21 de ani de Business Magazin

Postat la 06 octombrie 2025 46 afişări

2004- 2025

… asta îşi propunea echipa care abia începea să se formeze în redacţia Ziarului Financiar pentru a scoate la tipar, pe 5 octombrie 2004, prima revistă de business a României. 21 de ani mai târziu, ne continuăm misiunea asumată la început.

În toamna anului 2004, numerele mari şi costurile începeau să aducă şi altfel de fiori decât cei reci – era creştere economică, firmele se mişcau bine, poveştile de succes apăreau tot mai des. În acel moment, BUSINESS Magazin îşi începea povestea cu o întrebare care a rămas definitorie: „Cât valorează România?”. Editorialul de debut nu s-a mulţumit cu cifrele oficiale, ci a mers în adâncime, descoperind absurdităţi ce spuneau mai multe despre mentalitatea vremii decât tabelele contabile – picturi de Monet evaluate derizoriu, masive naturale trecute la inventar cu un leu bucata, cabina portarului mai scumpă decât turnul Televiziunii. Era o radiografie ironică, dar şi o declaraţie de intenţie: să privim dincolo de cifre şi să înţelegem ce înseamnă cu adevărat valoarea.

Astăzi, la 21 de ani distanţă, întrebarea „Cât valorează România?” primeşte alte răspunsuri. Nu mai vorbim doar despre patrimoniul statului, ci despre branduri construite de antreprenori care au crescut odată cu piaţa, despre generaţii noi de manageri care au schimbat cultura organizaţională, despre români care au pus ţara pe harta globală prin inovaţie, tehnologie sau creativitate.

Dacă în 2004 succesul era încă fragil şi curios, acum el se măsoară prin listări pe bursă, expansiuni internaţionale, dar şi prin felul în care companiile locale ştiu să inspire şi să atragă oameni. Valoarea României nu mai stă doar în sume şi inventare, ci în poveşti umane şi culturale care definesc o economie matură şi diversă.

După 21 de ani, rămânem fideli întrebării de la început – «Cât valorează România?» – dar o completăm cu o promisiune: ne uităm la viitor, spre poveştile care se scriu acum şi care vor da măsura valorii de mâine.”

 

21 de momente pentru 21 de ani de BUSINESS Magazin

 

2004

 Lansarea Business Magazin cu editorialul „Cât valorează România?”

 România se pregătea de aderarea la Uniunea Europeană, iar economia era în plină expansiune, alimentată de investiţii străine şi creditare.

 

2005

 Primul eveniment Club Business Magazin. Lansarea site-ului bmag.ro.

 Economia românească începea să atragă masiv capital austriac – în bănci, asigurări, imobiliare şi energie.

 

2006

 Primul catalog „100 Tineri Manageri de Top” şi prima gală dedicată tinerilor manageri şi antreprenori din România.

 Piaţa imobiliară intră pe un trend ascendent accelerat, creditul ipotecar începe să se extindă.

 

2007

 BUSINESS Magazin lansează „Personalitatea Anului”. Căpşunarul a fost desemnat de BUSINESS Magazin personalitatea anului 2007, ca simbol colectiv al performanţei individuale a românului, dar şi al lipsei de performanţă a economiei româneşti.

 România aderă oficial la Uniunea Europeană; PIB-ul creşte cu peste 6%, la peste 120 mld. euro, iar optimismul atinge un vârf.

 

2008

 BM anunţă venirea crizei economice.

► Criza financiară globală loveşte România: piaţa imobiliară se blochează, creditarea scade abrupt.

 

2009

 BM împlineşte 5 ani şi publică retrospectiva „20 de ani de capitalism”.

 Economia se contractă cu peste 7%, companiile taie costuri şi se redefinesc

 

2010

 Primul catalog „Top 100 Cei Mai Admiraţi CEO din România”. Prima Gală CEO Awards.

 România iese timid din recesiune; investiţiile străine încetinesc, dar piaţa muncii se reaşază.

 

2012

 Prima ediţie a catalogului „200 Cele Mai Puternice Femei din Business”.

 Retailul modern devine forţa dominantă: Carrefour, Kaufland şi Lidl se extind masiv.

 

2013

 Primul eveniment „Women in Power”.

 Startup-urile tech româneşti intră în prim-plan, UiPath şi Vector Watch atrăgând atenţia investitorilor globali.

 

2014

► Prima ediţie a catalogului „Cele mai inovatoare companii din România”.

 România marchează 7 ani de la aderarea la UE; fondurile europene încep să modeleze infrastructura.

 

2016

► Dosar: Revoluţia tehnologică din organigramă. CIO, noul CEO?

 Sectorul IT&C devine unul dintre motoarele principale ale economiei româneşti, cu exporturi în creştere.

 

2017

 BUSINESS Magazin lansează emisiunea „Smart Business”, a doua emisiune online de afaceri din ecosistemul ZF & BM, după ZF Live.

 Exporturile României depăşesc pentru prima dată 62 miliarde de euro.

 

2018

 Gala BUSINESS Magazin pentru Tineri Manageri şi Women in Power.

 În 2018, România a avut o creştere economică de 4%, dar cu cea mai ridicată inflaţie din UE (4,6%) şi un deficit bugetar de 2,9% din PIB, semnalând vulnerabilităţi în modelul bazat pe consum.

 

2019

 BUSINESS Magazin marchează 15 ani şi 700 de ediţii.

 Piaţa imobiliară trece printr-un nou boom, proiecte mari apar în Bucureşti şi Cluj.

 

2021

 Catalogul CSR – cum construim viitorul investind în prezent.

 România depăşeşte şocul pandemiei şi intră într-o etapă accelerată de digitalizare.

 

2022

 Catalogul Top Digital Transformers.

 E-commerce şi tehnologia devin principalele motoare de creştere în economie.

 

2023

 „100 Tineri Manageri de Top” la majorat.

 Businessurile româneşti resimt presiunea tranziţiei către ESG şi green economy.

 

2024

 BUSINESS Magazin – 20 de ani. Lansarea platformei integrate: print, online, video, social media şi evenimente.

 România atrage investiţii record în energie verde şi devine hub regional în IT.

 Catalogul „Cele mai responsabile companii din România”.

 Bursa de Valori Bucureşti depăşeşte pragul de 200 miliarde lei capitalizare.

 

2025

 Gala BUSINESS Magazin pentru Tineri Manageri şi Women in Power.

 România înregistrează cea mai rapidă creştere economică din UE, cu un PIB în urcare de 7%.

 

Mulţumim cititorilor, partenerilor şi celor care ne-au acordat încrederea de a le spune poveştile. 21 de ani mai târziu, de-abia aşteptăm să vedem ce ne rezervă viitorul şi să vă povestim succesul în continuare!

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.