Plasticianul Centrofarm

Postat la 05 mai 2008 36 afişări

A vrut sa fie pilot, dar nu a lasat Brasovul pentru Buzau. A ramas atunci la sol pentru a invata despre algoritmi si calculatoare. Ulterior, studiile in comert si marketing l-au purtat catre Bucuresti, intr-o perioada in care "Bucurestiul nu arata ca acum", iar notiunea de marketing de-abia incepea sa fie asimilata in Romania. Aflat acum la mansa unui lant de farmacii, Dorin Catana, director general al Centrofarm, nu are tocmai o misiune usoara - el trebuie sa convinga piata ca zarurile nu au fost aruncate si ca printr-o strategie corecta va putea juca in finala.

Care este asul din maneca lui Catana? O dezvoltare semnificativa care spera ca va fi suficienta pentru a sari peste anumite etape. Intre timp, competitorii sai au parcurs aceste etape si au inceput investitiile si schimbarile cu mai multi ani in urma. Strategia adoptata de Centrofarm, dupa ce a trecut de perioada de privatizare, a avut ca punct de plecare investitia masiva in amenajarea spatiilor, "pentru ca nu puteam face nimic daca farmaciile aratau cum aratau".

Astfel, toate farmaciile au beneficiat de un "face lift"; logo-ul Centrofarm a fost si el cosmetizat si adus in fata, pentru ca inainte de a "scapa" din mainile statului farmaciile erau numerotate, iar numele "Centrofarm" abia se vedea. Portofoliul de produse a suferit si el modificari, iar in farmaciile Centrofarm si-au facut loc si produsele dermato-cosmetice si tehnico-medicale. Abia dupa modernizarea tuturor farmaciilor existente s-a pus problema extinderii, cresterii numarului de locatii in care Centrofarm sa fie prezenta. Astfel, in momentul de fata exista 38 de farmacii sub acest nume, in 8 orase mari, iar pana la sfarsitul anului Catana estimeaza ca lantul va numara 70 de verigi, cu o investitie medie de 150-200.000 de euro necesara pentru deschiderea unei noi locatii. "Important este ca dorim sa crestem pe o baza sanatoasa, adica nu vom umple maine tara de farmacii din care unele vor merge, altele nu. O sa ne dezvoltam incet, daca asta se poate numi incet, si sigur." Ceea ce inseamna ca nu este nimic facut la intamplare, desi ritmul este alert. Locatiile sunt atent alese, iar instrumentele de atragere a clientilor sunt bine gandite, pentru ca investitia sa fie una sigura.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Plasticianul,
Centrofarm
/lideri/plasticianul-centrofarm-4074181
4074181
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.