Ursus Breweries: Platforma „Despre Alcool” – consum responsabil şi educaţie comunitară
Cifra de afaceri (2024): 2.820.747.175 lei
Profit (2024): 334.127.572 lei
Număr de angajaţi: 1.552
MOTIVAŢIE
Ca lider al industriei berii din România, Ursus Breweries îşi asumă responsabilitatea de a promova un consum echilibrat şi conştient. Compania consideră că o afacere sustenabilă nu se defineşte doar prin rezultate financiare, ci şi prin capacitatea de a influenţa pozitiv comunităţile. De aceea, încă din 2010, platforma „Despre Alcool” a devenit un instrument-cheie prin care educaţia şi prevenţia se întâlnesc cu resurse practice şi accesibile publicului.
DESCRIEREA PROIECTULUI
Proiectul „Despre Alcool” urmăreşte promovarea consumului responsabil în rândul adulţilor şi dezvoltarea unor mecanisme eficiente de prevenire a abuzului de alcool. Public-ţintă: adulţi – şoferi, părinţi, cadre didactice, dar şi tineri care pot fi influenţaţi de deciziile celor din jur.
Activităţi şi etape:
• Lansarea şi extinderea platformei online desprealcool.ro, care oferă articole, resurse şi instrumente de prevenţie.
• Dezvoltarea aplicaţiei „Zero la Mie”, în parteneriat cu Poliţia Rutieră şi Institutul de Medicină Legală, pentru estimarea timpului necesar revenirii la 0‰ alcoolemie.
• Podcastul „Despre Alcool”, lansat în 2024 şi moderat de psihologul Daniela Boşca, cu teme dedicate relaţiei părinte-adolescent, sănătăţii mintale şi dependenţelor.
• Jocul de cărţi „Despre Alcool”, promovat la festivaluri precum Untold, Oktoberfest şi Codru, cu scop educativ şi interactiv.
• Workshopuri pentru profesori: peste 1.500 de cadre didactice instruite pentru a preveni consumul de alcool în rândul elevilor.
• Buget: resurse proprii şi parteneriate instituţionale.
• Durata: proiect în derulare continuă din 2010, cu extinderi anuale.

REZULTATE
• Peste 500.000 de vizite pe site-ul desprealcool.ro.
• Aproape 3 milioane de adulţi atinşi prin podcast (impact indirect estimat la 6 milioane de persoane).
• 12.000 de descărcări ale aplicaţiei Zero la Mie.
• Peste 1.500 de participanţi la jocul de cărţi „Despre Alcool”.
• 1.500 de profesori instruiţi prin workshopuri.
Pe lângă platforma educativă, Ursus Breweries dezvoltă constant proiecte de sustenabilitate:
• Peste 800 de voluntari din echipa Ciucaş au colectat aproape 27 de tone de deşeuri în zona Bicaz.
• 200 de voluntari au sprijinit 300 de persoane cu dizabilităţi în Bucureşti, Timişoara, Braşov şi Cluj, în parteneriat cu United Way România.
• 100 de voluntari din Buzău au organizat acţiuni de ecologizare şi renovare culturală pentru a menţine statutul UNESCO al Ţinutului Buzăului.
• Brandul Ursus a donat 1% din vânzările realizate în noiembrie-decembrie 2024 pentru Fundaţia Conservation Carpathia, sprijinind peste 11.000 de gospodării din zone populate de urşi.
Prin aceste rezultate, Ursus Breweries îşi consolidează rolul de lider responsabil, demonstrând că sustenabilitatea şi grija pentru comunitate pot merge mână în mână cu performanţa economică.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













