Cum a reuşit un fotograf să-şi transforme pasiunea într-o afacere de 100.000 de euro

Postat la 28 iulie 2017 1727 afişări

Fotograful Cătălin Melinte şi-a transformat pasiunea pentru fotografie într-o afacere şi a ajuns în trei ani de activitate pe nişa fotografiilor făcute la evenimente la pragul de 100.000 de euro. Pentru anul în curs, previzionează o creştere de 50%, de peste 150.000 de euro.

Cum a reuşit un fotograf să-şi transforme pasiunea într-o afacere de 100.000 de euro
Cum a reuşit un fotograf să-şi transforme pasiunea într-o afacere de...

"Dacă mai demult oamenii întrebau detalii legate de modul de funcţionare a echipamentelor, acum solicitările pentru evenimente vin fără întrebări suplimentare, la fel cum se întâmplă în cazul sistemelor de sonorizare, de pildă“, descrie Cătălin Melinte, antreprenorul care a pus bazele afacerii Cutia cu Poze, popularitatea nişei pe care activează, a fotografiilor pentru evenimente. Cutia cu Poze este unul dintre primele businessuri de pe nişa cabinelor foto, cu peste 600 de evenimente în portofoliu.

Acestea au generat anul trecut afaceri de 100.000 de euro, iar pentru 2017 se previzionează afaceri de 150.000 de euro. De pregătire tehnică, după ce a absolvit Academia Forţelor Terestre Nicolae Bălcescu din Sibiu, Cătălin Melinte şi-a început cariera lucrând în domeniul telecom. |n paralel, şi-a urmat pasiunea pentru fotografie. El a pus bazele afacerii, axată pe realizarea de magneţi de frigider cu pozele clienţilor, în 2014, la evenimentele din Centrul Vechi al Capitalei.

Conceptul a prins bine în rândul clienţilor, astfel că ajunsese să câştige la fiecare dintre evenimentele la care era invitat câte 150-200 de lei. ”În 2014 activam doar în zona cluburilor, făceam poze clienţilor cu un aparat foto, după aceea le printam la o imprimantă de amatori, banală pentru acest domeniu, iar apoi aplicam folia magnetică. După aceea căutam clienţii şi le vindeam pozele cu 10 lei bucata. Aşa a început totul“, spune antreprenorul. A observat că, deşi existau smartphone-uri şi alte tehnologii performante, oamenii răspundeau cel mai bine la o poză printată, cu magnet, pe care să o păstreze. Şi-a continuat căutările cu o cercetare pe internet despre conceptul de photobooth (cabină foto), care în 2015 era popular în Statele Unite şi în alte ţări din vestul Europei.

A înţeles schema businessului şi nu a durat prea mult până a început construcţia carcasei cabinei, unde avea să încadreze toate echipamentele. ”Ca să construiesc acest photobooth, lucram aproape nonstop. Ziua mergeam la job, iar seara mergeam la evenimente. Astfel, cu banii strânşi am reuşit să cumpăr echipamentele pentru prima cabină foto: o unitate PC, un monitor cu touchscreen şi o carcasă de lemn“, povesteşte antreprenorul. Melinte spune că la acel moment existau doar cinci astfel de cabine foto pentru evenimente. După ce a realizat prima cabină, a urmat investiţia în partea juridică, taxe, site, marketing, consumabile, pentru care a apelat la un credit. |n urma încasărilor şi pentru că cererea era mult mai mare decât puteau oferi, a cumpărat ulterior alte două cabine foto.

La o săptămână de la obţinerea certificatului de înregistrare a firmei, a primit şi primul telefon, care îi solicita serviciile în cadrul unui centru comercial, de Valentine’s Day. Investiţia iniţială a fost de 10.000 de euro (pentru prima cabină şi firmă), iar apoi, în timp, tot venitul a fost reinvestit în achiziţii de echipamente foto, marketing etc. La mijlocul anului 2015, avea deja trei cabine foto construite de tâmplari şi meşteri, precum şi cutia construită de el. Investiţia ajunsese la 15.000 de euro. Cele trei cabine au funcţionat 12 luni, până în vara lui 2016, când au făcut o investiţie de peste 40.000 euro pentru modernizarea întregii afaceri - de la modernizarea cabinelor foto şi a site-ului la branding, marketing şamd. A cooptat-o în proiectul său pe prietena sa, Corina Enescu, absolventă de drept şi cu activităţi în domeniul juridic; iar când firma a prins avânt, au renunţat amândoi la studii. Corinei Enescu i-a revenit astfel rolul de a se ocupa de partea administrativă, iar lui, de aspectele tehnice şi de dezvoltarea businessului.

Pentru viitor, Cutia cu Poze îşi doreşte să francizeze conceptul cabinei foto şi să dezvolte şi alte servicii conexe şi complexe de fotografie. Costurile serviciilor se plasează între 1.500 şi 3.000 de lei, variind în funcţie de cerinţele clienţilor, precum şi de numărul de ore în care sunt folosite cabinele.

Potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţii Cutia cu Poze, în prezent există peste 500 de cabine foto doar în Bucureşti, iar în fiecare oraş de provincie, câte una sau două astfel de cabine. De altfel, aglomeraţia de pe piaţă şi practicile uneori ”neortodoxe“ ale unora dintre proprietarii de photobooth-uri reprezintă principalele dificultăţi cu care se confruntă pe această nişă. ”Mă aşteptam să crească, dar nici chiar aşa.“ Cătălin Melinte spune că în continuare şi-au propus să se dezvolte prin francizare, pas pe care vor să îl facă în următoarele două luni. O franciză de acest tip, gata de operare, va putea fi cumpărată, spune antreprenorul, cu 4-5.000 de euro. În acelaşi interval de timp, vor să lanseze însă şi un manual de photobooth, în care să descrie toate aspectele de care s-au lovit în dezvoltarea businessului: ”Include totul, de la cum am învăţat să punem magnetul pe poze până la furnizori sau cum un cablu amplasat greşit în photobooth poate să distrugă un eveniment; de asemenea, sunt importanţi furnizorii tuturor materialelor incluse“.

Compania are colaborări cu mai multe firme şi agenţii; printre companiile pentru care au lucrat se numără BBTR (Best Business Travel), Conviv Media, Innovation Experience, Samsung, Microsoft, HP, ING, Vodafone, Auchan, Siemens, DB Schenker, Intesa San Paolo, BCR.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România

Pentru unii oameni de afaceri businessul e şi pasiune, nu doar muncă. Pentru alţii e un mod de a face bani pentru a-şi dezvolta în paralel hobby-urile.

vezi continuarea
ZF.ro
Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit. Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit.
SURPRIZĂ: O nouă investiţie majoră într-un oraş din România. Va lucra la soluţii folosite în întreaga lume
ProMotor.ro
Care e principala cauză ale exploziei anvelopei. GREŞEALA pe care o fac toţi şoferii, care îi pune în pericol Care e principala cauză ale exploziei anvelopei. GREŞEALA pe care o fac toţi şoferii, care îi pune în pericol
Cu o banală SÂRMĂ hoţii i-au deschis şi furat maşina în câteva secunde. Toate maşinile care se deschid „fără cheie” pot fi furate astfel - VIDEO
Un nou examen MEDICAL pentru şoferi. Dacă nu treci testul, RĂMÂI FĂRĂ PERMIS
Descopera.ro
DESCOPERIRE incredibilă pe fundul Mării Baltice, la o adâncime de 430 de meri. Când au coborât, suprinza SCAFANDRILOR a fost şi mai mare DESCOPERIRE incredibilă pe fundul Mării Baltice, la o adâncime de 430 de meri. Când au coborât, suprinza SCAFANDRILOR a fost şi mai mare
De ce nu trebuie să te ABŢII de la SEX niciodată. Este mult mai GRAV decât ştiai
VIDEO. ''EXTRATEREŞTRII sunt chiar sub nasul nostru!'' Cel mai mare partener al NASA dezvăluie ceea ce oficialii americani ţin la SECRET
Go4it.ro
NOKIA pregăteşte o SURPRIZĂ pentru fanii telefoanelor sale. Cum reuşesc finlandezii să concureze cu Apple, Samsung şi Huawei NOKIA pregăteşte o SURPRIZĂ pentru fanii telefoanelor sale. Cum reuşesc finlandezii să concureze cu Apple, Samsung şi Huawei
TELEFONUL ANULUI a ajuns în România. Iată ce poate să facă cel mai nou SAMSUNG Note 10
O nouă INOVAŢIE de la APPLE: IPHONE 11 va „împrumuta” una dintre cele mai apreciate funcţii de pe telefoanele SAMSUNG
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.