Ce au cumpărat românii după miezul nopţii de la eMAG: lingouri, scutece şi televizoare

Postat la 07 martie 2017 411 afişări

Cumpărăturile nu mai sunt demult o activitate „de zi”, iar asta datorită comerţului online care le permite consumatorilor să îşi cumpere produsele dorite oricând, inclusiv după miezul nopţii.

Ce au cumpărat românii după miezul nopţii de la eMAG: lingouri, scutece şi televizoare

În 2016, clienţii au plasat pe eMAG peste 226.000 de comenzi după ora 00:00 şi au cumpărat în special produse pentru copii, dar şi accesorii pentru telefoane mobile, aspiratoare, carduri de memorie şi electrocasnice mari. Majoritatea comenzilor (53%) au fost înregistrate în intervalul 00:00 – 01:00, urmate de cele plasate o oră mai târziu, între 01:00 şi 02:00 (22%). În medie, un client „nocturn” petrece pe site aproximativ 6,5 minute, faţă de 6,8 minute, cât petrece unul din timpul zilei.  

Scutecele se regăsesc în cele mai multe dintre comenzile plasate după miezul nopţii de clienţii eMAG, urmate dehusele şi foliile de protecţie pentru telefoanele mobile, şerveţelele umede pentru copii, acumulatorii externi, accesoriile pentru PC, aspiratoare, cardurile de memorie, detergenţii, aparatele frigorifice şi laptele praf.

În topul celor mai scumpe produse achiziţionate după miezul nopţii regăsim aur, laptopuri de gaming, electrocasnice mari şi televizoare. Astfel, ierarhia acestor produse este condusă de un lingou de aur, de 24 K, de 100 de grame, la preţul de 18.300 de lei,un laptop de gaming în valoare de 15.833 lei, un frigider de 15.083 lei şi un televizor smart cu diagonală de 163 cm la preţul de 13.249 lei.

Cea mai mare comandă realizată după miezul nopţii a fost de 26.103 lei, fără TVA şi a fost plasată de un client din oraşul Bradu, judeţul Argeş. Coşul a avut 18 produse din categorii diferite, printre care trei televizoare, un cântar corporal, o căsuţă pentru copii, un compresor şi un derulator, o masa de călcat, un uscător de rufe, un prajitor de pâine, un sandwich-maker, o staţie de călcat, un storcător de fructe, o şurubelniţă, o trusă de chei tubulare şi o trusă de scule. Următoarea comandă, după valoare, a fost de 19.150 lei.

Cele mai multe comenzi plasate după miezul nopţii (24%) au fost făcute de persoane cu vârste cuprinse între 30 şi 34 de ani. Cumulat, 75% din totalul acestor achiziţii au fost realizate de clienţi între 18 şi 39 de ani. De asemenea, cei mai mulţi clienţi care au accesat site-ul eMAG în intervalul 00:00 – 05:59 sunt din Bucureşti – Sectorul 6 (12% din totalul comenzilor), Timiş (6%), Cluj, Bucureşti – Sector 1, Iaşi şi Constanţa, fiecare cu 5% din totalul comenzilor. Desktop-ul şi dispozitivele mobile sunt utilizate aproximativ în modegal de clienţii de la miezul nopţii. 50,9% dintre aceştia îşi plasează comenzile de pe desktop, în timp ce 48% utilizează dispozitivele mobile. Dintre aceştia din urmă, aproape jumătate (22,5%) folosesc aplicaţia eMAG  pentru a-şi comanda produsele preferate. 

„În ultimii ani am remarcat o distribuţie a achiziţiilor de pe site-ul eMAG pe toate intervalele orare ale zilei şi o schimbare a comportamentului de consum. Datorită comerţului online, clienţii sunt mai aproape de toate produsele pe care şi le doresc. Interesant este că foarte multe dintre produsele comandate  la ore târzii sunt cele pentru copii, pentru că părinţii au înţeles că aşa economisesc timp preţios, pentru că noi le livrăm direct acasă”, spune Stejara Pircan, Director Comercial eMAG .

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.