Sebastian loan Hotca, vicepreşedinte ANPC: În ultimii ani, contextul economic şi evoluţiile rapide ale pieţei au amplificat atât oportunităţile, cât şi responsabiităţile noastre Respectarea legislaţiei nu trebuie să fie un obiectiv exclusiv al membrilor ALCCR, ci o obligaţie asumată de întreaga industrie.
În ultimii ani, contextul economic şi evoluţiile rapide ale pieţei au amplificat atât oportunităţile, cât şi responsabiităţile noastre Respectarea legislaţiei nu trebuie să fie un obiectiv exclusiv al membrilor ALCCR, ci o obligaţie asumată de întreaga industrie, a spus Sebastian Ioan Hotca, vicepreşedinte ANPC, în cadrul Conferinţei Anuale în cadrul Conferinţei Anuale a Asociaţiei de Leasing şi Credit de Consum din România (ALCCR), organizată la sediul BNR.
„Orice demers orientat către consolidarea încrederii este nu doar necesar, ci obligatoriu. Alinierea voluntară a operatorilor economici la prevederile legii 243/2004 prin plafonarea costurilor pentru creditele acordate înainte de 11.11.2024. Mulţi au făcut acest pas, iar acest gest reprezintă maturitate. Trebuie să explicăm consumatorilor că primul pas pentru reducerea costurilor este depunerea unei cereri la IFN-ul care le-a acordat creditul care are obligaţia de a le răspunde în termen de 45 de zile, după care, în caz contrar, consumatorul se poate adresa ANPC care va răspunde în acelaşi termen sau instanţei de judecată”, a mai adăugat Sebastian Ioan Hotca.
Ce a mai spus Sebastian Ioan Hotca, vicepreşedinte ANPC:
► Asociaţia de Leasing şi Credit de Consum este o oganizaţie cu un rol definitoriu în evoluţia şi consolidarea pieţei serviciilor financiare nebancare din România.
Acest moment aniversar reprezintă şi recunoaşterea contribuţiei importante la mondernizarea şi profesionalizarea unui domeniu care influenţează în mod direct viaţa a milioane de consumatori.
► Petru ANPC, protecţia consumatorului nu este doar mandatul legal pe care îl exercităm, ci şi un angajament ferm pentru echitate, transparenţă şi responsabilitate în relaţiile dintre operatorii economici şi cetăţeni.
► Consumatorul trebuie să beneficieze de un tratament corect şi de informaţii clare şi complete, iar acest lucru trebuie să fie un standard, nu o excepţie.
► Astăzi, lansez o invitaţie la acţiune prin care să consolidăm şi mai mult cooperarea dintre ANPC şi întreaga industrie financiară nebancară. Avem nevoie de un dialog permanent, implicare activă şi disponibilitatea de a acţiona împreună.
► Suntem în plin proces cu directiva privind creditele de consum. Chiar dacă aceasta a fost transpunsă, urmează ordonanţa de urgenţă care va reglementa în mod definitiv şi va clarifica toate aspectele.
► Ne trezim deseori la ANPC cu sesizări sau plângeri pentru plafonarea creditelor. Nu veniţi la noi pentru că pasul legal este la IFN.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













