28% din orăşeni vor să cumpere de Black Friday

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 11 noiembrie 2014 83 afişări

Interesul pentru achiziţionarea de produse cu ocazia Black Friday, care va avea loc pe 21 noiembrie, este ridicat în rândul consumatorilor din mediul urban, arată un studiu realizat de compania iSense.Solutions. Aproximativ 28% dintre locuitorii din mediul urban au afirmat că vor face cumpărături de Black Friday, în timp ce jumătate (54%) nu ştie sigur dacă va face cumpărături, urmând a lua o decizie în acest sens în funcţie de promoţiile existente.

28% din orăşeni vor să cumpere de Black Friday

Conform studiului Omnibus Online iSense.Solutions, vor achiziţiona produse de Black Friday în special persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (38%), precum şi consumatorii din categoria de vârstă  35-44 de ani (34%). De asemenea, femeile par mai indecise în ceea ce priveşte cumpărăturile de Black Friday – 59% dintre acestea (faţă de 49% dintre bărbaţi) au afirmat că nu ştiu sigur dacă vor face cumpărături.

„Majoritatea românilor nu s-a decis încă dacă va face cumpărături de Black Friday, astfel că o provocare a magazinelor constă în a convinge o parte cât mai mare dintre românii indecişi să le consulte oferta de Black Friday. O soluţie ar putea fi realizarea de promoţii şi promovarea lor intensă exact pentru produsele pentru care oamenii îşi doresc reduceri. Spre exemplu, femeile ar putea fi atrase mai mult să cumpere de Black Friday dacă ar găsi reduceri pentru îmbrăcăminte şi cărţi”, afirmă Andrei Cânda, managing partner iSense.Solutions.

Principalele categorii de produse la care consumatorii îşi doresc promoţii de Black Friday pentru a le achiziţiona sunt electrocasnicele (28%), telefoanele mobile (18%), televizoarele (18%), produsele de îmbrăcăminte/încălţăminte (12%) şi laptopurile/notebook-urile (10%).

„Conform informaţiilor iSense.Solutions, consumatorii preferă să cumpere produse electronice, electrocasnice şi IT în special din magazinele fizice specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) şi de hipermarketuri sau supermarketuri sau magazine de tip do it yourself (31%). De aceea, o abordare de promovare prin mai multe canale ar putea avea un maxim impact de Black Friday”, completează Traian Năstase, managing partner iSense.Solutions.

Promoţiile la laptopuri şi telefoane sunt dorite în special de consumatorii tineri, din intervalul de vârstă 15-24 de ani (22% sunt interesaţi de laptopuri şi 30% de telefoane). Interesul pentru promoţiile la telefoane este ridicat şi în rândul consumatorilor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (27%). De asemenea, 29% dintre respondenţii din această categorie de vârstă îşi doresc promoţii la televizoare, în timp ce electrocasnicele sunt vizate în special de persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 şi 54 de ani (41%).

Informaţiile sunt extrase din Studiul Omnibus, care a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în rândul unui eşantion de 1.000 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
black friday,
cumparare,
cumparaturi,
promotii
/actualitate/28-din-oraseni-vor-sa-cumpere-de-black-friday-13530337
13530337
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.