Dragoş Damian, Terapia Cluj: Nicuşor Dan, uite un proiect pentru zece ani la Cotroceni: India. Un parteneriat strategic pe energie regenerabila, tehnologia informaţiei, maşini şi utilaje grele şi substanţe farmaceutice active. Ne trebuie un guru pentru industrializare şi internaţionalizare. India
Filme, Taj Mahal, yoga, mirodenii şi o mulţime de clişee, cam asta este ce ştiu românii din generaţiile senioare despre India.
Filme, Taj Mahal, yoga, mirodenii şi o mulţime de clişee, cam asta este ce ştiu românii din generaţiile senioare despre India.
Sindhu Vee, Sundeep Fernandez, Masood Boomgaard, IT şi o mulţime de clişee, cam asta este ce ştiu românii din generaţiile tinere despre India.
De Iulia Vântur şi Cartea Junglei probabil ştiu toţi. Adevăraţii cunoscători îi ştiu pe Rabindranath Tagore, Rudyard Kipling şi Mircea Eliade.
Ce nu se ştie însă despre India este că a lansat în 2014 cel mai mare program de atragere de investiţii industriale străine derulat de o ţară. "Make in India", a avut trei obiective strategice:
- Accelerarea ratei de creştere a sectorului de producţie la 12-14% pe an;
- Crearea a 100 de milioane de locuri de muncă suplimentare în producţie în economie până în 2022;
- Majorarea contribuţiei sectorului prelucrător la 25 % din PIB până în 2022 (revizuita ulterior pentru 2025)
India a vrut să se industrializeze pentru că ştia că apoi urma internaţionalizarea. A dat stimulente pentru investiţii în valoare de 200 de miliarde de dolari şi a atras cereri de investiţii în valoare de 18 miliarde de dolari între septembrie 2014 şi februarie 2016.
Ca urmare, India a devenit principala destinaţie globală în 2015 pentru investiţiile străine directe (FDI), depăşind Statele Unite şi China, cu 60,1 miliarde de dolari FDI. Conform politicii actuale, investiţiile străine directe de 100% sunt permise în 100 de sectoare economice, cu excepţia industriei spaţiale (74%), a industriei de apărare (49%) şi a mass-mediei din India (26%).
Programul de industrializare şi internaţionalizare al Indiei a atras într-un interval de zece ani coloşi din toate sectoarele, dar dacă ne uitam doar la coloşii din tehnologia informaţiei, iată: Pegatron, Huawei, Motorola Mobility, Spice Group, Micromax, Qualcomm, Samsung, Vivo Mobile, Wistron, Xiaomi, Foxxconn, VDN Technologies.
Şi sunt, cum spuneam, doar nume din tehnologia informaţiei.
India a atras în zece ani investiţii industriale într-un program extrem de ambiţios de industrializare şi internaţionalizare, demonstrând că se poate. Exact asta ar trebui să facă şi România, am rămas fără tehnologie, fără cunoştinţe, fără finanţare şi fără resursă umană pentru fabrici, uzine şi combinate. India ne poate învăţa din propria experienţa cum să ne industrializam şi internaţionalizam.
India are însă şi proprii coloşi industriali în industrii lucrative cum ar fi energia regenerabila, tehnologia informaţiei, maşini şi utilaje grele şi substanţe farmaceutice active.
Uite, top trei companii din fiecare dintre cele patru domenii:
- energie regenerabilă - Adani Green Energy, Tata Power, Renew Power;
- tehnologia informaţiei - TCS, Infosys, Wipro;
- maşini şi utilaje grele - Mahindra, Tata, L&T;
- substanţe farmaceutice active - Akums Drugs, Aarti Pharmalabs, Sudarshan Pharma.
Nicuşor Dan, India ar putea fi o ancoră economică strategică şi un profesor de industrializare şi internaţionalizare pentru România, dar trebuie să mergem spre ea, pentru ca altfel vor merge alte ţări din estul Europei. Iar ne-o iau înainte Polonia, Ungaria, Bulgaria, în curând şi Ucraina şi Moldova.
India are tot interesul să vină în România ca să cucerească o piaţă de peste 450 de milioane de consumatori din Uniune.
Romania are tot interesul să plece în India ca să cucerească o piaţă de 4.750 de milioane de consumatori din Asia.
Nicuşor Dan, zi şi tu dacă ăsta nu este un proiect pentru două mandate la Cotroceni?
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













