100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Karolina Georgieva, Oriflame

Autor: Cristina Roşca Postat la 27 mai 2012 401 afişări

Karolina Georgieva a preluat la jumătatea anului trecut mandatul de managing director al businessului Oriflame în România.



Karolina Georgieva este una din eroinele Catalogului "200 cele mai puternice femei din business", care va fi lansat în curând, si ale galei "Woman in Power" (19 martie 2014).



Mai fusese în România în urmă cu circa un deceniu, însă spune că acum ţara "pare o altă lume". Înainte de a prelua conducerea diviziei locale a Oriflame ea a lucrat timp de 15 ani pentru compania de cosmetice în state precum Serbia, Bulgaria şi Macedonia. În cadrul Oriflame, Karolina Georgieva a lucrat iniţial în Macedonia, ţara ei de provenienţă. A fost primul angajat al suedezilor în acest stat, prima sa funcţie fiind aceea de managing director. Înainte de Oriflame, Karolina Georgieva a lucrat pentru Camera de Comerţ din Macedonia, în cadrul diviziei de Relaţii Economice Internaţionale.

BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Karolina Georgieva, Oriflame: Fiecare femeie are o şansă în business. Ţine de fiecare dintre noi să reuşim. Pentru mine personal nu a fost greu şi nu m-am simţit niciodată discriminată. Trebuie să menţionez însă că în industria cosmetică - unde eu activez de mai bine de 15 ani - peste 95% din consultanţii de top sunt femei.

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?

Karolina Georgieva, Oriflame: În această lume este loc şi pentru femei, şi pentru bărbaţi. În industria produselor cosmetice, unde lucrez eu, femeile au un avantaj, şi anume faptul că ne adresăm în principal tot femeilor. Dar şi în această industrie este loc şi pentru bărbaţi.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere sau de a crea o afacere?

Karolina Georgieva, Oriflame: Mă văd ca o persoană care crede în munca în echipă. Cred că este important să construieşti relaţii cu colegii. Mereu mi-am pus încrederea în ei şi niciodată nu mi-a fost înşelată această încredere. De asemenea mă văd ca o persoană care crede că întotdeauna e loc de mai bine.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Karolina Georgieva, Oriflame: Avem un avantaj: suntem intuitive, astfel încât simţim din timp ce urmează să se întâmple. Mai mult, o femeie este implicată în business atât cu inima, cât şi cu capul. Doar dacă le conectezi pe cele două, poţi lua decizia corectă.

BUSINESS Magazin: Care sunt brandurile preferate de parfum, haine şi accesorii?

Karolina Georgieva, Oriflame: Dacă vorbim de cosmetice, folosesc Oriflame. La haine însă, nu sunt un fan al brandurilor. Caut haine care sunt în acelaşi timp simple şi sofisticate. Îmi place însă să port accesorii, pentru că simt că ele completează o ţinută.

BUSINESS Magazin: Care sunt destinaţiile de vacanţă preferate?

Karolina Georgieva, Oriflame: Îmi place "prea mult" să călătoresc. La locul meu de muncă am şansa să văd toată lumea deoarece avem în permanenţă conferinţe. În topul destinaţiilor mele se numără Thailanda şi Republica Dominicană.

BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera şi viaţa de familie?

Karolina Georgieva, Oriflame: Încerc să găsesc un echilibru între cele două, pentru că ele merg mână în mână. Totuşi, familia este baza. Ca să le ai pe amândouă trebuie să crezi însă că le poţi avea.

BUSINESS Magazin: Carte, muzică sau film, ce preferaţi?

Karolina Georgieva, Oriflame: Cărţile sunt la mine pe primul loc, pentru că ce afli din cărţi nu poţi afla din filme. Deşi am un program aglomerat, seara găsesc timp să citesc.

BUSINESS Magazin: Care e lucrul din viaţă pe care îl preţuiţi cel mai mult?

Karolina Georgieva, Oriflame: Familia este cea mai importantă pentru mine. Pentru a le acorda lor timp sacrific din timpul pentru mine însămi.

BUSINESS Magazin: Vi se pare că discuţia despre discriminarea de gen mai este de actualitate în 2012?

Karolina Georgieva, Oriflame: Nu cred că mai este de actualitate această discuţie. Eu personal nu m-am simţit niciodată limitată sau discriminată pentru că sunt femeie.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-karolina-georgieva-oriflame-9638239
9638239
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.