Agenţia de turism Karpaten Tourism ar putea depăşi pentru prima dată pragul de 1 mld. lei rulaj în acest an. „Am operat un număr record de zboruri charter, am extins reţeaua de agenţii fizice la 20 în România şi ne-am lansat pe piaţa din Republica Moldova“

Autor: Miruna Diaconu Postat la 26 noiembrie 2025 24 afişări

Agenţia de turism Karpaten Turism, unul dintre cei mai mari jucători de pe plan local, ar putea depăşi pentru prima dată pragul de 1 miliarde de lei volum de vânzări după un avans de circa 25%, potrivit datelor transmise de companie. Această creştere vine ca urmare a expansiunii companiei atât în zona reţelei de agenţii fizice, cât şi ca urmare a lansării pachetelor de vacanţă pe piaţa din Republica Moldova.

Agenţia de turism Karpaten Tourism ar putea depăşi pentru prima dată pragul de 1 mld. lei rulaj în acest an. „Am operat un număr record de zboruri charter, am extins reţeaua de agenţii fizice la 20 în România şi ne-am lansat pe piaţa din Republica Moldova“

 În 2024, Karpaten Outgoing a avut peste 800 mil. lei volum de vânzări, fiind de altfel unul dintre cei mai mari turoperatori de pe plan local.

Agenţia de turism Karpaten Turism, unul dintre cei mai mari jucători de pe plan local, ar putea depăşi pentru prima dată pragul de 1 miliarde de lei volum de vânzări după un avans de circa 25%, potrivit datelor transmise de companie. Această creştere vine ca urmare a expansiunii companiei atât în zona reţelei de agenţii fizice, cât şi ca urmare a lansării pachetelor de vacanţă pe piaţa din Republica Moldova.

De asemenea, agenţia estimează că va ajunge la 220.000 de turişti transportaţi în 2025. În uşoară creştere faţă de anul anterior, când Karpaten a înregistrat 200.000 de turişti.

„Această performanţă se da­torează, în principal, extin­de­rii semnificative a capacităţilor noastre, am operat un număr re­cord de zboruri charter, ofe­rind o disponibilitate foarte mare de locuri şi pachete de vacanţă, am extins reţeaua de agenţii fizice la 20 în România şi ne-am lansat pe piaţa din Republica Moldova. Aceste măsuri au făcut vacanţele noastre mai accesibile şi mai uşor de rezervat pentru un număr tot mai mare de tu­rişti“, spune Alexandru Mărginean, CEO, Karpaten Turism.

Avansul businessului se datorează şi vânzărilor mai mari din perioada Târgului de Turism, desfăşurat atât la Romexpo, cât şi online, care au avut o creştere de 40% faţă de ediţia precedentă. În această perioadă, turiştii au putut să rezerve vacanţe la preţuri mai mici.

„Cele mai solicitate destinaţii pentru sejururi au fost Turcia, Egipt, Spania, Grecia şi Dubai, în special pentru sezonul estival 2026. În zona de circuite, turiştii au preferat programele din Thailanda, Italia, China, Portugalia şi Maroc. De asemenea, ofertele exotice, în destinaţii precum Maldive, Zanzibar, Republica Dominicană, au atras un segment consistent de turişti care îşi planifică vacanţele în lunile de iarnă“, detaliază el.

Alexandru Mărginean se arată optimist şi pentru anul viitor, chiar şi pofida provocărilor economice care creează multă incertitudine în piaţă. Vacanţele nu mai sunt primele care au de suferit din cauza scăderii nivelului de trai, spune el.

„Nu am observat nicio scădere a interesului pentru vacanţe. Dimpotrivă, românii preferă să renunţe la achiziţia de bunuri materiale şi să investească în experienţe, bucurându-se de cele două concedii pe care le iau, în medie, anual, vara şi iarna“, adaugă el.

Anul viitor, Karpaten va opera curse charter din 15 oraşe către destinaţii din Turcia, Grecia, Spania, Tunisia, Cipru şi Portugalia.

Karpaten Turism a fost fondată în 1996 de către Gheorghe Mărginean şi se concentrează atât pe segmentul de outgoing, cât şi pe segmentul de incoming, fiind una dintre cele mai mari agenţii de turism de pe plan local.

Grupul Karpaten este format din mai multe divizii, printre care Karpaten Hotels, Karpaten Incoming şi Karpaten Outgoing, de altfel cea mai mare firmă din grup. În 2024, Karpaten Outgoing a avut peste 800 mil. lei volum de vânzări, fiind de altfel unul dintre cei mai mari turoperatori de pe plan local. Anul trecut, agenţia a avut circa 200.000 de turişti români care au ales pachetele Karpaten pentru vacanţele în afara ţării. În acelaşi timp, divizia de incoming, care aduce turiştii străini în România, a înregistrat circca 120.000 de persoane.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.