Romanii declara razboi Apple

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 21 noiembrie 2010 84 afişări

Doua companii romanesti se pregatesc sa atace, din decembrie, o piata controlata de Apple si Amazon. Una vine cu o tableta care sa se bata cu iPad, alta cu un cititor de carti electronice capabil sa concureze cu Kindle si altele asemenea. Lupta reala se da insa intre pret si brand.

Cu doar 200 de euro, de luna viitoare vom putea cumpara o tableta romaneasca, denumita AllDro, semnata de compania brasoveana Visual Fan, sub brandul Allview si fabricata in China. 200 de euro nu sunt bani putini, dar prin comparatie cu preturile la care sunt vandute tabletele consacrate, cum este iPad, care are in spate intreaga forta de vanzari si de marketing a Apple, sau Galaxy Tab, tableta puternic promovata in Romania de Samsung, suma poate sa fie si de patru-cinci ori mai mica.

"Un studiu Deloitte publicat la inceputul anului estima ca in industria telecom cea mai importanta batalie se va da pe piata de cautare cu ajutorul dispozitivelor mobile si ca telefoanele inteligente vor fi in topul preferintelor consumatorilor", explica Lucian Peticila, directorul general al Allview, decizia companiei de a ataca piata cu tableta PC AllDro, un echipament bazat pe sistemul de operare Google Android 2.1, cu ecran de 7 inchi si conectivitate la internet wireless. Pe viitor exista posibilitatea sa fie atasat si un modul 3G care sa permita conectarea tabletei la retelele de internet mobil ale operatorilor telecom.

In paralel, o companie bucuresteana - Televoice, prin brandul Evolio, a inceput productia unui cititor de carti electronice numit Evobook, bazat tot pe sistemul de operare Google Android si care va fi comercializat din luna decembrie la pretul de 150 de euro. Prin comparatie, Kindle, e-readerul Amazon, nu se gaseste in Romania, dar poate fi comandat pentru preturi cuprinse intre 100 si 280 de euro. "Evobook va fi fabricat tot in China, pe de-o parte pentru ca producatorii cei mai mari de profil sunt chinezii, iar pe de alta parte pentru ca 90% din productia mondiala a acestor echipamente se face acolo. Softul este insa dezvoltat de echipa noastra", sustine Liviu Nistoran, fost sef al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii si proprietarul Televoice. "In primul trimestru al anului viitor vom lansa si un media tablet pe Android, care va fi color si va avea conectivitate wireless si 3G", mai spune omul de afaceri.

Investitiile necesare pentru productie nu sunt foarte mari, iar ambele companii au deja o experienta destul de bogata cu productia de telefoane mobile, sisteme GPS sau alte asemenea, avand deschise caile de comunicare cu producatorii din China. Pentru tableta AllDro, investitia initiala va ajunge la 70.000 de euro, suma care va mai creste probabil avand in vedere ca Allview lucreaza si la un magazin de aplicatii pentru echipamente mobile compatibile cu sistemul de operare Android, calculeaza Peticila. In cazul Evobook, primul cititor care include tehnologia e-ink ("cerneala electronica" - afisaj care elimina perceptia colorata si stralucitoare care oboseste ochii in cazul ecranelor obisnuite ale dispozitivelor electronice), productia este chiar mai ieftina, costurile de dezvoltare fiind situate in jurul a 50.000 de euro, la care se vor mai adauga alte 30.000 de euro pentru servere si unele aplicatii software necesare procesarii si gestiunii digitale a drepturilor de autor pentru cartile ce vor fi citite cu ajutorul dispozitivului.

Evident, competitia nu este deloc usoara. Companii precum Apple, Samsung, HP, Dell, iRiver au ridicat deja stacheta in materie de tablete PC si cititoare de carti electronice in Romania, iar in lipsa unui brand puternic si a unor investitii considerabile in marketing si promovare, companiile romanesti sunt dezavantajate. Tableta Serioux, de pilda, produsa sub brand propriu de Asesoft Distribution, este deja disponibila pe piata de cateva luni, insa vanzarile nu depasesc 30 de bucati pe luna. Prin comparatie, doar eMAG vinde 500 de tablete in fiecare luna, dintre care in jur de 80% sunt iPad, iar restul Samsung Galaxy Tab si Dell Streak.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
romani,
razboi,
Apple,
companii,
pret,
brand
/business-hi-tech/it/romanii-declara-razboi-apple-7732220
7732220
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.