ANAF îi învaţă pe români ce drepturi au în cafenele şi restaurante
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) lansează o campanie naţională de informare privind dreptul consumatorului la bonul fiscal, în special în restaurante, baruri, cafenele sau fast-food-uri.
Practic, la plata în numerar, clienţii trebuie să solicite şi să primească bonul fiscal, acesta fiind documentul obligatoriu care atestă tranzacţia. În cazul plăţilor prin card, clientul are dreptul să solicite emiterea şi înmânarea bonului fiscal.
La plata cu cardul de credit sau debit, operatorii nu au obligaţia legală de a emite şi înmâna bonul fiscal, însă acesta poate fi tipărit şi oferit la cererea expresă a clientului.
În cazul în care comercianţii refuză emiterea şi înmânarea bonului fiscal, cu excepţia situaţiei defectării aparatelor de marcat electronice fiscale când se emit chitanţe potrivit legii, clientul are dreptul de a beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia.
“Prezenţa bonului fiscal este dovada plăţii serviciului şi garanţia că tranzacţia a fost înregistrată si fiscalizată corect”, au transmis joi reprezentanţii ANAF.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













