Femeile din business nu mai renunţă la carieră aşa uşor ca altădată

Autor: Iuliana Roibu Postat la 09 aprilie 2012 136 afişări

Companiile care au femei în boardul de conducere plătesc mai des dividende decât cele care sunt conduse de bărbaţi, era concluzia unui studiu citat de Michael Porter şi de Mark Kramer de la Harvard Business School în cadrul unor conferinţe anul trecut.

Tot anul trecut, o cercetare a Economist Business Unit arăta că includerea femeilor pe piaţa muncii în ţările dezvoltate a contribuit de trei ori mai mult decât China la creşterea economică globală în ultimii 10 ani. Internetul şi revistele sunt pline de astfel de studii, care ne vorbesc despre importanţa femeilor în business şi nu numai. Dimensiunea pe care acest trend a dobândit-o în România a prins contur în ultima decadă, când femeile au început să nu mai fie o raritate în lumea de business. De la an la an sunt mai multe, sunt mai vizibile decât bărbaţii, înţeleg mai bine rolul empatiei şi al comunicării, construiesc echipe şi afaceri şi nu mai renunţă la carieră aşa uşor ca altădată. Prezenţa din ce în ce mai clară a femeilor în afaceri a fost principalul motiv care a determinat BUSINESS Magazin să lanseze pe piaţă primul catalog despre cele mai puternice femei din business. Cele 100 de nume care apar în catalogul de faţă nu sunt nici pe departe toate femeile puternice din business; uitându-ne la toată piaţa, am ales cele mai vizibile şi mai de succes antreprenoare, şefele de companii sau doamnele care fac strategii din boardul celor mai mari companii după cifra de afaceri.

Acesta nu este un clasament. Este un demers de a scoate în faţă 100 de personalităţi diverse şi puternice din business şi de a afla răspunsurile lor la câteva întrebări despre discriminare, despre calităţile feminine care ajută în business, despre preferinţele de dincolo de birou şi despre cum se împacă acesta din urmă cu familia şi cu celelalte (multe) atribuţii pe care le are femeia în societate. Am aflat că, deşi suntem în 2012 şi credem că discuţia despre manageri-bărbaţi sau manageri-femei ţine de trecut, multe dintre doamnele din acest catalog ne spun că discriminarea a luat alte forme, dar că încă există. Am aflat şi că, deşi jonglează cu bugete de milioane şi se luptă de pe poziţii egale cu bărbaţii, elementele clasice de cochetărie precum nedivulgarea vârstei rămân de actualitate. Cel mai important lucru pe care l-am aflat este însă că doamnele din businessul românesc au de gând să depăşească şi următoarele bariere, oricare ar fi acelea, şi să meargă mai departe.

Iuliana Roibu este redactor-şef adjunct al BUSINESS Magazin.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de succes ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/femeile-din-business-nu-mai-renunta-la-cariera-asa-usor-ca-altadata-9499117
9499117
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.