Real estate. Real talk.

Cum publici un anunţ imobiliar care vinde?

29 ian 2022 Autor: Ioana Matei

Fotografia şi titlul anunţului sunt primele aspecte care ies în evidenţă la momentul căutării unei locuinţe online. Cum trebuie să fie acestea astfel încât să îi atragă pe cumpărători şi de ce alte lucruri trebuie să ţii cont când publici un anunţ imobiliar?

„Primul lucru pe care îl văd din postura de cumpărător este prima fotografie şi titlul anunţului. Apoi, când intrăm pe fiecare anunţ în parte vedem mai multe fotografii relevante pentru proprietatea respectivă, titlul, caracteristici tehnice, localizarea pe hartă - toate acestea formează un pachet, iar noi trebuie să le avem în vedere pe toate”, a observat Ramona Ursu, agent imobiliar în cadrul RENET, The Real Estate Network, în una dintre ediţiile recente ale webinarului Real Estate. Real Talk, realizat de Storia.ro în parteneriat cu Business MAGAZIN. 

Ea precizează că agentul ar trebui să aloce o perioadă suficientă de timp pentru publicarea anunţului – iar acest proces ar trebui să implice inclusiv o muncă de documentare asupra zonei în care se află proprietatea. 

Unde învaţă un agent cum să scrie un anunţ? Ramona Ursu spune că a învăţat din practică, de la colegii săi din agenţie, precum şi de la colegii din alte agenţii. „Poate la început scriam şi eu trei rânduri la descrierea unei proprietăţi; dacă nu ai acest exerciţiu, inspiraţia nu va veni dintr-o dată. Poţi să înveţi doar exersând şi urmărind colegii. Apoi am început să citesc despre cum să faci titlul unui anunţ atrăgător, acesta fiind primul lucru pe care îl vede un cumpărător când caută o proprietate.” Unul dintre aspectele pe care le-a învăţat este că trebuie să apară în titlu atât zona, cât şi caracteristicile importante care avantajează un imobil: „Dacă este un apartament prevăzut cu hol H, aflat la 3 minute de parc sau un apartament care are şi un loc de parcare, vom preciza aceste aspecte”.  

Ramona Ursu subliniază că unul dintre cele mai importante aspecte referitoare la publicarea unui anunţ este precizarea locaţiei imobilului. 

„Cumpărătorii observă când localizarea unui imobil nu este precizată într-un anunţ şi sunt nemulţumiţi de acest lucru. Un agent imobiliar nu pune localizarea exactă pe hartă fiindcă nu are respectiva proprietate securizată, adică nu are o înţelegere fermă prin care proprietarul să îi lase în responsabilitate vânzarea acelui imobil. Atunci, îi este teamă că un cumpărător poate să meargă direct la vânzător, să îl sară cum ar veni pe agentul imobiliar, iar tranzacţia să se întâmple fără el.” 

Soluţia pe care o vede Ramona Ursu în această situaţie este ca agentul imobiliar să aibă o discuţie cu vânzătorul înainte să înceapă să promoveze proprietatea respectivă şi să fie sigur că vânzătorul l-a angajat să lucreze pentru el în reprezentare exclusivă - este modul de lucru care i se pare cel mai avantajos, pentru toate părţile implicate. 

„Pe foarte scurt, reprezentarea exclusivă înseamnă că vânzătorul l-a mandatat pe agentul imobiliar să îl asiste cu vânzarea proprietăţii. Obligaţiile vânzătorului sunt în primul rând faţă de agentul pe care l-a angajat, vânzătorul lucrează doar cu mine pentru vânzarea proprietăţii lui, iar faţă de cumpărător, responsabilităţile sunt să îi pun la dispoziţie toate detaliile despre proprietate, astfel încât să ia o decizie în cunoştinţă de cauză. Doar vânzătorul are obligaţii financiare faţă de mine, doar el mă plăteşte, dar ambele părţi primesc transparenţă totală, ceea ce este foarte important.”

Dincolo de aspectele tehnice, Ramona Ursu este de părere că agenţii ar trebui să fie atenţi inclusiv la felul în care scriu anunţul – „Cred că este un minimum de efort pe care îl putem face, să le scriem corect ca să aibă oamenii încredere în noi”.

Citiţi mai multe despre meseria de agent imobiliar, precum şi despre felul în care se publică un anunţ care să îi atragă pe cumpărători  în celelalte articole rezultate în urma webinarului Real Estate. Real Talk by Storia.ro, care a avut-o ca invitată pe Ramona Ursu, agent imobiliar în cadrul RENET The Real Estate Network.

Storia.ro e platforma de imobiliare cu cele mai multe anunţuri din piaţă – peste 200.000. Lansată de OLX, aceasta primeşte peste 5 milioane de vizite lunar, putând fi accesată atât de pe desktop, cât şi prin aplicaţiile de iOS, Android şi HUAWEI. Prin adăugarea KIWI Finance în portofoliul OLX Group, utilizatorii Storia.ro pot beneficia gratuit de serviciile profesioniştilor pentru a identifica cea mai bună soluţie de credit ipotecar şi nu numai.


 

 

 

O campanie Business Magazin si   

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.