Oana Ionită, Ziarul Financiar: Redevin finanţele cool pentru generaţia ta? Ce spune CEO-ul Robinhood, platforma americană de investiţii, despre tinerii GenZ: Vor conturi de pensie încă de la 19 ani, stabilitate şi control

Autor: Oana Ioniţă Postat la 22 noiembrie 2025 30 afişări

Oana Ionită, Ziarul Financiar: Redevin finanţele cool pentru generaţia ta? Ce spune CEO-ul Robinhood, platforma americană de investiţii, despre tinerii GenZ: Vor conturi de pensie încă de la 19 ani, stabilitate şi control

Generaţia Z, crescută cu aplicaţii şi crypto, redescoperă farmecul finanţelor tradiţionale. Vlad Tenev, CEO-ul Robinhood, spune într-un podcast recent că tinerii se îndreaptă surprinzător către „clasic”: branduri financiare consacrate, conturi de pensie deschise încă de la 19 ani şi o nevoie tot mai pronunţată de stabilitate şi control — valori asociate generaţiilor anterioare.

Fenomenul vine pe fondul unei tendinţe culturale mai ample: aceeaşi generaţie care cumpără discuri de vinil şi casete audio priveşte tot mai serios economisirea pe termen lung. „Lucrurile considerate cândva demodate au redevenit cool”, spune Tenev.

În timp ce Gen Z explorează ceea ce părinţii lor ignorau, investitorii maturi caută acum exact opusul — experienţe financiare noi, rapide şi intuitive. „Te-ai aştepta ca mesajele despre stabilitate şi tradiţie să prindă la clienţii mai în vârstă. De fapt, ele rezonează mai mult cu tinerii”, observă CEO-ul Robinhood. „Investitorii maturi vor să vadă că sunt conectaţi la ceva cool, inovator, uşor de folosit.”

Această inversiune obligă Robinhood să-şi regândească identitatea: cum rămâi relevant pentru toate generaţiile fără să devii „brokerul unei singure generaţii”?

„Trebuie să rămânem relevanţi pentru cei foarte tineri, dar şi pentru investitorii care vin cu portofolii mai mari”, spune Tenev.

Compania, născută din ideea de disruptie – tranzacţionare fără comisioane, acces la crypto, boom-ul meme stocks – încearcă acum să devină un brand financiar transversal, de la Gen Z până la investitorii cu experienţă.

Oana-Maria Ioniţă este social media manager, Ziarul Financiar, BUSINESS Magazin, După Afaceri PREMIUM

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.