Topul celor mai ieftine masini in programul Rabla

Postat la 01 martie 2010 3472 afişări

Criza din industria auto determina dealerii sa recurga la masuri disperate. Pentru masinile ieftine, ajutorul vine mai ales din partea programului Rabla.

"Dacia va fi principalul castigator in acest an, asa cum a fost si in anii trecuti datorita preturilor", spunea oarecum resemnat Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania, importatorul grupului german Volkswagen. Filozofia nu este noua, aceeasi idee fiind expusa anul trecut si de seful Citroen Romania, care nu se arata interesat de programul de stimulare a innoirii parcului auto (sau, mai comun, programul Rabla), deoarece "se vand numai masini ieftine si foarte ieftine". Cu toate acestea, inceputul programului Rabla din acest an a fost privit ca o gura de oxigen de catre multi dintre dealerii auto, pe o piata in care in ianuarie s-au inmatriculat aproape 2.100 de masini, de circa zece ori mai putin decat in urma cu doar doi ani.

"Inainte de demararea acestui program nu a existat o piata auto in 2010 in Romania. Vanzarile de masini nu au inceput de la 1 ianuarie, ci de pe 18 februarie", afirma Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia-Renault. Mai mult de zece marci de volum de pe piata locala, care detin impreuna peste 80% din piata, incearca sa-i convinga acum pe potentialii clienti, punand la bataie bugete de promovare de zeci de mii de euro. Daca pana acum reclamele auto lipseau aproape cu desavarsire, in ultima perioada situatia s-a schimbat radical. Asa cum era de asteptat, pretul este elementul central al campaniilor de marketing, acesta fiind si criteriul luat in calcul in realizarea topului BUSINESS Magazin, care este alcatuit numai din modele care dispun de aer conditionat, acestea reprezentand aproape 99% din piata totala. Multi dealeri inca promoveaza masini fara aer conditionat, acestea avand "misiunea" de a atrage clienti numai printr-un pret scazut.

Poate parea surprinzator la o prima vedere, insa Dacia, principalul beneficiar al editiei trecute a programului Rabla (18.100 de masini vandute din totalul de 32.300), ocupa abia pozitia a cincea in topul celor mai ieftine masini. Modelul Logan ofera insa un spatiu interior net superior unor modele de import aflate in top, precum Chevrolet Spark sau Fiat Panda. Surpriza o reprezinta insa Symbol, modelul concurent de la Renault, care ajunge sa fie chiar mai ieftin decat un Logan cu o putere similara.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
criza,
tendinte,
Rabla,
autoturisme,
masuri,
masini
/topurile-business-magazin/topul-celor-mai-ieftine-masini-in-programul-rabla-5637042
5637042
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.