Cum fac trei prieteni 230.000 de euro vânzând tricouri

Autor: Florin Casota, Roxana Cârcior Postat la 19 octombrie 2017 8662 afişări  

Ce îi spui unui prieten când îl rogi să aibă încredere în tine? ”Mergi pe mâna mea.“ Iar atunci când cineva se enervează, spunem că ”Îi sare muştarul“. Acestea sunt expresii româneşti, care traduse mot à mot în limba engleză nu sună bine, dar pot fi amuzante. Pe asta s-au bazat şi cei trei fondatori ai Ruvix, companie producătoare de tricouri personalizate, care au lansat tricourile cu imprimeuri în ”romgleză“. De atunci şi-au diversificat portofoliul, iar anul acesta vor să atingă o cifră de afaceri de 700.000 de euro.

Cum fac trei prieteni 230.000 de euro vânzând tricouri deschide galeria

Într-o societate urbană românească unde rongleză este foarte întâlnită, iar zilnic auzim ”intrăm în meeting“ sau ”ratăm un deadline“, expresii precum ”walk on my hand“ sau ”my mustard jumps“ şi-au făcut apariţia pe tricouri atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei. ”Noi ne-am gândit că ar fi cazul să inversăm puţin regulile jocului şi să lăsăm şi limba engleză să împrumute din expresiile noastre neaoşe româneşti. Aşa că am tradus mot à mot zicalele noastre consacrate“, spun fondatorii, care susţin că această colecţie a avut succes pentru că expresiile uzuale româneşti stârnesc uşor amuzamentul atunci când sunt traduse în engleză.

Alexandru Ciobică, absolvent al Facultăţii de Informatică, Cristian Rădulescu, absolvent al Facultăţii de Management, şi Elena Matei, absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, secţia Publicitate, sunt fondatorii Ruvix şi au început această aventură în lumea antreprenorială deoarece ”ne-am dorit întotdeauna să facem ceva al nostru, să fim stăpâni pe procesul de producţie, să luăm un lucru de la stadiul de idee şi să îl aducem ca produs finit în atenţia publicului“, povesteşte Elena Matei, managing partner al Ruvix.

Acel ceva avea să fie imprimarea de tricouri după ”o tură prin marile magazine fără a găsi un tricou care să mă reprezinte“, explică Cristian Rădulescu, unul dintre fondatori, despre felul în care a prins contur ideea care avea să se transforme în afacere. Fiecare dintre ei au avut diverse joburi înainte, însă ”Ruvix a însemnat cel mai îndrăzneţ proiect, iar acum suntem implicaţi mai mult decât full time“.

Astfel, cei trei au pornit la drum, în 2014, ”cu toţi banii de care dispuneam atunci“, adică 2.000 de euro, într-un domeniu cu care niciunul nu era familiarizat, o greşeală din care aveau să înveţe. ”Nu ştiam cum se poate imprima un tricou, nu cunoşteam furnizori de materii prime sau de utilaje, nu aveam mari cunoştiţe de editare grafică“, spune reprezentanta firmei. Cu toate acestea, afacerea a mers şi au reuşit să-şi recupereze investiţia şi să intre pe profit după doi ani.

Acum, în magazinul Ruvix se găsesc tricouri cu tot felul de mesaje şi imagini imprimate, dar şi căni, pijamale imprimate, fuste şi rochii clasice. Totuşi nici segmentul business-to-business (B2B) nu este ignorat şi compania are servicii şi pentru firmele ce doresc să îşi facă vizibil mesajul. Pentru asta, Ruvix se ocupă cu furnizarea de materiale promoţionale precum şi personalizarea serigrafică (o metodă de imprimare potrivită pentru tiraje mari din acelaşi model) a acestora.

Potrivit informaţiilor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, Ruvix a avut o cifră de afaceri de peste 230.000 de euro, cu un profit de aproape 26.000 de euro. Elena Matei spune că de la înfiinţare lucrurile au mers pe un trend ascendent, iar pentru finalul 2017 şi-au propus o creştere a vânzărilor business-to-consumer (B2C) de 30%, dar şi dublarea cifrei de afaceri pe B2B. ”Până acum ne-am cam atins ţintele şi estimăm să terminăm anul cu un rulaj de aproximativ 700.000 euro.“  În momentul de faţă, divizia dedicată clientului final este principala activitate a firmei, dar ”B2B câştigă tot mai mult teren, iar acum ne aduce în jur de 35% din totalul cifrei de afaceri“.

Cel mai bine vândute produse sunt tricourile din colecţia romgleză precum ”Du-te şi plimbă ursul“ sau ”Freacă menta“.

De asemenea, tricourile de burlăciţe sau cele dedicate cuplurilor sunt la mare căutare, dar şi tricourile personalizate care permit clienţilor să realizeze orice grafică pe tricou, potrivit Elenei Matei. Lunile cu cele mai mari vânzări sunt decembrie şi mai. în acest moment, în companie lucrează zece angajaţi permanenţi ”plus contabilul şi IT-istul“.

Reprezentanta Ruvix adaugă că în dezvoltarea afacerii au întâmpinat multe obstacole, dar unul din cele mai mari impedimente nu a fost lipsa capitalului, ci lipsa de informaţii în domeniu. ”Acest lucru ne-a făcut spre exemplu să investim la început în serigrafie când noi de fapt voiam să facem tiraje mici cu grafici diverse. Tot din lipsă de experienţă, în prima noastră comandă de tricouri am ales tricouri de toate culorile, atât polo cât şi cu gât rotund, cu care am rămas pe stoc mult timp, pentru că în cele din urmă ne-am hotărât să comercializăm doar tricouri albe şi negre“, explică el.

Mai departe au în plan să-şi diversifice şi mai mult portofoliu şi să ofere tricouri pentru copii şi pentru diverşi membri ai familiilor, iar pentru partea grafică ”avem în plan să colaborăm cu mai mulţi artişti grafici autohtoni“.
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Paletul, unitatea de măsură a capitalismului Paletul, unitatea de măsură a capitalismului

Indiferent de industrie, paleţii sunt indispensabili în transportul mărfurilor de la producţie la distribuţie, de pe un continent pe altul, de la producător la vânzător, de la o companie la alta.

vezi continuarea
ZF.ro
S-au AFLAT 10 dintre produsele care vor fi reduse MASIV la eMag de Black Friday. Vedeţi AICI preţurile de mâine S-au AFLAT 10 dintre produsele care vor fi reduse MASIV la eMag de Black Friday. Vedeţi AICI preţurile de mâine
ONE.ro
Cum arată acum prima iubită a lui Smiley. S-au îndrăgostit când erau la liceu Cum arată acum prima iubită a lui Smiley. S-au îndrăgostit când erau la liceu
Secretul buzelor impecabile ale starurilor de la Hollywood! E mai simplu decât credeai
Mădălina Ghenea, primele declaraţii despre despărţire: " Poate că şi eu am greşit...
Descopera.ro
Tabloul care costă cât 45.000 de loganuri. Suma FABULOASĂ pe care a dat-o un cumpărător anonim pentru cel mai SCUMP tablou din istorie Tabloul care costă cât 45.000 de loganuri. Suma FABULOASĂ pe care a dat-o un cumpărător anonim pentru cel mai SCUMP tablou din istorie
O BOALĂ descrisă în BIBLIE a reapărut pe Pământ şi face RAVAGII. Se răspândeşte rapid şi MORI în numai 72 de ore după ce ai contactat-o. ''Dacă face mutaţii este şi mai GRAV''
O cameră SECRETĂ a geniului Michelangelo, descoperită după 500 de ani scoate la iveală o COMOARĂ veritabilă: ''Este UNICĂ în lume''
Go4it.ro
Nokia 2, smartphone-ul ieftin cu baterie de 4.100 mAh, ajunge în România Nokia 2, smartphone-ul ieftin cu baterie de 4.100 mAh, ajunge în România
Carcasa de smartphone cu care îţi cureţi costumul de scame şi mătreaţă
Un fost luptător SEAL a oferit, în câteva cuvinte, soluţia INCREDIBILĂ pentru distrugerea dictaturii lui Kim Jong-un din Coreea de Nord, folosind această „armă”. Expert: S-ar putea să meargă!
Csid.ro
11 lucruri nostime şi mai puţin ştiute din istoria toaletelor şi nu numai 11 lucruri nostime şi mai puţin ştiute din istoria toaletelor şi nu numai
Alimentele care te pot ajuta să obţii o viaţă sexuală uimitoare
Frustrarea: Cum ajunge să ne otrăvească viaţa? Cât contează insatisfacţiile?

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.