Afacerile producătorului de dulciuri ETI European Food Industries, parte a grupului turc ETI, au crescut cu 10% în 2024, la 295 mil. Lei

Autor: Laurentiu Cotu Postat la 26 noiembrie 2025 26 afişări

Producătorul de dulciuri ETI European Food Industries, parte a grupului turc ETI, a raportat pentru 2024 o cifră de afaceri de 294,6 mil. lei (59,2 mil. euro), în creştere cu 10,7% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de aproximativ 266 mil. lei (53,8 mil. euro), potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Afacerile producătorului de dulciuri ETI European Food Industries, parte a grupului turc ETI, au crescut cu 10% în 2024, la 295 mil. Lei

Producătorul de dulciuri ETI European Food Industries, parte a grupului turc ETI, a raportat pentru 2024 o cifră de afaceri de 294,6 mil. lei (59,2 mil. euro), în creştere cu 10,7% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de aproximativ 266 mil. lei (53,8 mil. euro), potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de pe site-ul Ministerului Finanţelor. ETI European Food Industries şi-a adâncit anul trecut pierderea netă la 118,3 mil. lei (23,7 mil. euro), de la 94,5 mil. lei (19,1 mil. euro), în 2023, conform datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 516 angajaţi, cu 98 de oameni mai mult decât în anul precedent.

Fabrica ETI a început producţia pe piaţa locală în 2016, după investiţii de peste 50 de milioane de euro. România a fost prima investiţie a grupului în afara Turciei şi cea mai mare investiţie făcută de la zero în ultimul deceniu în sectorul dulciurilor din România. ETI European Food Industries a primit în luna noiembrie 2022 o infuzie de capital de peste 118 milioane de lei (circa 25 mil. euro), conform datelor anterioare de la Registrul Comerţului.

Unitatea de producţie a ETI are o suprafaţă de circa 75.800 de metri pătraţi, dintre care aproximativ 18.500 de metri pătraţi reprezintă fabrica propriu-zisă, conform datelor furnizate anterior de companie.

Fabrica a fost proiectată pentru extinderi viitoare planificate, care vor deservi pieţele din Balcani, Europa Centrală şi de Est. Grupul turc ETI şi-a început activitatea în 1961 şi are circa 7.500 de angajaţi, conform datelor de pe site-ul companiei. Compania are în portofoliu branduri precum ETI Wanted, Dare, Cin, Puf sau Milk Burger. În total, grupul are circa 45 de branduri şi 300 de produse.

Compania ETI a fost înfiinţată în anul 1962 sub forma unei întreprinderi particulare denumite Fabrica de Biscuiţi ETI „Firuz Kanatli“, iar în anul 1972 a devenit o companie de familie denumită ETI S.A. Industrie Alimentară şi Comerţ. ETI Gida deţine opt unităţi de producţie.

laurentiu.cotu@zf.ro   

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
grup,
companie,
crestere,
dulciuri,
afaceri,
ETI

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.