Medical City News

Un serviciu indispensabil

5 sep 2022 Autor: Andra Stroe

Într-o vreme în care competiţia pentru atragerea şi păstrarea oamenilor în companie este acerbă, includerea în pachetul de angajare a unui beneficiu extrasalarial din zona medicală, cum sunt abonamentele Concierge Medical oferite de Enayati Medical City, devine imperativă. Ce avantaje oferă un astfel de serviciu angajaţilor?

 

Avem o rată de consum destul de ridicată, pentru că am încurajat prezenţa cel puţin la controalele anuale. Am trecut şi prin perioada pandemiei, doi ani în care probabil că sănătatea a fost mult mai atent evaluată şi mult mai în atenţia oamenilor. Pe fondul unei anxietăţi ridicate şi al stresului asociat cu pandemia, şi colegii mei s-au îndreptat mai des către partenerul nostru medical, deci a crescut consumul. M-aş fi îngrijorat dacă nu ar fi consumat abonamentul, dacă nu ar fi apelaţi medicii, pentru că noi îi încurajăm pe colegi să meargă în primul rând pentru prevenţie, să meargă pentru controale anuale, să vadă dacă totul e în regulă”, a povestit în cadrul emisiunii BM Medical City News Ramona Simulescu, HR Director, NEPI Rockcastle, referindu-se la parteneriatul încheiat de compania pe care o reprezintă cu Enayati Medical City, primul oraş medical din România, parteneriat prin care au inclus în pachetul de beneficii extrasalariale abonamentele Concierge Medical.

La rândul său, Ana Maria Marian, Managing Partner, Concierge Medical, Enayati Medical City, notează că acest abonament e gândit în aşa fel încât să acopere cam 95% din serviciile de policlinică de care o persoană ar putea să aibă nevoie pe parcursul unei vieţi, asigurând acces nelimitat la orice consultaţie, indiferent de specialitate şi acoperind şi câteva sute de teste de laborator. „Acoperă investigaţii scumpe cum ar fi mamografia, computerul tomograf sau chiar RMN-ul, partea de recuperare medicală şi chiar programe de check-up personalizate. Dar ce este foarte important este că toate aceste servicii la care abonatul nostru are acces sunt accesate pe baza recomandării unui Concierge Doctor.” Urmând acest traseu, continuă ea, abonatul are acces în maximum trei zile lucrătoare la o programare indiferent de specialitate, şi are totodată acces la orice medic, indiferent dacă vorbim despre un medic primar supraspecializat într-o problemă anume, profesor sau medic din străinătate. „Abonaţii noştri au acces la toată plaja de medici cu garantarea programării în trei zile.”

Legat de criteriile în baza cărora au ales Enayati Medical City drept partener, Ramona Simulescu menţionează în primul rând faptul că au acces la o reţea mai largă decât a unui singur furnizor de servicii medicale, precum şi existenţa unui Concierge Medic, al acestui doctor care se ocupă de echipă şi le oferă un confort foarte mare ştiind că pot suna pe cineva care are competenţe medicale şi că persoana respectivă le răspunde repede şi îi cunoaşte. „E mai simplu dacă vă dau un exemplu: am colegi care îmi spun că sună medicul Concierge pentru o problemă medicală şi în conversaţia respectivă medicul Concierge îi întreabă şi cum se simte copilul, cum e mers cu tratamentul X,Y, Z. Deci e un sentiment de familiaritate pe care e foarte greu să îl obţii. N-am reuşit să găsesc genul ăsta de apropiere de la un cadru medical în alte părţi.” Menţionează, de asemenea, şi încrederea pe care a avut-o de la bun început în cei care urmau să le fie parteneri. „Mi se pare că e genul de serviciu în care chiar trebuie să te duci cu foarte multă încredere, pentru că, până la urmă, noi punem sănătatea angajaţilor în mâna acestui partener. Acesta a fost un element important, îi ştiam pe oameni şi în decursul experienţei mele de lucru cu ei construiseră încredere, adică demonstraseră că pot să facă lucruri bune.” Un alt element spune că a fost faptul că beneficiau de atenţie dedicată şi că avea certitudinea că cineva se va ocupa îndeaproape de colegii săi atunci când au probleme medicale. „Ştiam că cineva răspunde şi o să le preia cazul, o să-i urmărească şi o să-i însoţească până când, în cel mai fericit caz, problema se termina.” Un alt criteriu a fost reţeaua. „E important, şi pentru mine asta a fost un element de noutate, faptul că puteam să accesăm un serviciu în cadrul căruia colegii mei să poată să se îndrepte către medici, către competenţă, specializare, fără limitele unei clinici, fără graniţele oferite sau cumva impuse de o singură clinică-partener.” Şi poate al patrulea factor, adaugă ea, „care este şi acesta foarte important”, a fost opţiunea de a avea pentru cazurile mai complicate, servicii de Second Opinion şi acces inclusiv la medici din afara ţării. „Din fericire n-am avut multe situaţii, dar măcar ştim că dacă se va întâmpla vreodată să avem colegi care au cu adevărat nevoie să putem să accesăm rapid şi cu uşurinţă o opinie a unui specialist.”


Ana Maria Marian, Managing Partner, Concierge Medical, Enayati Medical City: „Următorul pas foarte interesant ar fi să vedem în ce măsură reuşim să facem şi ceva internaţional. Am văzut că în ţări precum Germania, Anglia, Cehia conceptul de Concierge Medical a început să prindă contur în ultimii ani şi este foarte interesant.”


Echipa locală a Nepi Rockcastle numără peste 250 de angajaţi, cu o medie de vârstă în jurul a 35 de ani. „Deci în general avem colegi care au familie, mulţi dintre ei, şi copii. Angajaţii noştri au peste 100 de copii”, notează Ramona Simulescu. Din acest motiv, împreună cu Enayati Medical City au deschis posibilitatea ca angajaţii să-şi poată abona şi partenerii de viaţă sau chiar şi părinţii. „Luând pulsul angajaţilor şi cerându-le feedback am observat că era o îngrijorare şi în ceea ce-i priveşte fie pe partenerii de viaţă, fie pe părinţi. Fiind oameni în general în media de vârstă 30-35, cu familii, evident că îngrijorarea sau grija pentru sănătate se extinde pentru că acum ne cresc copiii, poate ne îmbătrânesc părinţii, şi atunci vrem să-i ştim pe toţi în siguranţă. Şi le-am oferit posibilitatea asta, am avut şi deschiderea partenerului nostru şi atunci pot să se aboneze şi ceilalţi membri de familie în nişte condiţii similare cu cele pe care le oferim noi.”

Ca om de HR, ea spune că oferirea unui abonament medical în pachetul de beneficii extrasalariale este, cu siguranţă, un avantaj. „Probabil că serviciile medicale, alături de tichetele de masă, sunt ceva ce angajatul se aşteaptă să fie acolo. Şi apoi urmează alte beneficii, introduse mai recent, după pandemie – din zona de flexibilitate, de alegere a timpului de lucru. Acestea sunt beneficii mai noi pe care angajaţii şi le doresc din ce în ce mai mult. Eu cred că, dacă pachetul de beneficii nu include un element de servicii medicale, devine un dezavantaj.”

Ramona Simulescu spune că a observat chiar şi personal economiile realizate de când compania din care face parte a apelat la serviciile de Concierge Medical oferite de Enayati Medical City. „Până la urmă eu vorbesc aici din papucii abonatului, dar într-adevăr primim şi feedback. În dimineaţa în care mă îndreptam către dumneavoastră am primit un mesaj de la o colegă care tocmai ce terminase o programare şi îmi spunea că îşi făcuse nişte calcule şi se gândeşte că a economisit în jur de 400 de lei pentru că are acest abonament”, oferă un exemplu. În plus, adaugă ea, colegii săi, în momentul în care apelează la serviciile medicale şi au discuţii cu concierge medicul, ajung să facă investigaţii în clinici considerate de top din România. „Dacă nu eşti în cadrul unui astfel de abonament şi trebuie să iei deciziile singur, oamenii se gândesc de două ori pentru că în momentul de faţă în România, şi nu numai, costurile serviciilor medicale sunt destul de sus. Şi atunci, pe măsură ce sunt expuşi şi înţeleg şi văd ce economii fac, cred că apreciază cu atât mai mult beneficiul ca fiind unul real.”

 

Perspective internaţionale

Potrivit Anei Maria Marian, când vorbim despre zona corporate, preţurile acestui tip de abonament depind atât de volume, cât şi de acoperirile incluse în pachete. Potrivit ei, un preţ mediu este undeva la 35-40 de euro/persoană/lună, dar poate să meargă până la 95 de euro de persoană pe lună. În momentul de faţă, Enayati Medical City are, în zona de servicii Concierge Medical, 25.000 de abonaţi, majoritatea pe zona corporate.

Ea spune că majoritatea clienţilor de pe acest segment în zona corporate sunt fondurile de investiţii, companiile din zona financiară, din banking, IT, telecom şi multe firme de avocatură „sau firme mai micuţe care, subliniază ea, valorizează într-adevăr acest beneficiu medical şi înţeleg de ce este important să dai angajatului un serviciu medical pe care la modul real să îl simtă ca un beneficiu. Pentru că, adaugă ea, sunt foarte multe situaţii în care companiile iau, de pildă, o decizie pe baza preţului şi aleg cel mai ieftin abonament sau cea mai ieftină asigurare, din dorinţa de a face anumite economii, dar surpriza apare în momentul în care beneficiul de fapt nu e un beneficiu, ci se transformă chiar în opusul acestuia. „Şi asta pentru că angajatul, atunci când are nevoie de serviciul medical, trebuie să aştepte foarte mult, uneori chiar şi săptămâni pentru a obţine o programare. Nu are pe nimeni care să îl ghideze în sistem şi merge la 3, 4 sau 5 medici şi problema este tot nerezolvată. Sau dacă vrea să aibă acces la un medic anume observă că de fapt nu este acoperit de abonament şi trebuie să scoată bani din buzunar pentru asta.”

În momentul de faţă, Enayati Medical City are acoperire naţională, abonaţii din portofoliul companiei având acces la serviciile medicale atât în Bucureşti cât şi la nivel naţional, prin clinici partenere care, pe acelaşi model ca şi în Bucureşti, sunt atent selectate şi filtrate. În continuare, spune Ana Maria Marian, următorul pas foarte interesant pentru companie ar fi „să vedem în ce măsură reuşim să facem şi ceva internaţional. Probabil că acesta ar fi următorul pas fiindcă am văzut că în ţări precum Germania, Anglia, Cehia conceptul de Concierge Medical a început să prindă contur în ultimii ani şi este foarte apetisant.” Bineînţeles că acolo, adaugă ea, este o altă piaţă în care întreaga structură a sistemului medical e diferită, asigurările private sunt mult mai prezente, asigurările de sănătate, dar pacienţii apreciază din ce în ce mai mult relaţia directă dintre ei şi medic.

„Şi atunci cred că este un concept la care ne putem gândi şi vedem care sunt paşii următori pentru dezvoltarea internaţională.” Mai concret şi mai aplicat, spune că acum analizează împreună cu echipa să vadă în ce măsură serviciile de spitalizare oferite în cadrul Enayati Medical City pot să devină o parte a acestor abonamente. „Şi aici vorbim atât de servicii de chirurgie, de cazuri medicale complexe în care pacientul, începând de la primele consultaţii şi investigaţii, până la chimioterapie, radioterapie sau chirurgie are nevoie de servicii care să fie integrate, şi vedem în ce măsură putem oferi şi această acoperire în abonament, dar şi de cazuri medicale non chirurgicale, aceasta fiind cumva o premieră pe piaţa privată din România: cazuri nonchirurgicale, dar complexe, de bolnavi cronici care de obicei au nevoie de o abordare interdisciplinară.” Este nevoie de o echipă care să stea la capul pacientului şi să analizeze atent totul pentru identificarea diagnosticului corect şi ulterior pentru tratament şi recuperare, încheie ea.

O campanie Business Magazin si 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.