Povestea pilotului de MIG 21 Lancer ajuns manager în industria petrolului : "Renunţarea la zbor a fost cea mai grea decizie"

Autor: Ioana Matei Postat la 10 iulie 2013 3507 afişări

După ce a absolvit liceul militar din Alba Iulia, Tiberiu Lukacs a hotărât să îşi urmeze visul de a zbura cu viteză supersonică. Prin urmare, s-a înscris la Academia Forţelor Aeriene din Braşov pentru a deveni pilot de vânătoare.

După absolvire, a fost pilot timp de şapte ani, perioadă în care a fost detaşat pe şase aerodromuri diferite şi a zburat aproximativ 400 de ore pe toate tipurile de aeronave din dotarea Forţelor Aeriene Române, inclusiv pe modelul MIG 21 Lancer. În timpul liber, a vândut asigurări de viaţă şi a fost profesor de economie la un liceu din Turda. A absolvit un master în management la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (2007) şi unul în management aeronautic la Universitatea Politehnică din Bucureşti (2009). 

În 2009, din cauza neajunsurilor sistemului, a renunţat la cariera de ofiţer pilot şi a hotărât să se dedice mediului de afaceri, de care era pasionat. Renunţarea la zbor a fost pentru Lukacs cea mai grea decizie din cariera sa. La sfârşitul lui 2009, s-a angajat ca manager de conturi în cadrul companiei producătoare de echipamente pentru industria de petrol şi gaze Armax Gaz, cu sediul în oraşul lui natal, Mediaş. În 2010, a avut un rol crucial în stabilirea primului contract important internaţional al companiei cu gigantul energetic Turkish Petroleum.

La doi ani după acest contract, conducerea companiei a întrevăzut necesitatea înfiinţării unui departament care să se ocupe de clienţii internaţionali. A fost fondat astfel departamentul de relaţii internaţionale pe care Lukacs îl conduce din aprilie 2012. În numai un an departamentul a dus la creşterea cu 300% a cererilor de echipamente din pieţe de interes precum cele din zona Mării Caspice, a Orientului Mijlociu şi a Nordului Africii. Tot anul trecut, managerul a început şi un program de executive MBA la Asebuss, în colaborare cu o universitate din SUA.

Lukacs primeşte de la recrutori, în medie, două-trei oferte de an, majoritatea pentru locuri de muncă în companii concurente străine. Chiar dacă peste zece ani se vede într-o poziţie de top management, nu renunţă la pasiunea pentru zbor şi aviaţie şi caută „să îşi urmeze visul": nu  exclude revenirea la industria aviatică, eventual din poziţia de antreprenor.

FUNCŢIE manager de operaţiuni internaţionale

VÂRSTĂ 33 de ani

CIFRĂ DE AFACERI 2012* 53,5 mil. lei

CIFRĂ DE AFACERI 201195,7 mil. lei

PROFIT 2011 5,6 mil. lei

ANGAJAŢI 350


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a opta ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din luna mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 35 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/povestea-pilotului-de-mig-21-lancer-ajuns-manager-in-industria-petrolului-renuntarea-la-zbor-a-fost-cea-mai-grea-decizie-11114706
11114706
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.