La 33 de ani este cel mai mare importator de vinuri din România

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 14 iunie 2013 8380 afişări

Bogdan Ciocoveanu conduce acum Lerida International, cel mai mare importator autohton de vinuri şi unul dintre cei mai importanţi distribuitori de vinuri şi băuturi spirtoase de pe piaţa românească.

Bogdan Ciocoveanu a început să lucreze încă din facultate. „Ca orice student, n-aveam bani şi m-am angajat la Interbrands, cea mai mare firmă de distribuţie.„ N-a stat însă decât şase luni în distribuţie, pentru că apoi s-a angajat la Nestlé. Îşi aminteşte şi acum că primul său salariu la Nestlé era mai mare decât ce câştiga mama sa, care avea la acea vreme o vechime de 20 de ani. În această companie, spune el, „m-am format; am învăţat marketing, vânzări, negocieri; acolo am pus bazele mele ca manager„. Parcursul său profesional a continuat apoi la Coca-Cola HBC, Casa de vinuri Zoreşti, la Murfatlar şi, din 2010, la Lerida. 

În momentul în care a preluat conducerea firmei, din portofoliul său dispăruseră produse ce reprezentau 70% din cifra de afaceri a firmei, iar noul manager a trebuit să regândească din temelii afacerea. A descoperit noi nişe pe care să se dezvolte şi a plasat, în aceste locuri, produsele pe care le-a adus de peste hotare, din toate colţurile lumii, atât din Franţa, Italia, Spania, Portugalia şi Ungaria, cât şi din Chile, Australia sau China. Iar cifra de afaceri a tot crescut şi a atins anul trecut acelaşi nivel ca în 2009.

Are, punctează el, experienţă atât în companii româneşti, cât şi internaţionale şi ştie deopotrivă plusurile şi minusurile ambelor sisteme de management. Spune că este specializat în restructurări a pus deja în practică intenţiile de antreprenoriat, având activităţi în consultanţă; se ocupă şi de dezvoltarea afacerilor şi restructurarea companiilor din diferite sectoare ale economiei.

„O dată la trei luni primesc oferte de muncă de la head-hunteri. De regulă, este vorba despre poziţii similare în top managementul unor companii naţionale sau despre preluarea conducerii filialelor locale ale unor multinaţionale." Bogdan Ciocoveanu spune despre sine că este un manager al schimbării şi se adaptează în funcţie de tendinţele economice. „Îmi este greu să mă văd într-un punct fix peste zece ani„, dar se gândeşte că este probabil să se afle în mijlocul unei echipe mari, de peste 200 de angajaţi, cu vârste cuprinse între 20 şi 50 de ani.


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a opta ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din luna mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 35 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/la-33-de-ani-este-cel-mai-mare-importator-de-vinuri-din-romania-10968867
10968867
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.