CE analizează angajamentele prin care operatorii telecom vor să scape de investigaţia Concurenţei

Autor: Marius Oncu Postat la 28 iulie 2015 43 afişări

Consiliul Concurenţei a transmis Comisiei Europene (CE) angajamentele primite de la Orange, Vodafone, RCS & RDS şi Cosmote (Telekom România) prin care operatorii încearcă să pună capăt unei investigaţii privind un posibil abuz de poziţie dominantă la terminarea apelurilor.

Dacă propunerile vor fi acceptate de Concurenţă, după avizarea acestora de către Comisia Europeană, atunci investigaţia în care operatorii de telefonie mobilă sunt pasibili de amenzi de până la 10% din cifra de afaceri va înceta.

"Ca parte a procedurii deschise în aprilie 2011 de Consiliul Concurenţei împotriva tuturor operatorilor de telefonie mobilă pentru potenţial abuz de poziţie dominantă pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor în propria reţea de telefonie, Consiliul a acceptat în iulie 2015 angajamentele propuse de Orange România. O decizie a Consiliului care să aprobe angajamentele propuse va pune capăt acestor proceduri", se arată în raportul financiar al grupului francez Orange, publicat marţi.

Consiliul Concurenţei are în desfăşurare o investigaţie privind un posibil abuz de poziţie dominantă săvârşit de fiecare dintre operatorii de telefonie mobilă - Cosmote (în prezent Telekom Romania Mobile Communications), Orange, RCS & RDS şi Vodafone, în propria reţea.

"Fiecare dintre operatorii de telefonie mobilă din România deţine o poziţie de monopol pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor în propria reţea de telefonie. Companiile investigate au propus Consiliului Concurenţei o serie de angajamente care să înlăture îngrijorările concurenţiale ce au condus la declanşarea din oficiu a investigaţiei privind o posibilă discriminare în ceea ce priveşte nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale reţelei individuale (a fiecărui operator mobil)", potrivit Consiliului Concurenţei.

Îngrijorările concurenţiale se referă la faptul că cei patru operatori practicau tarife diferenţiate de terminare a apelurilor în funcţie de originea acestora (apeluri iniţiate şi terminate în aceeaşi reţea, respectiv apeluri iniţiate într-o reţea şi terminate în altă reţea). Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor care vor plăti tarife mai mari şi poate afecta mediul concurenţial din acest domeniu prin limitarea dezvoltării reţelelor mai mici, menţinerea artificială a cotelor pe piaţa de retail şi afectarea migrării utilizatorilor către alte reţele, notează Consiliul.

Propunerile de angajamente formulate de companiile implicate în investigaţie au fost supuse dezbaterii publice pe site-ul instituţiei. În prezent, acestea sunt în analiza Comisiei Europene, urmând ca în perioada următoare aceasta să comunice opinia sa autorităţii române de concurenţă.

Orange s-a angajat să nu discrimineze/diferenţieze între nivelul tarifelor pentru serviciile de terminare a apelurilor la puncte mobile furnizate de companie la nivel de gros şi tarifele pentru serviciile de terminare la puncte mobile auto-furnizate. Aplicarea angajamentului ar urma să fie monitorizată pe o perioadă de trei ani.

Consiliul Concurenţei va stabili, ulterior deciziei CE, dacă va accepta sau nu angajamentele propuse de companii, a anunţat autoritatea de reglementare, răspunzând unor întrebări MEDIAFAX.

"Angajamentele" reprezintă o procedură excepţională şi o soluţie mai rapidă la care se recurge în anumite situaţii atât pentru a stopa o practică anticoncurenţială, cât şi pentru a preveni apariţia unor practici similare, notează Consiliul.

Dacă angajamentele sunt acceptate de Consiliul Concurenţei, punerea în practică a acestora este monitorizată de autoritatea de concurenţă sau de către un mandatar desemnat în acest sens. În cazul neîndeplinirii angajamentelor, compania poate fi sancţionată cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri realizată în anul anterior aplicării sancţiunii. Pe parcursul procedurii Consiliul Concurenţei poate redeschide la cerere sau din oficiu investigaţia, dacă se constată anumite nereguli.

Într-un caz similar, Consiliul Concurenţei a amendat în februarie 2011 operatorii de telefonie mobilă Orange şi Vodafone cu suma de 268,33 milioane de lei (63 milioane de euro) pentru abuz de poziţie dominantă. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a retrimis în iunie spre rejudecare dosarul în care Orange a contestat amenda din februarie 2011, decizia fiind similară celei luate şi în cazul Vodafone, în aprilie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CONCURENŢĂ,
TELECOM,
/actualitate/ce-analizeaza-angajamentele-prin-care-operatorii-telecom-vor-sa-scape-de-investigatia-concurentei-14648824
14648824
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.