Cel mai în vogă trend în ecommerce

Autor: Florin Casota Postat la 25 octombrie 2017 2716 afişări  

Ai văzut vreodată o pereche de încălţări sau un pulover pe un afiş publicitar care ţi-a plăcut şi ai fi vrut să-l cumperi însă nu ştiai ce marcă e sau în ce magazin îl poţi găsi? Acum retailerii au o soluţie

Cel mai în vogă trend în ecommerce
Cel mai în vogă trend în ecommerce deschide galeria

”Visual search“ sau căutarea pe bază de imagine este cel mai în vogă trend în ecommerce, iar retailerii ar trebui să fie atenţi la acesta dacă nu vor să rămână în urmă. Acest tip de căutare a fost unul dintre cele mai discutate subiecte la ShopTalk Europe, cel mai mare târg de ecommerce din Europa, iar cuvinte precum inteligenţă artificială, reţea neuronală sau machine learning au fost spuse aproape la fiecare prezentare.

Potrivit ultimelor statistici, aproape 60% dintre căutările online la nivel global sunt făcute de pe un smartphone, iar în cazul unor retaileri traficul de pe mobile este majoritar. 85% din căutările de pe Pinterest au loc de pe un smartphone, iar 72% dintre utilizatorii Pinterest au declarat că au descoperit branduri noi şi servicii prin căutările pe această platformă.

Rata de penetrare a smartphone-ului la nivel global este de 39% în 2016 şi este prognozat să ajungă la 44% anul acesta, potrivit celui mai recent raport al Wireless Smartphone Strategies. Utilizatorii de smartphone fac în jur de 5 miliarde de fotografii în fiecare zi. în acest moment, 20% din căutările pe Google sunt vocale, iar în viitor peste 50% dintre căutări vor fi bazate pe imagini, potrivit lui Ted Mann, CEO al Slyce, companie ce dezvoltă tehnologii de recunoaştere a imaginilor şi căutare vizuală.

În acest context, tot mai mulţi retaileri folosesc tehnologii de căutare vizuală pentru a putea să le ofere clienţilor o experienţă de shopping mai bună. ”Vedem o trecere de la conţinut bazat pe text la cel bazat pe imagine în social media. într-o economie globală imaginea devine limba universală a clienţilor“, este de părere Ruth Harrison, director al strategiei de retail pentru Europa la firma de consultanţă Thoughtworks.

Pentru căutări simple, textul este în continuare cea mai accesibilă metodă, însă cum descrii un obiect cu multe elemente şi modele într-un motor de căutare pentru a-l putea găsi? ”Orice website are un motor de căutare, iar căutările simple dau rezultatele dorite. Dar dacă ai nevoie de ceva mai complex? Cum descrii un produs complicat? Cum ar fi să cauţi cu acea imagine? Acum poţi căuta imagini combinate cu cuvinte cheie astfel încât să găseşti foarte uşor ceea ce te interesează“, spune Matthew Zeiler, CEO-ul Clarifai, companie ce dezvoltă o astfel de tehnologie.

Compania sa a implementat pentru magazinul West Elm un program prin care cumpărătorii pot căuta în catalogul retailerului cu imagini de pe Pinterest pentru a le sugera produse asemănătoare. Astfel, dacă ai văzut o pereche de adidaşi pe Instagram sau un fotoliu pe Pinterest, acum ai posibilitatea de a căuta acel produs pe site-urile sau în aplicaţiile retailerilor.
Zeiler susţine că tehnologia Clarifai poate fi folosită şi de magazinele de tip marketplace astfel încât să uşureze munca de catalogare a produselor. ”Acum, într-un marketplace, un magazin trebuie să urce imaginile produselor vândute, apoi să creeze descrieri adecvate. Cu ajutorul tehnologiei se poate face automat, înţelegerea este imediată şi se pot categorisi mai uşor produsele“, explică el.

Ted Mann a creat Slyce datorită faptului că uita acasă tot timpul cupoanele de reducere şi s-a gândit să găsească o rezolvare: a creat o aplicaţie care, prin fotografierea cupoanelor, le transforma pe cele vechi în unele digitale direct în telefonul mobil. Aplicaţia a avut succes şi a câştigat 5 milioane de utilizatori. S-a gândit să meargă mai departe deoarece ”am observat că foarte mulţi oameni în magazine fac poze la produse şi ne-am gândit că am putea dezvolta o soluţie pentru retaileri. De fapt, fotografierea este cea mai utilizată funcţie a smartphone-ului în magazine“, spune Mann. Aşa a apărut Slyce, care, integrat în aplicaţia sau site-ul retailerului, îţi permite să faci o fotografie unui produs, apoi să-l cauţi automat în catalogul magazinului. Astfel a apărut opţiunea de ”snap to buy“, prin care se fotografiază un produs, apoi dacă este găsit poate fi adăugat în coş sau dacă nu, se sugerează produse similare.

O altă funcţie este ”snap to list“, care-ţi permite să fotografiezi diferite produse pentru a-ţi construi lista de cumpărături, apoi poţi adăuga produsele în coş. O altă implementare a Slyce este aplicaţia Tommyland a casei de modă Tommy Hilfiger. ”Cu această aplicaţie utilizatorii pot fotografia modelele de pe scenă, produsele sunt recunoscute şi poţi cumpăra nu doar un produs, ci tot lookul modelului“, explică Mann. El spune că nu doar tinerii folosesc astfel de aplicaţii, ci oameni de toate vârstele. ”Ei fac deja multe fotografii, mai ales produselor; întrebarea rămâne cum îţi convingi clienţii să facă poze în interiorul aplicaţiei tale, dacă le poţi da îndeajuns de multă valoare, încât să-i convingi să descarce aplicaţia“, adaugă Mann.

Potrivit CEO-ului Slyce, căutarea vizuală nu doar îmbunătăţeşte experienţa de shopping, ci se traduce şi în rezultate pozitive pentru business. ”Rata medie de conversie a unei căutări vizuale este de 10 ori mai mare decât cea a unei căutări cu text. Oamenii care fac căutări cu poze petrec mai mult timp în aplicaţie. în ceea ce priveşte recuperarea investiţiei, majoritatea partenerilor noştri au declarat că aceată rată, anuală, este de 2-3 ori mai mare decât investiţia.“

Compania elveţiană Fashwell dezvoltă o tehnologie asemănătoare şi le permite utilizatorilor să caute produse cu o imagine. De exemplu, pot selecta o pereche de adidaşi dintr-o imagine de pe internet. Această tehnologie nu se rezumă doar la căutarea după imagine, ci, utilizând inteligenţa artificială şi algoritmi de machine learning, se pot recunoşte detalii specifice, motive sau modele. ”Dacă ai dat clic pe mai multe tipuri de cămăşi albastre, atunci noi îţi putem sugera produse asemănătoare care te-ar putea interesa“, spune Caitlin Crawford, head of business development al Fashwell.

Exact cum ar face un angajat într-un magazin fizic. Ea adaugă că soluţia lor este plug and play şi este uşor de instalat. ”Odată instalată, când un utilizator caută la retailer pe site cu o imagine, aceasta ajunge la noi, iar noi trimitem informaţii despre produsele din imagine.“ Soluţia elveţinilor este una de tip software as a service (SaS) şi implică plata unui abonament lunar al cărui cost începe de la 500 de dolari şi poate trece peste 1.000 de dolari în funcţie de volumul de căutări. Fashwell lucrează cu mai multe companii europene şi din SUA, una dintre ele fiind retailerul Zalando. ”Folosesc foarte mult astfel de căutări tinerii şi cei care se bazează foarte mult pe imagini. Cred că va fi noul mod de a face cumpărături. Se prognozează că până în 2020, 80% dintre căutări vor fi vocale sau vizuale. Căutările pe bază de text vor fi din ce în ce mai puţin întâlnite“, spune Crawford.

În acest moment Fashwell se concetrează pe segmentul de fashion şi pe cel de home & living, însă Caitlin Crawford vede utilizarea tehnologiei şi în alte ramuri de retail. ”De exemplu, dacă ţi se strică o clanţă, pe care ai pus-o în urmă cu 10 ani, şi vrei alta la fel pentru a se potrivi cu restul designului, ai putea căuta produsul sau unul similar cu o fotografie.“

Şi eBay pregăteşte introducerea acestui tip de căutare, care va avea două componente: image search şi Find It on eBay. Prima le oferă utilizatorilor posibilitatea de a face o fotografie cu telefonul unui produs, să o încarce pe eBay şi apoi să găsească produsul respectiv sau unul asemănător. A doua se referă la posibilitatea de a căuta un produs bazat pe o imagine găsită pe internet şi pe reţelele sociale.

Aplicaţia de mobile a Amazon deja oferă această posibilitate, iar utilizatorii pot face cumpărături utilizând fotografiile pe care le fac cu camera telefonului sau prin scanarea codurilor de bare.

Bineînţeles, şi Google lucrează la o astfel de tehnologie, astfel încât să le permită utilizatorilor, atunci când caută o imagine cu un anumit fel de mâncare, să le afişeze şi o reţetă de gătit sau dacă te uiţi la imagini cu haine Google te va direcţiona la magazinul care are acele produse.

Din exemplele pe care le-am văzut la ShopTalk Europe, tehnologia funcţionează destul de bine, dar încă are rateuri când vine vorba de obiecte mai puţin ieşite din comun (blugi simpli negri, de exemplu). Totuşi, potenţialul este unul mare, iar retailerii care vor implementa o soluţie ce funcţionează bine ar putea avea numai de câştigat.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Cei trei care împart harta McDonald’s Cei trei care împart harta McDonald’s

Luiza Nicolae, Lucian Zărcan şi Marius Georgescu au parcurs toate etapele profesionale în cadrul companiei McDonald’s: trainee, store manager şi apoi prima linie de management. Ei coordonează acum cei peste 4.500 de angajaţi ai McDonald’s şi povestesc, pentru Business MAGAZIN, cum e să lucrezi pentru liderul pieţei restaurantelor dIn România.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS: Adevărul DEZARMANT loveşte din plin pe cine şi-a luat credit ”Prima Casă”. BNR a făcut calculele şi rezultatul este ZDROBITOR BREAKING NEWS: Adevărul DEZARMANT loveşte din plin pe cine şi-a luat credit ”Prima Casă”. BNR a făcut calculele şi rezultatul este ZDROBITOR
ONE.ro
Cum arată nora premierului Viorica Dăncilă. Cu ce se ocupă şi unde locuieşte Cum arată nora premierului Viorica Dăncilă. Cu ce se ocupă şi unde locuieşte
Cum arăta garsoniera în care Dani Oţil a stat cu Mihaela Rădulescu. Are doar 36 de metri pătraţi
Cât caştigă Darren Cahill, antrenorul care a făcut din Simona Halep o campioană. Care este suma reală
Descopera.ro
Înainte să fie un mare poet, Tudor Arghezi a fost CĂLUGĂR. Chiar la mănăstire a făcut un copil cu o profesoară. Povestea SCANDALOASĂ şi puţin ştiută a ''preacucernicului'' Arghezi - VIDEO Înainte să fie un mare poet, Tudor Arghezi a fost CĂLUGĂR. Chiar la mănăstire a făcut un copil cu o profesoară. Povestea SCANDALOASĂ şi puţin ştiută a ''preacucernicului'' Arghezi - VIDEO
Au descoperit sub podeaua magazinului bancnote în valoare de 2 MILIOANE DE DOLARI, însă nu pot să le folosească
Cu numai 98 de oameni se poate COLONIZA o planetă din afara Sistemului Solar. Ce trebuie să facă PĂMÂNTENII
Go4it.ro
Galaxy S10 ar putea fi primul smartphone Samsung cu senzor de amprentă în display Galaxy S10 ar putea fi primul smartphone Samsung cu senzor de amprentă în display
Cum au ajuns angajaţii unei fabrici din China să stea la coadă la toaletă din cauza unei decizii a administraţiei Donald Trump. „Se tem că...”
Cel mai SPECTACULOS smartphone de până acum tocmai a fost prezentat. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţă, deoarece acest model „extraterestru” schimbă regulile. Galaxy S9, Huawei P20 şi iPhone X par deja demodate
Csid.ro
Avantajele şi dezavantajele folosirii aerului condiţionat. Explicaţiile medicului Avantajele şi dezavantajele folosirii aerului condiţionat. Explicaţiile medicului
Cum să fii fericit: cele mai eficiente trucuri
Astmul, boala cu feţe schimbătoare. Cum poate fi ţinută sub control

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.