100 Tineri manageri de top. Cristian Enculescu: Liderul ar trebui să se concentreze pe oameni, pe cultură, pe implicare, având mereu în minte nevoile clienţilor

Postat la 02 august 2023 83 afişări

100 Tineri manageri de top. Cristian Enculescu: Liderul ar trebui să se concentreze pe oameni, pe cultură, pe implicare, având mereu în minte nevoile clienţilor

Directorul centrului de inginerie, Huf România


Număr de angajaţi: 287


Cristian Enculescu este directorul centrului de inginerie Huf din România. S-a alăturat lumii automotive în urmă cu 20 de ani, ocupând diferite funcţii de conducere. Încrederea, corectitudinea, integritatea şi respectul reciproc sunt valorile de bază care îl ghidează în rolul său de lider.

O VIZIUNE PENTRU VIITOR

1. Care credeţi că sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă liderii prezentului şi cum vor evolua acestea în viitor?

Liderii aduc în faţa echipei viziunea, strategia şi planul de execuţie. Aceştia trebuie să ofere o analiză bazată pe date tuturor părţilor interesate pentru a obţine acordul acestora şi pentru a le permite să ia decizii şi să stabilească protocoale de comunicare. Ei ar trebui să rămână implicaţi până când echipa începe să funcţioneze la nivelul dorit.

2. Dar care sunt principalele oportunităţi pe care le au liderii, odată cu avansul tot mai mare al tehnologiei?

Utilizarea automatizării pentru creşterea eficienţei, analiza datelor pentru a lua decizii mai bune, adoptarea inteligenţei artificiale pentru soluţii inovatoare sau utilizarea platformelor digitale pentru a colabora mai bine cu clienţii sunt câteva dintre oportunităţile pe care le văd pentru lideri în viitor, pe măsură ce tehnologiile avansează.

3. Cum vă imaginaţi că vor arăta săptămâna de lucru în 2030 şi agenda unui lider din viitor?

Este prea devreme pentru a spune dacă săptămâna de lucru va fi de 4 sau 5 zile, dar cred că modelul de lucru hibrid va continua. În timp ce o sarcină repetitivă poate fi îndeplinită de oriunde, creativitatea este încă la birou, între colegi. Liderul ar trebui să se concentreze pe oameni, pe cultură, pe implicare, având mereu în minte nevoile clienţilor.

4. Cum credeţi că se va desfăşura un interviu de angajare în 2030 şi ce calităţi ale angajaţilor vor fi apreciate cel mai mult?

Gândindu-mă la inteligenţa artificială, aş spune că vom avea interviuri automatizate, dar oamenii au nevoie de interacţiune personală. Doar într-o conversaţie personală un candidat se simte apreciat. În ceea ce priveşte competenţele angajaţilor, comunicarea şi munca în echipă vor rămâne importante într-un mediu în schimbare.

5. Care este sfatul dvs. pentru managerii prezentului care şi-au propus să devină şefi de companii în viitor?

Dacă sunteţi interesat să ajungeţi şeful unei companii, nu uitaţi să delegaţi sarcini şi responsabilităţi, să stabiliţi aşteptări clare, să sprijiniţi creşterea performanţelor şi să vă pregătiţi pentru neprevăzut. Rămâneţi flexibili şi amintiţi-vă întotdeauna că a conduce include servirea unei companii, a clienţilor săi, a angajaţilor şi a societăţii în ansamblu.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.