Povestea tânărului care a creat noua modalitate da a-ţi cumpăra o maşină la cel mai bun preţ din ţară şi cum poţi verifica unde este aceasta

Autor: Ioana Niţă Postat la 23 martie 2022 8628 afişări

În 2022 achiziţia unei maşini nu ar trebui să se întâmple ca acum un deceniu, căutând oferte doar la dealerii din oraşul de reşedinţă. În plină eră a internetului şi a tehnologiei, un client în căutare de maşină nouă, ar trebui să fie capabil să scaneze toată ţara pentru cele mai bune oferte. Aceasta este ideea de la care a pornit şi Pincu Ionescu atunci când a pornit proiectul Autovantage - platformă prin intermediul căreia utilizatorii pot analiza oferte pentru maşini noi de la dealeri din întreaga ţară.

“Platforma vine în ajutorul cumpărătorilor de maşini noi pe care îi ajutăm practic să prospecteze piaţa, să vadă unde vor găsi dealerul cu care se vor înţelege cel mai bine, care va avea oferta cea mai bună, fie că acest lucru constă într-un termen de livrare mai bun, un preţ mai bun sau alte avantaje comerciale. Practic, clientul ne angajează pe noi să negociem în numele lui, iar în acelaşi timp noi uşurăm foarte mult şi munca dealerilor auto cărora le aducem clienţii deja calificaţi direct în uşa reprezentanţei”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Pincu Ionescu, CEO şi fondator al AutoVantage.

El a adăugat că ideea de a crea o platformă care să ajute utilizatorii să găsească cea mai bună ofertă pentru maşina nouă dorită a apărut în urma propriei experienţe avute în achiziţionarea unei maini. „Conceptul a pornit în februarie 2020, cam odată cu pandemia, concept la care am lucrat timp de câteva luni, iar lansarea oficială a fost în vara anului 2020, când am lansat un prototip împreună cu canalul nostru de YouTube, logica fiind în felul următor: oamenii când îşi cumpără o maşină nouă se vor documenta, vor căuta toate informaţiile disponibile pe internet şi mai ales pe YouTube pentru că acolo pot primi şi o perspectivă la cald despre maşină.

Vor căuta toate clipurile, ne vor găsi inclusiv pe noi, iar noi venim şi cu o soluţie în acest sens pentru o achiziţie.” Mai departe, produsul a fost adoptat foarte repede de piaţă, având în primele trei săptămâni de la lansare deja 400 de clienţi. Platforma AutoVantage a ieşit din perioada de teste din februarie 2021, fiind complet funcţională, iar de atunci şi până în prezent start-up-ul a reuşit să atragă 1.000 de clienţi plătitori. Pentru fiecare cerere de ofertă solicitată, utilizatorii plătesc 49 lei, bani pe care şi-i recuperează practic dacă aleg una dintre ofertele primite prin intermediul AutoVantage, start-up-ul oferindu-le carburant în valoare de 150 lei la primirea noii maşini.

Cum se desfăşoară însă mai exact tot procesul pe AutoVantage?

“În primul rând va trebui să foloseşti configuratorul nostru pentru a specifica toate detaliile maşinii şi detaliile de achiziţie, fie că vorbim de persoană fizică sau juridică şi aşa mai departe, plus datele de contact, iar după aceea se plăteşte suma de 49 de lei şi cererea se trimite către dealerii noştri parteneri.” Dealerii au propria lor platformă în care au acces la aceste cereri, sunt notificaţi şi pe e-mail şi ulterior contactaţi, iar ei îşi încarcă ofertele pentru fiecare cerere în parte. „Le vei primi prin e-mail pe măsură ce dealerii răspund la acea cerere şi în funcţie de care sunt cele mai importante criterii pentru a defini cea mai bună ofertă – poate fi un termen de livrare mai bun sau o ofertă mai avantajoasă, ofertă de finanţare, anvelope de iarnă ş.a.m.d. După alegerea ofertei, noi o să stabilim întâlnirea cu dealerul şi de acolo noi suntem doar cu rol de consultant”, a explicat fondatorul şi CEO-ul AutoVantage.

Pe lângă suma de 49 lei percepută utilizatorilor finali, start-up-ul monetizează şi prin intermediul parteneriatelor pe care le are încheiate cu dealerii. Mai exact, AutoVantage primeşte un comision fix de la dealer în funcţie de intervalul de preţ în care se situează valoarea maşinii vândute. De exemplu, pentru o maşină al cărei preţ de achiziţie se situează între 15.000 şi 30.000 euro, comisionul AutoVantage este de 100 euro.

„Până acum, un top 3 al maşinilor vândute ar fi Hyundai, Toyota şi Mazda, cu menţiunea că încă nu colaborăm cu toate brandurile. Sperăm că în curând vom colabora şi cu Dacia şi cu siguranţă îi va face loc în acest top şi în brandul Dacia. Valoarea medie a unei maşini vândute în România în ultimul an a fost de 24.700 de euro la care noi obţinem un discount în medie între 2.500 şi 2.700 euro, dar asta este o medie multibrand”, a punctat Pincu Ionescu. În prezent, start-up-ul se pregăteşte pentru lansarea unei prime campanii de investiţii prin intermediul platformei de crowdfunding weronin.ro, ţinta fiind de a obţine o finanţare cuprinsă între 150.000 şi 300.000 de euro la o evaluare de 2 milioane de euro. Campania va dura 60 de zile, timp în care oamenii de rând pot accesa platforma şi investi. „Noi vom avea acest proiect de dezvoltare împărţit în trei etape. În primă fază vom investi foarte mult în platformă pentru a aduce o experienţă a utilizatorilor cât mai bună – vrem ca timpul de răspuns pentru dealeri şi pentru clienţi să fie mult mai rapid, să existe o interfaţă mult mai friendly, practic ca să ne optimizăm noi procesul intern. Etapa a doua, cumva concomitentă, ar fi să ne dezvoltăm noi echipa de vânzări ca să atragem cât mai mulţi dealeri parteneri, iar în etapa a treia vom investi foarte mult în comunicare şi marketing, scopul nostru fiind să ajungem în atenţia tuturor oamenilor care îşi vor cumpăra o maină nouă.” Start-up-ul AutoVantage i-a propus să dubleze anul acesta numărul dealerilor auto cu care colaborează la 400 şi să ajungă totodată la venituri lunare de 50.000 euro. Până în prezent AutoVantage a ajutat la vânzarea a circa 140 de maini.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovix, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor high-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.



Start-up Star

Invitat: Tudor Darie, fondator şi CEO, Fagura - platformă prin care oferă împrumuturi, dar şi posibilitatea de a investi în aceste credite (P2P lending)

Fintech-ul Fagura din Republica Moldova a câştigat grupa Scaleups a acceleratorului InnovX BCR, ediţia 2021-2022, i se uită la o nouă rundă de investiţii în acest an, care să-i permită să se extindă pe noi pieţe, inclusiv în România.

„Noi ca echipă de fondatori - iniţial am investit o sumă de peste 200.000 de euro în dezvoltarea proiectului, soluţia tehnică, testarea, validarea proiectului. Ulterior cu rundele de investiţii de tip angel şi seed s-au mai adăugat încă aproximativ 360.000 de euro, deci în total până în acest moment avem investiţii în cadrul proiectului de peste 500.000 de euro. Mai avem lichidităţi disponibile pentru încă aproximativ un an de dezvoltare în faţă, suntem acoperiţi în acest moment şi ne pregătim ca până la finele anului să mai ridicăm o nouă rundă de investiţii care să ne permită să ne dezvoltăm la un alt nivel.”



Sfatul expertului

Invitaţi: Diana Dumitrescu, CEO al acceleratorului InnovX - BCR, Şi Elena Cosma, Product Strategy for Open Banking în cadrul start-up-ului Finqware.

Sfaturi pentru femeile din industria start-up-urilor tech.

Diana Dumitrescu: „Este o frică cumva pentru că noi suntem femei, dar suntem, şi mame şi atunci cumva avem şi sentimente pe care mama le are în special, şi e destul de greu să iei dintr-o zonă mai ales când ai copii acasă - să crezi în visul tău, până la urmă că vei putea, dacă depăşeşti acel moment şi începi altceva, să le oferi copiilor tăi acelaşi mediu - din toate punctele de vedere vorbesc. De aceea spun că trebuie să avem curaj, pentru că le dăm şi un exemplu copiilor noştri, că nimic nu este imposibil - totul se poate face cu muncă, cu motivaţie, cu disciplină, cu educaţie.“

Elena Cosma: „Cred că cel mai bun sfat este să nu se gândească la ce să nu facă, ci întotdeauna să se gândească la ce vor să facă şi să încerce, să încerce foarte multe lucruri — până la urmă despre asta e vorba. Antreprenoriatul şi start-up-ul sunt despre a încerca. Dacă într-o corporaţie ai libertatea să încerci, dar cum să zic, într-o modalitate foarte soft şi cu o plasă de siguranţă permanent, în start-up nu îţi permiţi să te gândeşti dacă ai sau nu ai plasa de siguranţă, încerci lucruri. Deci despre asta e vorba, despre a încerca cât mai mult şi despre a lua decizii rapide.”



Start-up Pitch

1. Invitaţi: Marina Roşu, Bilyana Beşleagă, Emanuel Dincă, cofondatori Zitamine

Ce fac? Au lansat serviciu de nutriţie personalizată creat cu ajutorul tehnologiei.

Marina Roşu: „Investiţia iniţială a fost de 300.000 de euro, bani pe care nu i-am cheltuit cu totul. Mai avem bani pentru următoarele două-trei luni, şi suntem în perioada în care adunăm o primă rundă de finanţare externă. Aceşti primi bani au venit de la un investitor care ne şi cunoaşte personal — de la Bogdan Georgescu — dar următoarea rundă va fi, fie de la un alt business angel, fie de la un fond de investiţii. Suntem în discuţii şi cu mai multe asociaţii de business angels şi cu fonduri de investiţii şi am început o discuţie chiar şi cu un fond de investiţii din SUA, care a investit deja în a doua mare companie de nutriţie personalizată din America. Ne propunem să adunăm încă 300.000 euro.”

Bilyana Beşleagă: „Preţul nu este standard, ci variază în funcţie de ce vitamine ai nevoie. Am lucrat foarte mult să putem să oferim un preţ corect. Noi lucrăm direct cu producători, şi asta înseamnă că tot adaosul pe care ei au nevoie să-l adauge pentru a-şi acoperi costurile este dat consumatorului, deci în funcţie de ce vitamine ai nevoie un abonament poate să înceapă de la 20 de lei şi să ajungă la 200 de lei.”

EmanuelDincă: „Primul pas pentru folosirea serviciului este ca utilizatorii să intre pe site şi să completeze chestionarul, cu peste 50 de întrebări. Acest chestionar trece prin trei etape — istoric medical, obiective, probleme pe care le ai, iar în urma acestui chestionar noi îi afişăm clientului o recomandare personalizată şi el are încă un pas de făcut pentru a comanda şi primi la uşă cutia noastră cu vitamine, sub forma unui pliculeţ pentru fiecare zi.”


2. Invitat:  Pincu Ionescu, CEO şi fondator al AutoVantage

Ce face? A dezvoltat o platformă prin intermediul căreia utilizatorii pot analiza oferte pentru maşini noi de la dealeri din întreaga ţară. „Practic, clientul ne angajează pe noi să negociem în numele lui, iar în acelaşi timp noi uşurăm foarte mult şi munca dealerilor auto cărora le aducem clienţii deja calificaţi direct în uşa reprezentanţei.”



acă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.