Câte ore de mişcare au făcut românii în 2019

Autor: Andra Stroe Postat la 12 februarie 2020 118 afişări

Câte ore de mişcare au făcut românii în 2019

Cei peste 100.000 de angajaţi români care au folosit anul trecut abonamentele 7card au făcut 4 milioane de ore de mişcare, echivalentul a 454 de ani, şi au ars 2 miliarde de calorii, dublu faţă de anul 2018. Vârsta medie a abonaţilor 7card a fost de 31 de ani, iar cele mai populare activităţi sportive au fost fitness&aerobic, yoga şi cycling, arată un studiu care analizează activitatea abonaţilor 7card  în perioada ianuarie-decembrie 2019.

Potrivit studiului, 53% dintre abonaţii activi în 2019 au fost bărbaţi, iar 47% femei, în timp ce în 2018 procentele au fost exact invers. Categoria de vârstă 26 de ani a rămas, şi în 2019, cea mai activă, având cele mai multe vizite în centrele de sport şi relax. Vârsta medie a abonaţilor 7card a urcat la 31 de ani, faţă de 30 de ani în 2018, cel mai tânăr fiind un băiat însoţitor de 4 ani, din Bucureşti, iar cel mai vârstnic o angajată de 70 de ani, din Bucureşti.

„Este al treilea an când facem acest studiu şi ne-am bucurat să constatăm că s-au dublat cifrele privind orele de mişcare efectuate şi caloriile arse de către abonaţii 7card. S-au efectuat 4 milioane de ore de mişcare, faţă de 1,8 milioane în 2018, şi au fost consumate 2 miliarde de calorii, faţă de un miliard de calorii în 218. Este un semn că sportul a devenit o prioritate în viaţa românilor. În 2019, aproape 2.000 de companii private şi de stat le-au oferit angajaţilor un abonament 7card, ca beneficiu extrasalarial. Numărul de abonaţi activi a ajuns la peste 50.000, iar anul acesta ne aşteptămsă ajungă la 60.000”, spune Andrei Creţu, co-fondator 7card.

Cea mai activă zi din reţeaua 7card a fost 18 martie 2019, iar cei mai mulţi abonaţi preferă să facă mişcare în zilele de luni. În timpul săptămânii, cele mai popular interval pentru a face mişcare este între 18.00 şi 19.00, în weekend între 9.00 şi 10.00 (faţă de 10.00-11.00 cât fusese în 2018). Angajaţii cei mai matinali locuiesc în Brăila, Beclean şi Alba Iulia, cei care fac sport în mijlocul zilei sunt din Marghita, Sfântu Gheorghe şi Câmpina, în timp ce abonaţii 7card din Timişoara, Sibiu şi Piteşti merg la sport după job.

Activităţile vedetă, preferate de către cei mai mulţi abonaţi, indiferent de oraş, au fost anul trecut fitness&aerobic, yoga şi cycling, Bucureştenii au fost mari amatori şi de escaladă şi CrossFit, în timp ce clujenii au fost atraşi şi de CrossFfit, arte marţiale şi Tae Bo, iar timişorenii au ales şi pilates, cycling  şi Tae Bo. La Braşov, abonaţii 7card au adăugat pe lista de activităţi preferate şi clasele de zumba şi pilates, în timp ce ieşenii s-au relaxat mergând la piscină şi la CrossFit. La capitolul activităţi în trend, cu cea mai mare creştere a numărului de practicanţi, sunt menţionate piscina, escalada şi CrossFit-ul.

„Reţeaua 7card cuprinde aproximativ 700 de centre de sport şi relax din 56 de oraşe din ţară (aproximativ 70% din totalul de centre existente), iar Cluj-Napoca a rămas, şi în 2019, oraşul cu cea mai mare ofertă de centre de sport şi relaxare raportat la populaţie: 27 locaţii/100.000 locuitori. Top 5 al celor mai active industrii cuprinde companii din sectorul auto şi componente auto, software şi servicii IT, bancar, public şi retail”, spune Andrei Creţu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
miscare,
romani,
abonati

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.