Un loc de întâlnire pentru branduri şi cei care vor să le reprezinte

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 16 martie 2018 105 afişări

MOCAPP este un software construit la început pentru uzul intern, în cadrul agenţiei de influencer marketing (marketing bazat pe imaginea unor persoane publice sau cu un important număr de fani pe reţelele de socializare) pe care Florin Grozea o conduce din 2013, Hit Yourself.

Un loc de întâlnire pentru branduri şi cei care vor să le reprezinte

"Am descoperit că avem nevoie de un instrument care să automatizeze cele mai uzuale acţiuni pentru clienţii noştri: research, matching, rate-cards. Pe măsură ce baza de date cu Influenceri a crescut, de asemenea aşteptările clienţilor (companii, branduri, agenţii de publicitate) au crescut", spune el.

MOCAPP a fost dezvoltat în contextul în care, la nivel global, promovarea online prin influenceri aduce, în medie, rezultate de 5 până la 11 ori mai bune (ROI) decât publicitatea digitală tradiţională, iar comportamentul consumatorilor s-a schimbat radical - jumătate dintre utilizatorii de internet nu dau click niciodată pe o reclamă dintr-un banner online, explică antreprenorul. "Mai mult, aproape 70% dintre agenţiile americane declară că vor mări bugetele pentru campaniile de influencer marketing în următoarele 12 luni, iar interesul faţă de această strategie de marketing online a crescut semnificativ – doar căutările în Google după termenul <influencer marketing> s-au majorat cu 325% din 2016 în 2017."

De ce este însă nevoie de un marketplace pentru branduri şi influenceri? "Pe de o parte, creatorii de conţinut au nevoie de monetizarea audienţelor online, acolo unde au construit comunităţi şi au investit timp, talent şi resurse pentru a-şi crea un portofoliu", remarcă Florin Grozea. "Pe de altă parte, companiile caută zilnic metode noi de a ajunge la potenţialii clienţi, iar ambasadorii de brand s-au dovedit a fi soluţii din ce în ce mai bune. Există cerere, există ofertă - iată nevoia pentru un marketplace care să-i servească. Peste 70% dintre Influencerii americani spun că cea mai puternică metodă de a lucra cu brandurile se realizează printr-o platformă online datorită comunicării standardizate şi automatizate."

Automatizarea acţiunilor din Influencer Marketing este un pas firesc, spune el, pentru că simplifică drumul de la ”nevoie” la ”rezolvare”, standardizează modul de lucru şi reduce costurile. El mai subliniază faptul că provocarea constă în atragerea clienţilor noi pentru MOCAPP, numărul influencerilor relevanţi prezenţi pe platformă fiind suficient.

În ceea ce priveşte costurile de întreţinere, fiind vorba de un program de tip SaaS (Software as a Service), MOCAPP nu implică costuri prea mari - "acesta fiind şi unul dintre scopurile construirii lui", explică Florin Grozea. Cele mai mari costuri vin din partea tehnică şi din componenta de client service.

MOCAPP va fi accesibil în curând contra unui abonament lunar - în acest moment este lansat în versiune BETA, clienţii pot accesa sistemul doar cu invitaţie; de asemenea platforma are un comision de 10% pentru campaniile care rulează prin ea; în prezent, orice companie care e interesată de promovarea prin intermediul influencerilor poate cere un cont demo, iar acceptul se dă manual.

"Pentru noi, automatizarea găsirii şi contactării influencerilor potriviţi este un pas firesc în industria publicităţii. Deja alte nişe din publicitatea online au fost automatizate cu succes: Ad Servere pentru bannere online, Google AdWords, Facebook Ads ş.a.m.d. Nişa de Influencer Marketing este într-o creştere record în ultimii 3 ani, cu bugete dedicate care sunt în medie cu 150-200% mai mari în fiecare an", mai spune Grozea.

Pentru România, el estimează bugete de peste 6 milioane de euro în 2018, doar pentru campanii online cu influenceri, în creştere cu peste 100% faţă de anul precedent.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.