Un efect mai puţin vizibil al aderării României la Schengen terestru. O companie din Oradea aduce angajaţi din Ungaria, iar românii trec graniţa pentru a lucra la BWM în Debreţin
Aderarea României la Schengen cu „drepturi depline“, deci inclusiv terestru, începând cu 1 ianuarie 2025 a fost privită drept un beneficiu major pentru transportatorii care pierdeau timp şi bani stând şi aşteptând ore în şir în vamă.
Aderarea României la Schengen cu „drepturi depline“, deci inclusiv terestru, începând cu 1 ianuarie 2025 a fost privită drept un beneficiu major pentru transportatorii care pierdeau timp şi bani stând şi aşteptând ore în şir în vamă. Un efect mai puţin vizibil îl reprezintă libertatea de mişcare a persoanelor care astfel nu mai sunt nevoite să treacă prin controale la ieşirea din ţară spre Ungaria sau Bulgaria. De acest lucru beneficiază atât călătorii, cât şi oamenii care se mişcă în scop de business.
ZF a identificat două exemple evocatoare în acest sens. Grupul american Plexus are 1.850 de salariaţi la Oradea. Înainte de aderarea la Schengen terestru, existau angajaţi care veneau din Ungaria în fiecare zi şi pierdeau până într-o oră, poate chiar mai mult, la controlul de la frontieră. „Am avut şi 200 de oameni care făceau naveta zilnic şi era greu când nu eram în Schengen. Acum sunt mai puţini, dar dat fiind că suntem în Schengen, în momentul în care va trebui să angajăm, nu vom ezita să aducem din nou colegi din Ungaria“, afirmă Cristian Gurka, general manager, Plexus România. Dar migraţia nu este doar într-un sens. Noua uzină BMW din Debreţin este deja un magnet şi pentru forţa de muncă din România.
Potrivit informaţiilor obţinute de ZF pe surse, aproape 40 de români lucrează în fabrică, iar numărul lor este aşteptat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













