Cât câştigă influencerii din România? ZF Live. Diana Coman, Profa de Social Media: Un influencer cu peste 500.000 de urmăritori, care e şi ambasador de brand, poate câştiga până la un milion de euro dintr-o campanie pe un an, iar influencerii cu comunităţi mai mici, între 10.000 şi 30.000 de urmăritori, pot ajunge la 10.000-15.000 de euro pe lună
Industria influencerilor din România a devenit în ultimii ani una dintre cele mai dinamice pieţe din zona de media şi marketing, iar asta o poate confirma chiar „salariul“ unui influencer.
♦ TikTok este astăzi cea mai populară platformă, cu peste zece milioane de utilizatori în România ♦ Pe locul al doilea se află Facebook, cu nouă milioane de utilizatori, apoi Instagram, cu şase milioane, urmat de LinkedIn, care are cinci milioane de utilizatori, Snapchat (trei milioane) şi Twitter (două milioane), estimează Profa de Social Media.
Industria influencerilor din România a devenit în ultimii ani una dintre cele mai dinamice pieţe din zona de media şi marketing, iar asta o poate confirma chiar „salariul“ unui influencer.
Veniturile unui creator de conţinut trec cu uşurinţă de 10.000 de euro pe lună, dar ele pot ajunge, în cazul unui influencer cu o comunitate mare care are şi titlul de ambasador de brand, chiar şi la 1 mil. euro pe durata unei campanii de un an de zile.
„Pe contul meu de Instagram am 30.000 de urmăritori. Dintr-o campanie de brand pot face circa 3.000 de euro. Un astfel de influencer, cu o comunitate între 10.000 şi 30.000 de urmăritori, poate ajunge să câştige pe lună 10.000-15.000 de euro. (...) Un influencer mare, cu o comunitate de peste 500.000 de urmăritori, poate ajunge să câştige peste un milion de euro dintr-o campanie de un an de zile derulată pe toate platformele“, spune Diana Coman, profesor de social media, cunoscută în online sub numele de Profa de Social Media.
TikTok este astăzi una dintre platformele unde influencerii fac publicitate plătită brandurilor, sub formă de campanii integrate în conţinutul lor zilnic. Însă, menţionează ea, brandurile au fost mai sceptice la început şi nu au intrat din prima pe TikTok.
Astăzi, această platformă a depăşit Facebook ca număr de utilizatori, ajungând la circa 10 milioane. „TikTok a avut un boom foarte mare. În România este cea mai accelerată creştere. TikTok este despre orice este în trending, cu muzică, entertainment şi conţinutul nefiltrat. Oamenii vor să simtă că primesc conţinut real, de la alţi oameni care iau telefonul, se filmează şi vorbesc direct“, a explicat Profa de Social Media.
Un fenomen interesant care are loc pe platforma TikTok este monetizarea din live-uri. România, spune Diana Coman, este pe locul al treilea la nivel de Europa, după UK şi Franţa, la capitolul monetizării din live-urile derulate pe TikTok.
Dar cum funcţionează această monetizare? Creatorii de conţinut sau utilizatorii de TikTok cu peste 1.000 de followers pot intra live şi pot face anumite activităţi, pot vinde produse, pot presta anumite servicii, iar cei care îi urmăresc pot oferi donaţii, dacă consideră că acel conţinut sau produs este de interes pentru ei.
„De exemplu, o violonistă face live şi oamenii intră să o urmărească şi oferă donaţii. Ea a ajuns la câteva zeci de mii de euro din donaţiile de pe TikTok. Alţi băieţi fac chestionare auto, iar utilizatorii pot intra să facă chestionare împreună cu ei şi totodată oferă şi donaţii“, a detaliat Diana Coman.
TikTok este astăzi cea mai populară platformă din România, cu peste 10 milioane de utilizatori. Pe locul al doilea se află Facebook, cu nouă milioane de utilizatori, apoi Instagram, cu şase milioane, urmat de LinkedIn, care are cinci milioane de utilizatori, Snapchat (trei milioane) şi Twitter (două milioane), estimează Profa de Social Media.
Diana Coman este la rândul său influencer şi este prezentă pe toate platformele sociale. În online, ea este cunoscută ca Profa de Social Media, iar pe conturile sale, în special pe Instagram, oferă o privire din interior asupra industriei de influenceri şi îi ajută şi pe alţi creatori de conţinut să îşi crească platformele online.
Este profesoară la Facultatea de Jurnalism şi la alte două facultăţi private, are peste 15 ani de experienţă în agenţii de publicitate precum Geometric Global sau Mainstage The Agency, iar profilul ei de pe social media a apărut abia acum doi ani — la insistenţele studenţilor săi. A construit totul de la zero, cu scopul de a demonstra cum poate creşte organic un cont.
Pe parcurs, au apărut solicitări de la urmăritorii săi pentru partea de consultanţă, aşa că şi-a înfiinţat o firmă şi şi-a dat demisia de la vechiul loc de muncă de la acea vreme. „Acum lucrez şi cu artişti, trupe, actori, pe lângă branduri şi creatori de conţinut. Printre brandurile cu care lucrez se numără JBL, Exclusives şi Life Care“, spune ea.
Un contract în zona de strategie de social media, precizează aceasta, poate ajunge la 4.000 de euro. În rest, pentru conultanţă, ea percepe un tarif de 300 de euro pe oră.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













