ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Brandul Volkswagen, afectat mediatic puternic şi în România - INFOGRAFICE

Autor: Departamentul Economic Postat la 09 octombrie 2015 124 afişări

Brandul Volkswagen a avut de suferit mediatic şi în România, cuvântul "scandal" fiind cel mai folosit în asociere cu grupul auto german, mediatizarea negativă amplificându-se şi prin implicarea autorităţilor române, care au luat măsuri în acest caz, relevă o analiză a Mediafax Monitorizare.

Mediafax Monitorizare a analizat timp de două săptămâni, în perioada 22 septembrie – 5 octombrie 2015, articolele din presa centrală tipărită şi din 1400 de site-uri referitoare la cazul Volkswagen, rezultând 180 de articole în presa scrisa centrală şi peste 9000 de articole în online.

De la începutul mediatizării acestui caz, primul vârf s-a înregistrat în data de 24 septembrie, a doua zi dupa demisia directorului general al grupului Volkswagen Martin Winterkorn. Acesta a demisionat în 23 septembrie primele referiri fiind în seara acelei zile în online şi continuând masiv a doua zi atât în online, cât şi în print, când s-au mediatizat şi informaţii referitoare la schimbările de la conducerea grupului.

 

Un alt vârf de mediatizare a fost în 28 septembrie, când Procuratura din Germania a deschis o anchetă şi apare şi declaraţia premierului român Victor Ponta potrivit căreia din când în când e "binevenită" o lecţie pentru "cei care tot dau lecţii". În aceeaşi zi au apărut multe informaţii legate de numărul maşinilor Volkswagen, Skoda şi Seat afectate de acest scandal.

Cele mai multe referiri au fost înregistrate în data de 1 octombrie în online (peste 1000 de articole) şi în data de 2 octombrie în presa scrisa centrala (31 de articole), în momentul implicării autorităţilor române. În data de 1 octombrie Registrul Auto Român a anunţat că nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen cu motor Euro 5 diesel, iar ministrul Transporturilor, Iulian Matache, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, şi preşedintele ANPC, Marius Dunca, au făcut o conferinţă de presă comună şi au anunţat măsurile autorităţilor române în acest caz. Toate aceste informaţii şi declaraţii au fost amplu mediatizate în online şi în ziua următoare şi în print.

De asemenea, în perioada menţionată, Mediafax Monitorizare a urmărit asocierea brandului Volkswagen, în cadrul articolelor, cu o serie de cuvinte pozitive: încredere, respect, dezminţiri, ascensiune, creştere, câştig, valoare, performant, succes, responsabilitate şi altele, dar şi cu o serie de cuvinte cu conotaţii negative: scandal, trişat, acuzaţii, declin, scădere, pierdere, anchetă, trucat, crizî, dieselgate. În multe articole monitorizate brandul a fost asociat atât cu cuvinte cu caracter pozitiv, cât şi cu cuvinte cu conotaţii negative, predominând însă ultimele.

Astfel, în perioada monitorizată, brandul Volkswagen a fost cel mai des asociat în articole cu cuvinte negative: "scandal" - 99 de articole în print şi peste 5000 de articole în online, urmat de "acuzaţii" - 30 de articole în print şi peste 1000 în online şi "criză" - 22 de articole în print şi peste 1000 în online. În ceea ce priveşte conotaţia pozitivă a referirilor, cele mai des întălnite au fost "respect", "a respecta" - 26 articole în print şi peste 500 în online, "valoare" - 28 în print şi peste 500 în online şi "încredere" - 21 în print şi peste 400 în online.

Analiza a relevat că "scandal", cel mai întâlnit cuvânt, a apărut de zece ori mai des în această perioadă decât "respect".

 

(Mediafax Monitorizare este liderul pieţei de monitorizare din România, cu cele mai diversificate servicii de monitorizare, arhivă completă şi acoperire 100% a teritoriului ţării. Pentru detalii suplimentare puteţi accesa: http://www.monitorizare.mediafax.biz/Site/Pages/Public/demo.aspx Ne puteţi contacta şi prin e-mail la: monitorizare@mediafax.ro sau la numărul de telefon 031/82.56.413)

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
VOLKSWAGEN,
MONITORIZARE,
ANALIZĂ

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/analiza-mediafax-monitorizare-brandul-volkswagen-afectat-mediatic-puternic-si-in-romania-infografice-14817837
14817837
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.