Când şi cum au ajuns mărcile private ale retailerilor să fie mai puternice ca vânzări şi mai prezente în coşurile de cumpărături decât brandurile consacrate? În şase categorii din industria alimentară, cota de piaţă a mărcilor private sare de 50%

Autor: Cristina Roşca Postat la 04 decembrie 2025 18 afişări

În industria alimentară, 15 categorii de produse ţin în spate 67% din totalul vânzărilor de mărci private din România. Printre acestea se numără îngheţata, ouăle, uleiul şi ciocolata, arată datele ZF obţinute de la jucătorii din piaţă, care citează compania de cercetare NielsenIQ.

Când şi cum au ajuns mărcile private ale retailerilor să fie mai puternice ca vânzări şi mai prezente în coşurile de cumpărături decât brandurile consacrate? În şase categorii din industria alimentară, cota de piaţă a mărcilor private sare de 50%

În industria alimentară, 15 categorii de produse ţin în spate 67% din totalul vânzărilor de mărci private din România. Printre acestea se numără îngheţata, ouăle, uleiul şi ciocolata, arată datele ZF obţinute de la jucătorii din piaţă, care citează compania de cercetare NielsenIQ.

În fiecare din aceste 15 categorii, măr­cile private au cote de piaţă de peste 20%, ele ajungând însă până la 74%, fapt ce demonstrează că sunt seg­mente unde „brandurile“ retailerilor au ajuns să depăşească brandurile consacrate ca vânzări şi ca prezenţă în coşul de cumpărături.

Spre exemplu, în segmentul de hrană pentru câini, cota de piaţă e de 56%. În cazul lactatelor (lapte, smân­tână) e de 55%, la fel şi la legume ambalate.

Niciun segment nu este însă mai puternic dominat de mărcile private decât cel al fructelor uscate şi al nu­cilor ambalate, unde retailerii, cu produsele proprii, acoperă 74% din vânzări.

Diana Crişan, directorul executiv al producătorului de lactate Diami, spunea recent că din experienţa pe care a avut-o realizând şi marcă proprie, şi marca Diami, a realizat că brandul retailerilor e cel care le aduce acestora cel mai mare profit, preţul mai mic fiind justificat de o investiţie mai mică în marketing şi logistică.

Mai mult decât atât, urmărind cifrele din Occident, jucătorii locali realizează că aceste bunuri vor mai câştiga teren. Ce e de făcut?

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.