Frontul pentru supremaţia în inteligenţă artificială devine tot mai aglomerat: Avansul uriaş pe care OpenAI l-a avut la început în cursa pentru dominaţia AI se află sub cea mai mare presiune de la lansarea ChatGPT. Rivalii Google Gemini 3 şi Anthropic Claude au revenit în forţă. ”E o diferenţă uriaşă faţă de lumea de acum doi ani”
Avansul uriaş pe care OpenAI l-a avut la început în cursa pentru dominaţia inteligenţei artificiale se află sub cea mai mare presiune de la lansarea ChatGPT, pe măsură ce rivalii Google şi Anthropic câştigă teren în tehnologia de ultimă generaţie, potrivit FT.
La trei ani de la debutul chatbot-ului care a devenit celebru, start-up-ul evaluat la 500 de miliarde de dolari se confruntă cu realitatea costurilor uriaşe ale centrelor de date, cu provocările tehnice ale menţinerii poziţiei de lider în AI şi cu lupta continuă de a păstra talentele de top.
Compania se confruntă şi cu revenirea în forţă a Google, după lansarea săptămâna trecută a Gemini 3 — cel mai recent model de limbaj de mari dimensiuni al Google — despre care se consideră că a depăşit GPT-5 de la OpenAI şi a obţinut câştiguri în procesul de antrenare a modelelor pe care OpenAI nu a reuşit să le reproducă în ultimele luni.
„Este o diferenţă uriaşă faţă de lumea de acum doi ani, când OpenAI era înaintea tuturor”, a spus Thomas Wolf, cofondator şi chief science officer la start-up-ul open-source Hugging Face. „E o lume nouă.”
Chiar înainte de lansarea Gemini 3, directorul OpenAI, Sam Altman, le-a transmis angajaţilor într-o notă internă luna trecută că organizaţia va trebui „să rămână concentrată în faţa presiunilor competitive pe termen scurt… aşteptaţi-vă ca atmosfera de afară să fie dificilă o perioadă”.
Nota a fost relatată pentru prima dată de The Information.
În urmă cu un an, mulţi considerau eforturile Google de a reduce avansul colosal al OpenAI ca fiind un eşec. Temerea că motorul său de căutare — principala sursă de venit — ar putea fi canibalizat de ChatGPT şi de aplicaţii de căutare bazate pe AI precum Perplexity a făcut ca preţul acţiunilor Alphabet să rămână mult în urmă faţă de ceilalţi giganţi tech în rally-ul generat de AI din 2023–2024.
Dar revenirea Google a început la începutul acestui an, după o serie de actualizări prezentate cu încredere la conferinţa dezvoltatorilor Google IO din mai şi după popularitatea virală a instrumentului său foto-editing Nano Banana din această vară. Acest lucru a contribuit la creşterea numărului de utilizatori lunari ai aplicaţiei mobile Gemini la 650 de milioane, faţă de aproximativ 400 de milioane în mai.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













