Cea mai populară aplicaţie de Taxi din România a fost VÂNDUTĂ. Ce se va întâmpla cu utilizatorii Clever Taxi

Postat la 23 iunie 2017 174 afişări

Cea mai populară aplicaţie de Taxi din România a fost VÂNDUTĂ. Ce se va întâmpla cu utilizatorii Clever Taxi
Cea mai populară aplicaţie de Taxi din România a fost VÂNDUTĂ. Ce...

Mihai Rotaru şi Alexandru Dumitru, 32 de ani, care au fondat în anul 2011 aplicaţia mobilă Clever Taxi - prin intermediul căreia în 6 ani de zile au fost comandate peste 40 de milioane de călătorii cu taxiul în 20 de oraşe din România, au devenit milionari în euro după ce au vândut luna trecută compania către mytaxi.net, cel mai mare jucător european de pe piaţa aplicaţiilor de taxi, al cărui acţionar majoritar este gigantul german Daimler Mercedes, pentru o sumă de peste 10 milioane de euro.

“Este o tranzacţie de 8 cifre în euro (peste 10 mil. euro - n.red). mytaxi a cumpărat toate acţiunile Clever Tech, compania din spatele platformei Clever Taxi”, a declarat miercuri, în cadrul unei întâlniri cu media, Mihai Rotaru, co-fondator şi CEO al companiei. El nu a dorit să ofere alte detalii despre valoarea trazacţiei.

Acţionarii companiei erau Mihai Rotaru - 29,8%, Alexandru Dumitru - 29,8%, Bestjobs Recrutare (Călin Fusu) - 34,1% şi Andrei Pitiş - 6,1%. Luând în calcul valoarea minimă anunţată a tranzacţiei de 10 mil. euro fiecare dintre cei doi fondatori a obţinut câte 3 mil. euro, compania lui Fusu - puţin peste 3 mil. euro iar Andrei Pitiş peste 0,5 mil. euro.

Daimler a fost asistat în tranzacţie de o echipa Noerr coordonată de Rusandra Sandu (Partner) şi Luiza Bedros (Senior Associate).

Mytaxi, care odată cu intrarea în acţionariat a Daimler (cu un pachet de 80%) a început să achiziţioneze alte platforme mai mici de pe alte pieţe (cum ar fi taxibeat din Grecia în februarie) cu ţinta de a câştiga greutate pe scena globală, are în portofoliu odată cu această achiziţie 11 ţări.

“Este prima oară când intrăm în Estul Europei, regiune în care este posibil să continuăm expansiunea în viitor. Credem că Alex şi Mihai au făcut o treabă foarte bună cu dezvoltarea platformei. Au un brand puternic şi un business solid, astfel că extinderea pe piaţa din România a fost un pas firesc pentru noi, ca parte a obiectivului de a continua consolidarea pieţei din Europa”, a menţionat în cadrul întâlnirii Andrew Pinnington, CEO al mytaxi. El a precizat că în perioada imediat următoare principala schimbare va fi că subsidiara din România va primi bani pentru investiţii pentru a câştiga o cotă de piaţă mai mare, în timp ce aplicaţia, brandul şi echipa de conducere vor rămâne intacte. “Vom aduce capital pentru ca firma să poată investi în resurse şi în marketing astfel încât să accelereze rata de penetrare a platformei în Bucureşti şi în celelalte oraşe mari din România. Vrem să capturăm o cotă de piaţă mai mare. Pe termen mediu şi lung Clever va continua să opereze independent. Sunt multe opţiuni pe care le luăm în considerare, nu am luat încă o decizie privind strategia pe termen lung”, a spus Pinnington.

Clever Taxi a reuşit să urce pe primul loc pe piaţa de profil din România cu un portofoliu de 17.000 de şoferi înregistraţi şi peste 600.000 de utilizatori (pasageri). Aplicaţia nu acceptă înregistrări decât de la şoferi autorizaţi de taxi, care trebuie să plătească un abonament lunar ce porneşte de la 10 euro dar poate ajunge, conform lui Rotaru, şi la 30 de euro pe lună pentru a primi comenzi astfel.

În 2016 compania din spatele aplicaţiei Clever Taxi a avut o cifră de afaceri de 1,6 mil. lei (0,366 mil. euro) şi un profit net de 0,1 mil. lei (22.785 euro) cu un număr mediu de 17 angajaţi. Numărul total de curse intermediate de platformă a trecut în prezent de 40 de milioane. În primii trei ani de activitate compania intermediase 5 milioane de călătorii.

Cel mai tare exit dintr-un business cu aplicaţii mobile

Povestea Clever Taxi, compania înfiinţată de Rotaru şi Dumitru, ambii absolvenţi ai Politehnicii din Bucureşti, este una demnă din Silcon Valley, chiar dacă din ecuaţie lipseşte pasul listării la bursă prin care trec de regulă cele mai de succes start-up-uri americane de tehnologie.

Rotaru şi Dumitru au prezentat ideea Clever Tech în cadrul unei competiţii de proiecte pentru start-up-uri hi-tech (Start-up Weekend), l-au atras apoi ca mentor pe Andrei Pitiş care a investit şi primii bani în companie la finele anului 2011, pentru ca ulterior în business să investească, în 2014, şi un fond de investiţii (antreprenorul Călin Fusu prin intermediul companiei Bestjobs), evaluând compania la 3 mil. euro.

O contribuţie importantă pentru evoluţia businessului, şi astfel şi pentru exitul de luna trecută, a avut-o şi lansarea oficială a aplicaţiei în anul 2012 împreună Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă.

Discuţii pentru lansarea unui centru de cercetare dezvoltare în România

mytaxi va deschide în Bucureşti un centru tehnic de dezvoltare, iar dacă rezultatele vor fi bune, acesta ar putea fi extins semnificativ în viitor, a declarat în cadrul întâlnirii cu media Andrew Pinnington, CEO al mytaxi.

“Vom recruta iniţial o echipă mică de oameni pentru a testa calitatea pieţei şi pentru a vedea dacă vor exsta probleme de comunicare sau de transport generate de lucrul la distanţă. Dacă lucrurile merg bine ne vom extinde”, a menţional el.

“Avem nişte planuri ambiţioase, de a dezvolta aici un hub de dezvoltare al unei soluţii de mobilitate la nivel global”, a spus şi Mihai Rotaru.

Orange lansează aplicaţia Clever Taxi prin care clientul poate comanda un taxi

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
clever taxi,
tranzactie
Cum şi-au găsit primul job cei mai puternici oameni din businessul românesc Cum şi-au găsit primul job cei mai puternici oameni din businessul românesc

​Conduc companii cu afaceri de sute de milioane de lei, coordonează divizii întregi sau sunt responsabili de dezvoltarea organizaţiei pe noi şi noi pieţe; cum şi-au început însă cariera?

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS: Acum puteţi lua 25.000 de LEI GRATIS de la stat. Care sunt condiţiile. Programul BOMBĂ a început BREAKING NEWS: Acum puteţi lua 25.000 de LEI GRATIS de la stat. Care sunt condiţiile. Programul BOMBĂ a început
BREAKING NEWS! Ţara din Europa unde limba română ar deveni a doua limbă ”oficială”. Românii au luat cu ASALT...
ProMotor.ro
Oraşul care începând din 1 aprilie 2019 interzice circulaţia MAŞINILOR CU MOTOARE diesel Euro 4 Oraşul care începând din 1 aprilie 2019 interzice circulaţia MAŞINILOR CU MOTOARE diesel Euro 4
Top 10 obiceiuri care ÎŢI DISTRUG MAŞINA ÎNCET, DAR SIGUR! Uite ce trebuie să faci ca să nu ai probleme
Când pot fi folosite radarele pistol. Legea a fost aprobată! AMENDA POATE FI NULĂ!
Descopera.ro
De ce CATOLICII nu vor să sărbătorească Paştele odată cu ORTODOCŞII! Decizia istorică care a produs cea mai mare ruptură De ce CATOLICII nu vor să sărbătorească Paştele odată cu ORTODOCŞII! Decizia istorică care a produs cea mai mare ruptură
Povestea INCREDIBILĂ a fiului nelegitim al lui Arghezi, devenit un GENIU. Arghezi l-a făcut în vremea în care era călugărul Iosif
ALERTĂ RADIOLOGICĂ de proporţii! „Nivelurile de radiaţii înregistrate sunt uriaşe”, iar EFECTELE sunt de zece ori mai mari decât în urma dezastrului de la Cernobîl
Go4it.ro
A fost găsit un VINOVAT pentru TRAGEDIA de la Notre Dame. Dezvăluirea s-ar putea să vă surprindă A fost găsit un VINOVAT pentru TRAGEDIA de la Notre Dame. Dezvăluirea s-ar putea să vă surprindă
Numele unei companii europene a fost CENZURAT în China. Producătorul chinez HUAWEI colaborează cu această companie. Să fie acesta sfârşitul parteneriatului?
Telefoane mobile interzise prin OUG în ROMÂNIA! Proiectul de lege care va socate de pe piaţă multe modele populare de la producători din CHINA. Să fie HUAWEI în pericol?
Csid.ro
Cum deosebeşti fructele şi legumele româneşti de cele de import Cum deosebeşti fructele şi legumele româneşti de cele de import
Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament
Brand de produse cosmetice, prezent şi în România, anunţă prezenţa fibrelor de azbest în 3 dintre produse

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.