Ryanair a renunţat la programul de loialitate după doar opt luni după ce şi-a dat seama că pasagerii iau prea multe zboruri la preţ redus. Programul oferea acces anticipat la bilete reduse şi rezervări gratuite de locuri pentru până la 12 călătorii, pentru o taxă fixă de 79 de euro
Ryanair a renunţat la programul său de loialitate după doar opt luni, deoarece pasagerii au costat compania bani luând prea multe zboruri la preţ redus.
Programul oferea acces anticipat la bilete reduse şi rezervări gratuite de locuri pentru până la 12 călătorii, pentru o taxă fixă de 79 € sau 79 £, şi era limitat la 250.000 de pasageri.
Aproximativ 55.000 de persoane s-au înscris, generând 4,4 milioane de euro din taxe de abonament pentru companie.
„Totuşi, membrii noştri Prime au primit peste 6 milioane de euro în reduceri de tarife, aşa că această perioadă de testare a costat mai mulţi bani decât a generat”, a declarat Dara Brady, directorul de marketing al Ryanair.
„Acest nivel al numărului de membri sau al veniturilor din abonamente nu justifică timpul şi efortul necesare pentru a lansa lunar vânzări exclusive de locuri Prime pentru cei 55.000 de membri.”
Deşi cei care au plătit pentru serviciu îl pot folosi până în octombrie anul viitor, compania aeriană a anunţat vineri că nu va mai accepta noi înscrieri.
„Suntem recunoscători celor 55.000 de membri Prime care s-au înscris în acest test în ultimele opt luni şi pot fi siguri că vor continua să beneficieze de economii exclusive la zboruri şi locuri pentru restul celor 12 luni de abonament”, a adăugat Brady.
Which? Travel a concluzionat, după lansarea programului, că „din calculele prezentate de Ryanair reiese că foarte puţini călători ar economisi bani abonându-se”.
Directorul executiv Michael O’Leary a recunoscut mai devreme în acest an că compania a subevaluat preţul programului.
Prime a fost prima încercare a Ryanair de a se îndepărta de modelul său ultra-low-cost pentru a oferi un astfel de program. Compania a aşteptat până în 2014 pentru a introduce alocarea locurilor.
Rivalul Wizz Air are deja o ofertă „all you can fly”, care costă 499 € pe an. Operatorul listat la Londra a extins recent numărul de persoane care pot accesa programul.
EasyJet are, de asemenea, un program de loialitate care oferă clienţilor o flexibilitate mai mare pentru schimbarea zborurilor, îmbarcare rapidă şi acces la locuri premium, pentru 249 £ pe an.
În ciuda pierderilor generate de program, profiturile Ryanair au crescut cu 40% în această vară datorită cererii puternice, susţinute de faptul că tot mai mulţi europeni şi-au petrecut vacanţele în regiune în loc să călătorească în SUA.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













