Volkswagen schimbă regulile jocului: Gigantul german începe exportul global al maşinilor proiectate în China, mizează pe tehnologia locală pentru a contraataca ofensiva producătorilor chinezi şi pregăteşte o revoluţie a platformelor electronice „made in Hefei”
Volkswagen pregăteşte o ofensivă globală surprizătoare: maşinile dezvoltate şi fabricate în China vor fi exportate în tot mai multe pieţe internaţionale. Anunţul a fost făcut marţi de un executiv al companiei, care a subliniat că gigantul german vrea să valorifice expertiza tehnologică dobândită în China pentru a face faţă concurenţei dure cu producătorii chinezi pe plan mondial, scrie Financial Times.
În urmă cu aproximativ şase săptămâni, Volkswagen a început deja exportul de limuzine pe benzină produse în China către Orientul Mijlociu. Acum, compania analizează ce alte modele ar putea fi trimise în diverse pieţe externe, a declarat Thomas Ulbrich, directorul tehnologic al Volkswagen Group China.
Fabricile VW din China produc atât vehicule cu motoare termice, cât şi modele electrice, iar destinaţiile evaluate includ ţări din Asia de Sud-Est şi Asia Centrală.
„Luăm aceste decizii împreună cu sediul central din Germania, pentru că trebuie să ne asigurăm că oferim fiecarei pieţe portofoliul potrivit de modele", a explicat Ulbrich în cadrul unei întâlniri cu presa la Hefei, oraş care găzduieşte centrul de producţie şi inovaţie al Volkswagen în China.
Totuşi, compania nu intenţionează să exporte maşinile produse în China către Europa, din cauza diferenţelor de arhitectură electronică şi tehnologie software necesară vehiculelor inteligente.
Volkswagen a investit miliarde de euro în centrul din Hefei, în cadrul strategiei „in China for China”, menită să recâştige cota de piaţă pierdută în faţa rivalilor chinezi, prin accelerarea procesului decizional şi a dezvoltării de noi produse.
În paralel, producătorul auto german se confruntă cu o presiune crescândă pe pieţele externe, în contextul în care companiile chineze îşi intensifică expansiunea internaţională pentru a scăpa de războiul preţurilor şi de supracapacitatea de producţie din ţară.
Volkswagen a mai anunţat marţi atingerea unui prag simbolic: poate acum să dezvolte complet noi platforme auto şi tehnologii cheie cu procese de aprobare derulate exclusiv în afara Germaniei. Dezvoltarea unui model electric în China poate costa cu până la 50% mai puţin, datorită disponibilităţii pe scară largă a tehnologiilor şi furnizorilor locali.
De asemenea, Volkswagen plănuieşte să comercializeze „foarte curând” în afara Chinei automobile construite pe noua arhitectură electronică dezvoltată local, un concept ce include unităţi de control, cipuri şi structuri software care definesc capacităţile inteligente ale vehiculului. Ulbrich nu a oferit însă detalii suplimentare despre acest plan.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













