Dezamăgire în industria farmaceutică daneză: Acţiunile Novo Nordisk au scăzut cu 12% după ce compania a anunţat rezultate slabe ale unor studii privind tratamentul Alzheimerului. „A fost un bilet la loterie”
O versiune sub formă de pastilă a medicamentului Ozempic, produs de Novo Nordisk A/S, nu a reuşit să încetinească progresia bolii Alzheimer într-un set de două studii, notează Bloomberg.
Pacienţii care au luat medicamentul nu au observat o progresie mai lentă a bolii pe baza unei evaluări cognitive, a declarat luni producătorul danez de medicamente. Acţiunile companiei s-au prăbuşit cu până la 12,4% la Copenhaga, atingând cel mai scăzut nivel din iulie 2021.
Eşecul elimină una dintre ultimele speranţe rămase pentru o redresare pe termen scurt a Novo sub noul director executiv, Mike Doustdar, chiar dacă producătorul descrisese studiile privind Alzheimer drept un demers cu şanse mici de reuşită. Compania se luptă să îşi recapete poziţia după ce a pierdut locul întâi pe piaţa obezităţii în favoarea Eli Lilly & Co.
„A fost un bilet la loterie care ar fi putut avea o valoare mare”, a spus Per Hansen, economist de investiţii la Nordnet AB.
Capacitatea de a încetini măcar puţin această boală care distruge memoria ar fi putut fi transformatoare, potrivit lui Evan Seigermann, analist la BMO Capital Markets. Valoarea Novo s-a înjumătăţit anul acesta, pe fondul îngrijorărilor investitorilor privind competitivitatea sa pe termen lung.
Boala Alzheimer, care provoacă un declin cognitiv devastator, pierderi de memorie şi schimbări de personalitate, este un domeniu notoriu de dificil în dezvoltarea de medicamente. Dar potenţialul câştig este uriaş: Un succes ar fi putut aduce până la 5 miliarde de dolari în plus anual, potrivit analiştilor Morgan Stanley.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













