Michael Schroeder, fondator, Linarson Coaching & Personal Development: Cum să ai un început de succes într-o nouă poziţie

Autor: Michael Schroeder Postat la 30 iunie 2025 67 afişări

Michael Schroeder, fondator, Linarson Coaching & Personal Development: Cum să ai un început de succes într-o nouă poziţie

Managerii de top se schimbă din când în când. Acesta este un lucru bun. Oameni noi aduc, de obicei, un suflu proaspăt în organizaţie. Dacă te afli în postura de a-ţi schimba locul de muncă sau compania, iată câteva puncte de care ar fi bine să ţii cont pentru ca tranziţia ta să fie un succes.

Acordă timp înţelegerii noului sistem

Se pot distruge foarte multe lucruri chiar de la începutul unui mandat dacă te prezinţi cu o atitudine nepotrivită. Poate fi vorba de o anumită aroganţă sau de un sentiment de superioritate. Mentalitatea de tipul „ştiu eu mai bine” nu va funcţiona. În această perioadă, propriul tău Ego poate fi cel mai mare duşman. Din contră, este binevenit să-ţi acorzi timp pentru a înţelege sistemul local în care urmează să lucrezi. Cum merg lucrurile aici? Care sunt principalii actori, în interiorul şi în afara companiei? Care sunt capcanele de evitat? Dacă intri într-un sistem nou, nu te aştepta la entuziasm automat. Este posibil să urmeze o perioadă dificilă în care va trebui să câştigi încrederea echipei. În unele organizaţii există o ierarhie informală de putere, care nu este vizibilă la început. S-ar putea ca undeva să existe un oponent care are mai multă influenţă asupra oamenilor decât tine.

Ascultă cu atenţie semnalele pe care le primeşti, nu te baza niciodată doar pe o singură opinie. Dacă e necesar, confruntă oamenii cu observaţiile tale.

 

Alege-ţi bătăliile cu grijă

Dacă eşti „noul venit în oraş”, e normal să vrei să te mişti. În unele cazuri trebuie să iei decizii rapide pentru a controla o situaţie dificilă. Este în regulă să ai câteva „victorii rapide”, pentru a le arăta celor din echipă că faci ceva concret şi vizibil. Dar nu forţa prea tare motorul: dacă faci prea multe
într-un timp prea scurt, rişti să te epuizezi sau să pierzi direcţia. Trebuie să-ţi gestionezi şi frustrările personale, conştientizând că ai un ritm diferit faţă de cei din jur. Acordă timp observaţiei, înţelegerii, conturează-ţi o viziune personală: de unde vrei să începi, care sunt punctele cele mai urgente de pe lista ta, şi apoi mergi pas cu pas. Nu poţi face totul singur – alege-ţi cu grijă echipa de bază.

 

Menţine legătura cu sediul central

În primele luni, menţine o comunicare constantă şi bună cu superiorul tău sau cu sediul central. Mulţi manageri de top neglijează acest aspect. Este important să transmiţi mesajul că eşti un manager de încredere, capabil şi eficient în noul sistem, că ai lucrurile sub control. Aceasta implică, desigur, şi împărtăşirea unor provocări pe care le ai sau le anticipezi, dar care nu sunt încă cunoscute de superiorul tău. Fii conştient că pot exista şi alte surse de informaţie în companie care ajung la el şi care pot să nu corespundă exact cu perspectiva ta. Asigură-te că gestionezi această situaţie cât mai bine. Este benefic să ai o echipă activă care comunică şi cu experţii din sediul central, dar această interacţiune nu ar trebui folosită pentru a-ţi submina autoritatea. Viaţa noastră – fie ea profesională sau personală – este, într-o anumită măsură, şi un joc de putere, în care fie îţi faci loc, fie nu. Cu cât urcăm mai sus în ierarhie, cu atât acest joc devine mai provocator.

 

Dacă intri într-un context internaţional

Corporaţiile internaţionale oferă oportunităţi excelente pentru talentele lor de top. Dacă te afli într-o astfel de situaţie, pregăteşte-te pentru provocările interculturale. Cum comunici corect în străinătate? Ce e bine să spui şi ce nu? Fiecare ţară are propriile reguli – unele explicite, altele subtile. De exemplu, în ţări precum România, India sau China, oamenii nu se simt confortabil să-şi exprime deschis opinia într-o şedinţă. Acest comportament este adesea interpretat greşit ca fiind acord total cu ceea ce spune şeful. În schimb, în ţările nordice precum Olanda, Germania, Danemarca sau chiar Polonia, oamenii pot fi foarte direcţi – mai direcţi decât eşti obişnuit în România. Poţi face faţă acestui stil? Acordă-ţi timp să te pregăteşti temeinic. Integrarea abordărilor culturale diferite nu poate decât să-ţi aducă un plus real în carieră.   

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.