul peste Dunăre de la Brăila, construit de asocierea dintre companiile Astaldi şi IHI Infrastructure Systems, proiect cu o valoare totală de circa 500 milioane euro, incluzând drumurile de acces.

Combinatul de la Galaţi livrează pentru Fincantieri Infrastructure tablă groasă care este, mai apoi, folosită la confecţionarea segmenţilor tablierului podului, operaţiune care se desfăşoară la Şantierul Naval Vard din Brăila.  

“Podul are o mare importanţă pentru noi şi pentru comunitate. Am arătat deschidere şi flexibilitate faţă de cerinţele specifice ale clientului nostru. Totodată, am reuşit ca pentru primele volume să reducem timpii de laminare de la 6 – 8 la 2 – 4 săptămâni, în urma prioritizării proiectului pe întregul circuit de producţie”, a declarat Cristina Şerbănoiu, Şeful echipei Servicii Clienţi a LIBERTY Galaţi.

Contractul pentru construirea podului a fost semnat în  ianuarie 2018, iar lucrările au început în 2019. Termenul de finalizare este de 3 ani. 

Valoarea totală a investiţiei este estimată la 500 de milioane de euro, proiectul incluzând şi proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila-Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan-Măcin.

Potrivit proiectului, podul va avea o lungimea totală de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Tabla groasă produsă la Galaţi a fost folosită şi la construcţia Podului Osman Gazi, inaugurat în 2016, ce traversează Golful Izmit. La mai mult de 2.620 de metri lungime, este considerat al şaselea din lume ca anvergură între stâlpii de susţinere.

Alianţa GFG, condusă de miliardarul indian Sanjeev Gupta, care deţine în portofoliu şi combinatul de la Galaţi, anunţă investiţii de 1 mld. euro în unitatea din Galaţi printr-un pro­gram pe zece ani, care include modernizarea capacită­ţilor de turnare, laminoare şi liniile de acoperire, precum şi instalarea unui cuptor cu arc electric, pentru a reduce emisiile de carbon.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pod,
proiect,
braila,
construire

ALEPH STORY: Premierul Cîţu semnează singur proiectul de ordonanţă de urgenţă care reglementează plata în plus peste serviciul decontat la privat. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.