Toţi antreprenorii de succes îşi protejează brandul. Iată de ce

Postat la 18 noiembrie 2014 346 afişări  

Multi antreprenori nu inteleg puterea brandingului si de ce una din primele din primele lor sarcini este construirea brandului. Antreprenorii, mai ales cei aflati la inceput de drum, se gandesc doar la ideea de afacere si la banii necesari demararii acesteia. Ei ignora faptul ca brandurile stau la baza celor mai multor companii si considera brandul ca fiind un nume, un logo sau un slogan de care au timp sa se ocupe in viitor.

Toţi antreprenorii de succes îşi protejează brandul. Iată de ce
Toţi antreprenorii de succes îşi protejează brandul. Iată de ce

AUTOR: Gabriel Dragomir, trademark attorney


Dar de fapt ce este un brand?

Brandul reprezinta reputatia afacerii.Ce reprezinta afacerea in mintea clientului.Daca afacerea are o reputatie negativa atunci clientul nu va fi deloc dispus sa colaboreze cu aceasta.Deci brandul reprezinta ceea ce cumpara clientul.Ca sa intelegeti, iata un exemplu personal:De curand am avut nevoie de Polita de Asigurare Casco pentru masina mea.O societate de asigurari, despre care s-a scris in presa ca ar fi in faliment, imi oferea polita la un pret accesibil.Am incheiat polita la acea companie de asigurari?

Cea mai buna definitie a brandului, pe care am citit-o eu, este:”Brandul este un mix de atribute tangibile si intangibile, simbolizate intr-o marca si care, daca beneficiaza de un management corect, creeaza si influenteaza valoarea unei afaceri” si apartine Interbrand.

Deci, brandul nu e marca?

Nu, brandul nu este marca.Marca este  mecanismul legal prin care brandul este protejat. Pentru usoara intelegere apelez la o comparatie fortata.Dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile se intabuleaza la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.Deci, chiar daca ai dobandit proprietatea prin contract de vanzare-cumparare incheiat la notar este necesara intabularea acestuia la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

Cam la fel stau lucrurile si cu brandul si protejarea lui prin marca desi, repet, comparatia este putin fortata.In esenta, , marca reprezinta un semn care serveste la deosebirea produselor unei intreprinderi de cele apartinand altei intreprinderi, brandul inseamna prezenta in mintea clientilor si relationarea cu acestia timp indelungat.Si de ce sa dau bani pe protectie daca folosesc semnul in mod vizibil pentru toata lumea?

Cred ca raspunsul este evident.Altcineva poate inregistra marca si apoi in temeiul art. 36 din legea 84/1998 sa  interzica folosirea neautorizata.Potrivit art. 36 din legea 84/1998 titularul marcii poate sa interzica tertilor sa foloseasca, in activitatea lor comerciala, fara consimtamantul sau:un semn identic  sau asemanator cu marca (…) punerea in libera circulatie, importul, exportul, punerea sub regim vamal suspensiv etc.

Povesti… sau realitati?

In ziarul Forbes veti gasi povestea antreprenorului Florin Talpes, celebru pentru ca participa la Arena Leilor. In cadrul articolului publicat, acesta arata ca:Aspectele legale nu trebuie neglijate inca de la primii pasi.Aceasta neglijenta poate conduce la pierderi financiare substantiale.

Gresala pe care a facut-o acesta a fost sa utilizeze numele AVX pentru ceea ce este astazi Bitdefender.Astfel, dupa ce a intrat pe piata din SUA, compania AVX i-a dat in judecata iar bugetul pentru marketing destinat penetrarii pietei americane a fost cheltuit pe avocati.
In final, au schimbat numele in Bitdefender si au pornit din nou de la 0 dar acesta gresala i-a costat timp si bani.
Daca va place Robert Kiyosachi puteti citi in cartile lui cum si-a pierdut afacerea cu portofele VELCRO doar pentru ca nu a protejat acest nume.

Da povesti din astea gasesti o multime, pe mine ma intereseaza daca marca vinde In ziarul financiar, veti gasi un articol recent in care Dl. Mircea Turdean, Directorul  General al Farmec Cluj Napoca arata ca produsele de curatenie Nufar si Triumf au vanzari anuale de 5 milioane de euro.In continuare se arata faptul ca cea mai mare pondere, in businessul de 31 de milioane de euro al Farmec, o au produsele Gerovital si Farmec.

Un alt exemplu cunoscut este cel al producatorului de lapte Albalact.In 2005 acesta a introdus pe piata produsul ZUZU.Potrivit, Brandient, consumatorii au cumparat in numar mare noul produs inca de la prima sa aparitie la raft si brandul a avut succes cu mult inainte de aparitia primelor clipuri publicitare.

Din surse indirecte, am aflat de povestea COLONHELP  pe piata din Romania.Daca formula, marca si ambalajul nu erau protejate, riscau sa fie copiate integral.Este scump sa inregistrezi o marca?Oricine poate, chiar si singur, sa isi  inregistreze marca.Taxele sunt afisate pe site-ul OSIM si nu sunt atat de mari pe cat s-ar crede.

In plus acestea se platesc treptat, timp de 6 luni. In final, cred ca oamenii intelingeti invata din experientele altora si nu din propriile greseli, iar cei care au citit pana la final acest articol au parcurs experiente relevante.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/analize/toti-antreprenorii-de-succes-isi-protejeaza-brandul-iata-de-ce-13586379
13586379
comments powered by Disqus
Tehnologia sănătăţii: care sunt inovaţiile care transformă munca medicilor şi sănătatea celor de acasă Tehnologia sănătăţii: care sunt inovaţiile care transformă munca medicilor şi sănătatea celor de acasă

Ne aflăm de ani buni în mijlocul unei revoluţii tehnologice, dar acest lucru este mai vizibil în industrii precum telecom sau auto. Tehnologia nu a ocolit însă pe nimeni, iar unul dintre marii beneficiari este sistemul medical. De la exoschelete la dispozitive pentru purificarea aerului, sute de dispozitive ajung anual pe piaţă cu scopul de a face mai uşoară viaţa medicilor şi a oamenilor de rând.

vezi continuarea
ZF.ro
SURPRIZĂ de proporţii după decizia şoc a guvernului de a introduce TVA ZERO la tranzacţiile imobiliare SURPRIZĂ de proporţii după decizia şoc a guvernului de a introduce TVA ZERO la tranzacţiile imobiliare
ONE.ro
Anna Lesko, siluetă incredibilă în costum de baie Anna Lesko, siluetă incredibilă în costum de baie
Kim Kardashian, în bikini, fără Photoshop. Cum arată vedeta în realitate
Fiul lui Florin Călinescu, nuntă în secret. Cum arată mireasa lui
Descopera.ro
Această FEMEIE va fi prima persoană din lume care NU va îmbătrâni. ''Vom scrie ISTORIE'' Această FEMEIE va fi prima persoană din lume care NU va îmbătrâni. ''Vom scrie ISTORIE''
Marele SECRET al lui Kim Jong-Un, dictatorul din Coreea de Nord de care mulţi râd
Descoperire ULUITOARE pe Marte: ''Într-adevăr EXISTĂ''
Go4it.ro
Microsoft avertizează utilizatorii să nu instaleze manual noul Creators Update pentru Windows 10, deocamdată Microsoft avertizează utilizatorii să nu instaleze manual noul Creators Update pentru Windows 10, deocamdată
Fenomen INEXPLICABIL petrecut pe Staţia Spaţială Internaţională, la scurt timp după o apariţie OZN. NASA confirmă: Vom începe o investigaţie imediat!
Cât va costa versiunea Galaxy Note7 recondiţionată şi ce compromis vor avea de acceptat viitorii cumpărători
Csid.ro
Te înşală? Felul în care face sex îl dă de gol! Te înşală? Felul în care face sex îl dă de gol!
Dacă vrei să eviţi balonarea, iată ce NU ar trebui să mănânci la micul dejun!
Zahărul - îl eliminăm sau nu de tot din dietă? VIDEO BrulesBrocks

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.