Drumul de la vapor la bere. Povestea lui Victor Armaselu

Postat la 02 iunie 2011 468 afişări

Cel mai mare berar de pe piata a avut in ultimii ani un traseu tumultos. A ajuns lider, a crescut vanjos, iar in ultimul an volumele vandute au scazut cu opt procente. Victor Armaselu, sales and distribution vice-president la Ursus Breweries, aseamana evolutia pietei berii cu goana catre vest a pionierilor americani.

De ce tocmai pionieri americani? "Atunci, cine avea carute mai incapatoare (acum - capacitate de productie) si cai mai vrednici si mai iuti (acum - distribuitori) reusea inaintea celorlati sa-si adjudece terenurile cele mai bune (acum - consumatorii) si sa invinga in lupta cu alti pionieri (acum - competitia)", spune reprezentantul Ursus. Piata locala a berii, spune tot el, a ajuns la maturitate in ultimii 15 ani, ca urmare a dezvoltari economice accelerate si sub catalizatorul crizei. In plus, in ultimii trei ani, consumul a scazut, ajungand la 78 de litri per capita, la un nivel mai scazut decat in 2006; cumparatorii sunt din ce in ce mai informati si mai sofisticati, iar competitia s-a accentuat, spune Victor Armaselu care lucreaza la Ursus Breweries din 2005.

Compania a fost unul dintre clientii noi atrasi in programul de vanzari de flote de autoturisme Volvo, precedentul sau angajator. "In cadrul negocierilor pentru achizitie si ulterior, am avut ocazia sa relationez deseori cu membrii board-ului Ursus Breweries", isi aminteste Armaselu. El crede ca acesti pasi au stat la baza ofertei pe care a primit-o, de a se alatura companiei in pozitia de key accounts manager, adica cel care se ocupa de relatia cu retelele comerciale. Asa a ales sa se intoarca in domeniul bunurilor de larg consum, experienta sa profesionala fiind impartita, spune el, in doua "vieti" diferite. Timp de sapte ani a fost navigator in marina comerciala, ca ofiter mecanic maritim. "A fost o cariera de care sunt mandru si acum, inceputa ca sef de promotie la absolvire (1993) si cu toate brevetele de navigatie obtinute succesiv pana la cel mai inalt nivel posibil pentru specialitatea mea, cel de sef mecanic maritim." In acea perioada a navigat pe rute intercontinentale, in cadrul unora dintre cele mai mari companii de navigatie internationale.

Insa la 30 de ani a decis, impreuna cu familia, sa schimbe complet drumul in cariera si asa a inceput "cea de-a doua viata profesionala", dupa cum povesteste chiar el. In mod sigur, spune tot el, cel mai dificil moment din cariera a fost trecerea de la navigator la cea "de pe uscat". Nu atat din pricina schimbarii ritmului de viata, a tipului si intensitatii interactiunii interumane sau a muncii in sine, extrem de diferite, cat a factorului psihologic. Trecea, la varsta de 30 de ani, de la statutul de a fi un recunoscut bun practicant al meseriei de navigator, cu satisfactii profesionale, personale si chiar si financiare deosebite timp de sapte ani intr-un nou statut de "junior", care invata totul practic de la zero si care trebuie sa dovedeasca totul din nou, atat celor din jur, cat mai ales siesi. "A fost greu, dar la fiecare moment de cumpana ma gandeam la motivele ce m-au determinat sa fac aceasta schimbare: dorinta de a fi aproape de familie si copii si de a face in mod autentic parte din viata lor." Momentul s-a dovedit insa util ca suport psihologic, pentru ca fiecare trecere la alt job a insemnat practic intrarea in alta industrie - de la navigatie la asigurari de viata, apoi la produse chimice industriale, autoturisme premium si acum bere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/lideri/drumul-de-la-vapor-la-bere-povestea-lui-victor-armaselu-8298900
8298900
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.