Medical City News

Cum a evoluat piaţa locală a abonamentelor şi asigurărilor medicale şi ce aduce nou conceptul de Concierge Medical, produsul hibrid care le înglobează pe amândouă

1 aug 2022 Autor: Andra Stroe

După lansarea, în 1996, a primelor abonamente medicale, care au evoluat în paralel cu asigurările medicale, ajungând unele dintre cele mai căutate beneficii extrasalariale, Wargha Enayati, fondatorul primului oraş medical din România, Enayati Medical City, şi al Reţelei de Sănătate Regina Maria, a adus pe piaţa locală şi conceptul de Concierge Medical, un produs hibrid, care le înglobează pe amândouă. Ce costuri au aceste servicii?

„În România asigurările de sănătate seamănă foarte mult cu nişte abonamente, adică au acelaşi gen de acoperire şi sunt concentrate probabil 90-95% pe zona de policlinică. Şi din cauza asta spunem că este asigurare, dar de fapt serviciile oferite sunt şi ele de obicei incluse într-un abonament, diferenţa fiind dată de accesul la o reţea mai largă. Dacă ne uităm international, asigurarea de sănătate înseamnă cu totul altceva. Şi preţurile sunt într-o cu totul altă categorie”, a spus Ana Maria Marian, Managing Partner, Concierge Medical, Enayati Medical City, în cadrul emisiunii BM Medical City News.

O asigurare de sănătate cu un preţ mediu, în Germania, Franţa sau Italia, exemplifică ea, începe de la 100 de euro pe lună. „Dar acolo, într-adevăr, vorbim de acoperirea unor probleme medicale grave, care necesită spitalizare, chirurgie, intervenţii medicale pe o lungă perioadă de timp, uneori poate chiar şi ani de zile, pentru tratarea unei boli cronice.”

Spre comparaţie, în România asigurările şi abonamentele medicale au un cost mediu oarecum similar, care se învârte în jurul valorii de 10-12 euro/lună/persoană. În ceea ce priveşte costul abonamentelor Concierge Medical oferite de Enayati Medical City, acesta se ridică, potrivit Anei Maria Marian, la 10 euro pe lună.

În momentul de faţă, în România, pe zona Corporate, ea susţine că există aproximativ 1,6 milioane de abonamente active, dintre care circa 500.000 sunt produse hibrid, o combinaţie între abonamente şi asigurări medicale, şi 100.000 „sunt, probabil, asigurări de sănătate corporate, care nu au niciun fel de interacţiune cu zona de abonamente”.

Domeniile din care provin companiile care oferă aceste beneficii extrasalariale în pachetele lor sunt, potrivit ei, foarte vaste, acoperind toată plaja industriilor din România, diferenţele constând în special în complexitatea abonamentelor sau asigurărilor medicale oferite. Aici, adaugă ea, se poate vedea o diferenţă în funcţie de industrii, „pentru că dacă ne uităm de exemplu în domeniul farma, banking sau IT, aici de obicei găsim beneficiile cu cea mai largă acoperire. Cu cât mergem, de exemplu, mai mult spre fabrici, cu atât scade nivelul de acoperire”. Potrivit ei, odată cu lansarea abonamentelor Concierge Medical, s-a remarcat o tendinţă de migrare a companiilor din primele categorii amintite către abonamentele Concierge Medical, „pentru că ele înţeleg cumva beneficiul pe care îl aduce rezolvarea rapidă a unei probleme medicale, în care timpul dintre problemă şi soluţie devine foarte scurt”. 

O campanie Business Magazin si 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.